صنعت

۴ مورد از بهترین عایق حرارتی سیم برق

امروزه طیف وسیعی از لاک‌ها و انواع پوشش‌های الکتریکی برای عایق‌کاری و محافظت از اجزای الکتریکی به ویژه سیم و غیره طراحی و تولید می‌شود. عایق حرارتی سیم راه حلی ایده‌آل برای جلوگیری از آسیب‌های الکتریکی و یا مکانیکی که تولیدکنندگان از آن استفاده میکنند. در ادامه به معرفی ۴ مورد از بهترین عایق حرارتی سیم برق پرداخته‌ایم با ما همراه باشید.

معرفی ۴ نمونه عایق حرارتی پرفروش در بازار تهران

۱- شارلاک اسپری

شارلاک اسپری پوششی با کارایی زیاد و مقاومت دی الکتریک بالا برای انواع اتصالات، کلیدها و قطعات است.

شارلاک اسپری یولتیمج (Anti tracking Varnish) جزو برندهای معتبر و پرفروش است که عموما برای لکه‌گیری سیم لاکی در الکتروموتورها، ژنراتورها و هر آسیبی که در قسمت‌های الکترونیکی باشد، استفاده می‌شود. کلاس حرارتی این شارلاک اسپری یولتیمج H است یعنی تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد تحمل حرارت را دارد.

۲- لاک هوای خشک

از این نوع پوشش برای محافظت و آب بندی سطوح عایق شده در برابر خرابی ناشی از قرار گرفتن در معرض خوردگی روغن‌ها، رطوبت، اسیدها و مواد قلیایی استفاده می‌کنند. با نام‌های متنوع لاک، وارنیش، رزین، لعاب و لاک شناخته می‌شوند.

۴ مورد از بهترین عایق حرارتی سیم برق

در بازار ایران چند برند پرفروش داریم که شامل لاک هوا خشک پالاژ شیمی، لاک هوا خشک پرشیا، لاک هوا خشک سوپر لاک امکس و لاک هوا خشک ولتاژ قوی می‌شود.

۳- نوار چسب مسی دوطرفه

نوارهای مسی بیشتر در کاربردهای محافظ، از جمله بسته بندی کابل‌ها و آب بندی محفظه‌های بزرگ استفاده می‌شوند. یکی از مزایای نوارهای مسی در این کاربردها این است که می‌توان آنها را برای اتصال چندین طول و ایجاد یک اتصال مداوم در فاصله طولانی‌تری لحیم کرد.

این نوار یک ماده رسانا است اما در دو نوع رسانا و غیر رسانا موجودند. نوار رسانا میتواند الکتریسیته را هم در بالا و هم در پایین نوار هدایت کند، در حالی که نوار مسی غیر رسانا فقط از یک طرف رسانا است.

نوار چسب های مسی دو طرفه موجود در فروشگاه‌های ایرانی از درخشش و قابلیت انعطاف‌پذیری فویل برخوردارند. هر دو طرف چسب رسانا است و تنها یک طرف این چسب خاصیت چسبندگی دارد. تقریبا از مس خالص تولید می‌شوند و مقاوم در برابر رطوبت، آب، سرما و گرما هستند.

۴- خمیر نسوز حرارتی

ملات (خمیر نسوز) یک ماده نسوز است که برای چسباندن محصولات مختلف در واحدهای حرارتی استفاده می‌شود. از آنها برای مونتاژ و چسباندن محصولات نسوز کامپوزیت و سرامیک دروازه، برای واحدهای حرارتی، آستری مناسب برای فولاد و پوشش و غیره استفاده می‌شود.

۴ مورد از بهترین عایق حرارتی سیم برق

مهم‌ترین ویژگی‌های خمیر نسوز عبارتند از:

  • تحمل حرارتی بالای ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد این خمیر.
  • عدم انعطاف که بیشتر مواقع برای سطوح صاف استفاده می‌شوند.

کارایی و مزیت استفاده از انواع لاک‌های عایق

لاک‌های عایق الکتریکی رزین هایی مانند اپوکسی ها یا آلکیدها هستند که برای محافظت از ماشین‌های ولتاژ بالا مانند ترانسفورماتورها، موتورها و ژنراتورها در برابر خرابی الکتریکی استفاده می‌شوند. آنها روی هادی های الکتریکی اعمال می‌شوند تا یک لایه ایزوله الکتریکی ایجاد کنند و از اتصال کوتاه جلوگیری کنند. این سیستم‌ها در حالی که بسیار شبیه به پوشش‌های منسجم هستند، خواص دی‌الکتریک برتری دارند که آن‌ها را برای کاربردهایی مانند سیم‌پیچ‌ها و کویل‌های عایق انتخاب بهتری می‌کند.

مهم‌ترین فواید استفاده از لاک‌ها

  1. از آسیب مکانیکی محافظت می‌کند.
  2. ارتعاشات را با بی حرکت کردن سیم پیچ‌ها کاهش می‌دهد.
  3. از ورود رطوبت و سایر مواد خارجی مانند گرد و غبار و ذرات زباله در بین سیم پیچ‌ها و آسیب رساندن به عایق اولیه جلوگیری می‌کند.
  4. استحکام دی الکتریک (یعنی بهبود خواص عایق) عایق را افزایش می دهد.
  5. به انتقال گرما از سیم پیچ‌ها به هوای اطراف یا به هسته کمک میکند.

 معتبرترین پخش‌ کننده انواع سیم لاکی و عایق نسوز پامنار تهران

ایران سیم لاک بزرگترین پخش کننده انواع سیم لاکی و عایق حرارتی در بازار پامنار تهران با بیش از ۷ سال سابقه و همکاری با شرکت‌های معتبر؛ شما مشتریان عزیز میتوانید محصول مورد نظر خود را با بهترین کیفیت و برترین برندها و قیمتی مناسب از ما بخواهید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا