برق

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ بهترین راهکار برای کاهش مصرف 

با توجه به افزایش قیمت برق، همه به دنبال این هستند که چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ ما در این مقاله تمام روش های کاهش مصرف کولر گازی را در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش تجارت امروز؛ ممکن است با رسیدن روزهای گرم تابستونی با سوال چگونه مصرف کولرگازی را کم کنیم؟ مواجه شوید. این سوال کاملا به جا و درست است. اگر نتوانید در مصرف کولرگازی صرفه جویی کنید، اخر ماه با قبض برق وحشتناکی رو به رو خواهید شد. بنابراین در ادامه همراه باشد تا به شما در این زمینه کمک کنیم.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟

تابستان فصل گرما است و همه به دنبال روشن کردن کولرهای خود می روند. چه بسا کولر گازی باشد. اما با توجه به افزایش روز افزون قیمت برق، شاید کمی نگران باشید و در روشن کردن کولر گازی خود تردید کنید. اما نگران نباشد، خوشبختانه برای کاهش مصرف کولر گازی روش های زیادی وجود دارد، که شما به راحتی می توانید، در مصرف کولر گازی صرفه جویی کنید.

یک ترموستات قابل برنامه ریزی نصب کنید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از ترموستات کمک بگیرید. ترموستات شما به عنوان تنظیم کننده دمای ملک، نقشی بزرگتر از آنچه فکر می کنید دارد. نصب یک ترموستات قابل برنامه ریزی گام مهمی در جهت دستیابی به بهره وری انرژی و کاهش قبوض آب و برق است.

ترموستات قابل برنامه ریزی یک دستگاه هوشمند است که صرفه جویی در انرژی را به روش های مختلف تضمین می کند. این به شما کمک می کند تا دما را در نقطه دقیق راحتی شخصی خود تنظیم کنید. وقتی از خانه دور هستید نیازی به تنظیم تهویه هوا ندارید.

در ترموستات‌های قابل برنامه‌ریزی، می‌توانید تنظیمات دما را طبق روال خانواده خود برنامه‌ریزی کنید. این به شما کمک می کند زمانی که در خانه هستید از خنک کننده کافی و زمانی که خارج از خانه هستید حداقل سرمایش را تضمین کنید، راهی عالی برای کاهش قبض انرژی در دراز مدت است.

همچنین، یک ترموستات قابل برنامه ریزی به شما کمک می کند تا از دمای ثابت در سراسر ملک خود اطمینان حاصل کنید. از نقاط سرد یا گرم در مناطق مختلف خانه جلوگیری می کند تا شما را با خنک کننده یکنواخت راحت کند.

فیلترهای AC را مرتبا تمیز یا تعویض کنید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ می دانید که فیلترهای AC اغلب با گرد و غبار گیر می کنند و نیاز به تمیز کردن منظم دارند. توجه داشته باشید که فیلترهای هوای کثیف دلیل اصلی خرابی تهویه مطبوع هستند و باعث می شوند که قبض انرژی شما در تابستان ۷ درصد افزایش یابد.

به خصوص در فصل تابستان، اگر از واحد تهویه مطبوع متمرکز استفاده می کنید، ماهی یک بار فیلترهای AC را تعویض کنید. همچنین، اگر به یونیت های پنجره مجهز هستید، فیلترهای AC را به صورت ماهانه حذف و تمیز کنید.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از سایه های پنجره کمک بگیرید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از سایه های پنجره کمک بگیرید

آیا می دانید ورود ناخواسته گرما دلیل اصلی بالا بودن قبوض آب و برق برای سرمایش است؟ عمدتاً از طریق پنجره ها، تقریباً ۳۰ درصد گرما وارد املاک می شود و اگر بتوانید گرمای اضافی را مسدود کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که صرفه جویی در قبوض آب و برق شما منعکس می شود.

برای ایجاد سایه می توانید از پرده های ضخیم استفاده کنید. یا از شیشه مات بر رویی پنجره ها استفاده نمایید. با این کار تقریبا حدود ۷ درصد در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از فن ها برای گردش هوا استفاده کنید

هوای متحرک در خانه باعث می شود تا فضا خنک شود. برای این کازر می توانید از پنکه سقفی استفاده کنید. در حین استفاده از فن ها، می توانید ترموستات خود را در دمای بالاتر تنظیم کنید بدون اینکه مشکلی ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که هر درجه بالاتر از ۲۵ درجه سانتیگراد در تنظیم ترموستات می تواند بین ۵ تا ۱۰ درصد از کل هزینه های خنک کننده را کاهش دهد. حرکت هوا به دلیل پنکه سقفی سرعت تبخیر از بدن شما را افزایش می دهد و احساس خنکی را در شما حفظ می کند.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ به صورت سالانه کولر خود را سرویس کنید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ به صورت سالانه کولر خود را سرویس کنید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ مهم ترین کاری که باید انجام بدهید، سرویس کردن سالانه کولر گازی است. حتما قبل از شروع و روشن کردن کولر گازی در تابستان به یک سرویس زنگ بزنید و از او بخواهید تا این کار را انجام بدهد. سرویس کردن تاثیر بسیاری در کاهش مصرف دارد.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ درزهای خانه را بپوشانید

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از حجمله روش هایی که برای این کار می توانید انجام دهید، اجازه ندهید تا هوای خانه خارج شود. حواستان باشد که درها و پنجره ها هنگام روشن کردن کولر گازی بسته باشند و اگر جایی برای خروج هوا وجود دارد، آن را بپوشانید.

کولرگازی متناسب با فضای خانه را انتخاب کنید

کولرگازی ها متناسب با ظرفیت و متراژ هر مکان طراحی شده اند که شما باید با توجه به فضایی که در نظر گرفته اید، کولر گازی را خریداری کنید. حتما موقعیت ساختمان را در نظر بگیرید، برای مثال طبقات آخر چون نور مستقیم می خورد، بنابراین گرمای بیشتری هم تولید می کند.
پس باید بر اساس هر متر مربع از اتاق مورد نظر، برای کولر گازی ظرفیتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ را در نظر بگیرید. برای اینکه مناسب با اندازه و موقعیت خانه کولر خود را انتخاب کنید، از غروشندگان کمک بگیرید.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ استفاده از لامپ های کم مصرف

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از راحت ترین روش های موجود برای این کار، استفاده از لامپ های کم مصرف می باشد. شما با این کار تا حد زیادی از تولید گرما جلوگیری می کنید.

برچسب انرژی و اینورتر

برچسب انرژی و اینورتر

کولرگازی هایی که دارای برچسب انرژی A تا B و دارای اینورتر هستند، کمترین میزان انرژی را مصرف می کنند؛ زیرا وجود اینورتر در این دستگاه ها باعث تنظیم دور موتور و استهلاک کمتر می شود.

تنظیم دمای مناسب کولرگازی

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ شما باید کولر گازی خود را بر روی دمایی بگذاری که مناسب باشد، نه احساس سرما کنید و نه احساس گرما، این یعنی دمای مناسب برای فضای خانه شما.

در صورتی که درجه کولر گازی را بیش از حد پایین بیاورید، کمپرسور باید دائما در حال کار باشد تا به دمای مورد نظر برسد و اینگونه مصرف برق کولرگازی بسیار بالاتر می رود.
اگر کولرگازی یکسره کار کند، دمای هوای محیط پایین می آید و ممکن است مصرف برق دستگاه نیز بالاتر برود.

چگونه مصرف کولر گازی را کم کنیم؟ از دستگاه کاهش مصرف برق استفاده کنید

این دستگاه به شما کمک می کند تا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشید. این دستگاه به طور خودکار زمانی که نیاز نیست کولر گازی را خاموش می کند و این کار باعث کاهش مصرف برق می شود. این نوع دستگاه ضد ضربه است و از استانداردهای UL و CE پیروی می کند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا