بورس

پیش بینی بورس؛ امروز ۲۶ مهر ۱۴۰۲

بورس روز گذشته با ۱۳ هزار و ۹۱ واحد رشد در محدوده ۲ میلیون واحد ایستاد.

به گزارش تجارت امروز؛روز گذشته شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۹۱ واحد افزایش داشت و در رقم ۲ میلیون و ۳۱ هزار و ۲۴۲ واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن هم ۳ هزار و ۱۶۸ واحد رشد داشت و در رقم ۶۸۹ هزار و ۹۴۹ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۲۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۲۸۷ رسید.

بورس روز گذشته با ۱۳ هزار و ۹۱ واحد رشد در محدوده ۲ میلیون واحد ایستاد.شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۷۶۴ واحدی داشت و به سطح ۳۲ هزار و ۶۴۰ واحد رسید.  در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۵۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

کدام نماد ها صعود داشتند؟

روز سه‌شنبه در بورس شرکت صنعتی آما (فاما)، شرکت لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت تولید و صادرات ریشمک (ریشمک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

کدام نمادها ریزش داشتند؟

در بورس نمادهای بالبر (شرکت کابل البرز)، قشهد (شرکت شهد) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۴۹ نماد صف خرید داشتند و ۶۳ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۲۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲ درصدی به ۲۸۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس چهارشنبه

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار صعود کردند. شاخص کل بورس از ابتدا صعودی بود و تا پایان به صعود ادامه داد. شاخص هم وزن بورس نیز روند مشابهی داشت و نرخ رشد کمتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد.
اما دیروز ارزش معاملات خرد باز هم افت کرد و با نزول ۲ درصدی به ۳ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که همچنان سطح پایینی برای بازار محسوب می‌شود.

شاخص با جلوداری نمادهای پالایشی؛ شپنا، شتران و شبندر رشد کرد. همچنین دیروز باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۱۴۰ میلیارد تومان بود. نمادهای وکغدیر، ذوب، خساپا، شپنا، پلاسک، بکابل، وآیند، افق، وسالت و دسبحان بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات همچنان پایین بود و خروج پول از سر گرفته شد، صعود کرد. به نظر می‌رسد اثر مثبت اخبار منتشر شده در روزهای اخیر همچنان در بازار باقی مانده که می‌تواند امروز نیز شاخص‌ها را بالا بکشد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا