رمز ارز

نظر کارشناسان بازار رمزارز درباره خرید و نمودار تحلیل شیبا

شیبا اینو که یک میم کوین است، در سال ۲۰۲۰ به وجود آمد و به سرعت در دنیای ارزهای دیجیتال ترند شد و هنوز هم بعد از چند سال در بین بیست رمزارز برتر از نظر حجم بازار قرار دارد.

این رمزارز نوسانات بسیاری را تجربه کرده و بالاترین قیمت آن حدود صد هزار برابر پایین‌ترین قیمت آن است. از همین مسئله می‌توان فهمید که شیبا چه نوساناتی را پشت سر گذاشته است. بسیاری از تریدرها با سرمایه‌گذاری درست و به موقع توانستند دارایی خود را در مدتی کوتاه چند ده برابر کنند و البته افرادی هم بودند که بدون آگاهی اقدام به خرید شیبا کردند و در سقوط‌های قیمتی این رمزارز دارایی خود را از دست دادند. در ادامه قصد داریم به تحلیل شیبا اینو پرداخته و نظر کارشناسان بازار را درباره آن بیان کنیم.

تاریخچه قیمت رمزارز شیبا

داستان شیبا اینو همان‌طور که توسط یکی از تحلیلگران برتر بازار، یعنی Grzegorz Drozdz که در موسسه مالی Conotoxia بیان شده، نمونه‌ای کلاسیک از ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی و پرنوسان میم کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال است. شیبا اینو در آگوست سال ۲۰۲۰ توسط یک خالق ناشناس که با نام مستعار ریوشی شناخته می‌شود، به وجود آمد. شیبا بخشی از میم کوین‌هاست که تم سگ دارند؛ از دیگر رمزارزهای این دسته می‌توان به دوج کوین و بیبی دوج اشاره کرد. علی‌رغم میم بودن، این رمزارزها توانسته‌اند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. Grzegorz Drozdz می‌گوید: «این ارز دیجیتال به دلیل سلبریتی‌هایی مانند ایلان ماسک محبوبیت پیدا کرد. موفقیت آن باعث به وجود آمدن رمزارزهای مشابهی شد؛ اما هنوز هم شیبا اینو شناخته‌شده‌ترین آن‌ها باقی مانده است.»

تاریخچه قیمت شیبا گواهی بر پرنوسان و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آن است. حمایت ایلان ماسک از این رمزارز، آن را در مرکز توجه قرار داد که منجر به افزایش خرید شیبا شد و باعث شد تا قیمت آن چهار هزار درصد افزایش یابد و به ۰,۰۰۰۰۳۵ دلار آمریکا برسد؛ اما خیلی طول نکشید که ارزش آن با یک کاهش شدید ۹۰ درصدی مواجه شد. این گذشته پرنوسان، اوج و فرود میم کوین‌ها را نشان می‌دهد و زمینه‌ای برای در نظر گرفتن پیش‌بینی‌های آینده فراهم می‌کند. واضح است که تاریخچه قیمت شیبا اینو به شدت تحت تأثیر عوامل خارجی، از جمله شبکه‌های اجتماعی و حمایت افراد مشهور بوده است؛ عاملی که نمی‌توان آن را در پیش‌بینی‌های آینده نادیده گرفت.

شیبا در ادامه سال ۲۰۲۳ چه می‌کند؟

پیش‌بینی عملکرد ارزهای دیجیتال، به ویژه رمزارزهایی مانند Shiba Inu، یک کار چالش‌برانگیز است. همان‌طور که Drozdz توضیح می‌دهد: «پیش‌بینی رفتار ارزهای دیجیتال در سال جاری دشوار است.» بااین‌حال، عناصر خاصی وجود دارند که می‌توانند بر مسیر حرکت آن تأثیر بگذارند؛ اولا اگر روند بازار به صورت کلی صعودی باشد، ممکن است روی ارزش Shiba نیز تاثیر بگذارد و آن را بالا ببرد. هر چه موسسات مالی و سرمایه‌گذاران بیشتر با ظرفیت‌های ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاکچین آشنا شوند، احتمال بالارفتن قیمت رمزارزها نیز بیشتر خواهد شد.

نظر کارشناسان بازار رمزارز درباره خرید و نمودار تحلیل شیبا

دومین عنصر مهم به عقیده Drozdz محبوبیت کلی میم کوین‌هاست. این نوع از رمزارزها معمولا به دلیل تاثیر سلبریتی‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت ناگهانی موردتوجه قرار می‌گیرند. بااین‌حال میزان پایداری و مدت زمان این محبوبیت و موردتوجه قرارگرفتن به سختی قابل حدس‌زدن است. Drozdz می‌گوید: «پیش‌بینی اینکه این محبوبیت برای چه مدت ادامه خواهد داشت، دشوار است.»

متغیر دیگری که حتما باید پیش از خرید شیبا به آن توجه کنید، اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی است. برای مثال پیش‌ازاین توییت‌های ایلان ماسک نوساناتی را در قیمت شیبا ایجاد کرده‌اند. Drozdz هشدار می‌دهد که سرمایه‌گذاری در شیبا ریسک بالایی دارد. او افزود، پیش‌بینی قیمت آن در مقایسه با بیت کوین بسیار دشوار است؛ درحالی‌که بیت کوین دارای داده‌های بیشتر و تاریخچه طولانی‌تری است که به پیش‌بینی‌ها کمک زیادی می‌کند. جدید بودن نسبی Shiba Inu و محیط بسیار بی‌ثباتی که در آن فعالیت می‌کند، پیش‌بینی عملکرد آن را در آینده سخت‌تر می‌کند.

آینده شیبا در سناریوی گاوی

هر چه درباره ارتباط ارزش شیبا با ترند شدن در شبکه‌های اجتماعی بگوییم، کم است. تا زمانی که حمایت‌ها از این رمزارز ادامه داشته باشد، خرید شیبا افزایش یافته و قیمت آن می‌تواند در مسیری صعودی قرار بگیرد. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر شیبا تاثیر بگذارد، روند صعودی بیت کوین است. بیت کوین از ابتدای سال تا الان حدود هشتاد درصد رشد را تجربه کرده و اگر این روند ادامه پیدا کند، به احتمال زیاد دیگر ارزهای دیجیتال نیز در مسیر صعودی قرار می‌گیرند. مورد دیگری که تاثیرات بسیاری بر قیمت شیبا خواهد گذاشت، شیباریوم است. شیباریوم یک شبکه بلاکچین لایه دوم است که شیبا را از یک میم کوین ساده به یک اکوسیستم پیچیده تبدیل خواهد کرد. شیباریوم در حال حاضر در مرحله تست بتاست.

آینده شیبا در سناریوی خرسی

محبوبیت برای شیبا نقش شمشیری دو لبه را دارد. Drozdz می‌گوید: «به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین نقطه ضعف شیبا بزرگ‌ترین نقطه قوت آن نیز هست؛ محبوبیت». بازار میم کوین‌ها بازار شلوغی است و هر روز رمزارزهای جدیدی در این حوزه به وجود می‌آیند و هر چقدر تعداد این رمزارزها بیشتر شود، میزان خرید شیبا و شانس آن برای ترند شدن بیشتر کاهش می‌یابد. برای مثال پپ کوین یکی از جدیدترین میم کوین‌های بازار است که در عرض چند هفته حجم بازارش از یک میلیون دلار به رقم باورنکردنی ۱,۵ میلیارد دلار رسید. درست است که بسیاری در این چند هفته سودهای کلانی کردند؛ اما از آنجا که پس از افزایش اولیه، قیمت این رمزارز سقوط کرد، بسیاری از افراد هم دارایی‌های خود را از دست دادند.

نظر کارشناسان بازار رمزارز درباره خرید و نمودار تحلیل شیبا

شیبا اینو؛ رمزارزی با آینده درخشان یا تاریخ انقضا گذشته؟

در این مقاله سعی کردیم به تحلیل شیبا و نوسانات میم کوین‌ها پرداخته و از نظرات یکی از کارشناسان برتر حوزه ارزهای دیجیتال یعنی Grzegorz Drozdz نیز استفاده کنیم. با این مقاله ما قصد نداریم شما را تشویق به خرید شیبا یا فروش آن کنیم. فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد و در صورت نداشتن این دو، اگر وارد بازار شوید، به احتمال زیاد بخش بزرگی از دارایی خود را از دست خواهید داد. بهتر است پیش از هر اقدامی در بازار ارزهای دیجیتال با یک فرد متخصص و باتجربه مشورت کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا