مسکن

۷ دلیلی که شما را راغب به استفاده از آجر نما می کند

اگر به دنبال یک نمای نوستالژیک و در عین حال مدرن هستید، آجر نما می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. چرا آجر برای نمای ساختمان مناسب است و پیشنهاد می شود؟

در خصوص این سوال می توان گفت که آجرنما به عنوان یکی از مدرن ترین و محبوب ترین متریال های ساختمانی، دارای قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر مصالح، استحکام بالا، انعطاف پذیری خوب، تنوع در رنگ و طرح های مختلف و… است که در ادامه به طور کامل در این خصوص صحبت شده است. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا ضمن پرداختن به مزایا و معایب استفاده از آجرنما، مجموعهٔ «آجر آنلاین» را برای خریدی بهتر به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • آجر نما چیست و چه کاربردی دارد؟
  • مزایا و معایب استفاده از آجر نما
  • قیمت آجر برای تهیه آجرنما
  • انواع آجرنما که باید بشناسید

آجر نما چیست و چه کاربردی دارد؟

آجر یکی از مصالح پر استفاده‌ای است که در حوزهٔ ساخت‌وساز به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تقریباً در ساخت هرگونه بنای ساختمانی، می‌توان از آجر کمک گرفت. امروزه علاوه بر دیوار چینی، از آجر برای نمای ساختمان نیز بسیار استفاده می شود.

اگر مروری بر خاطراتتان داشته باشید، خانه‌های آجری را به خاطر می‌آورید که آجر استفاده‌شده در بدنه، بدون پوشش باقی مانده و نمای آجرنما قابل‌مشاهده بود. رفته‌رفته نمای آجری تحت‌عنوان «آجر نما» بین افراد محبوب شد و جدا از متریال استفاده‌شده در بدنهٔ ساختمان، آجر برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفت.

این نمای آجری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف قابل‌ استفاده است و تلفیقی از نمای سنتی و مدرن را به شما ارائه می‌دهد. اگر هنور تصویری از نماهای آجری قدیمی را در ذهن دارید، بهتر است جست‌و‌جویی در مدل‌های جدیدتر داشته باشید. زیبایی آجر نماهای جدید، شما را حیرت‌زده خواهد کرد.

برای جست و جوی خود می توانید به سایت آجر آنلاین به آدرس (https://ajoronline.com/) مراجعه کنید. در این سایت انواع آجر نمای ساختمان در رنگ ها و طرح های متنوع وجود دارد که می توانید نمونه کار شده آنها را در پروژه هایی که مشتریان آجر آنلاین فرستاده است، مشاهده کنید. همچنین قیمت آجر نما را نیز می توانید به صورت لحظه ای و به درب کارخانه مشاهده کنید.

مزایا و معایب استفاده از آجر نما

برای آنکه نسبت‌به انتخاب آجرنما مطمئن شوید، لازم است ویژگی‌های مختلف آن را در نظر بگیرید و سپس اصول مدنظر خود را نیز با آن تطبیق دهید تا انتخاب درستی داشته باشید. پیش از هر چیز به بررسی مزایای نمای آجرنما خواهیم پرداخت:

  • آجرنما سازگار با محیط‌ زیست است. در ساخت آجر از مواد طبیعی استفاده می‌شود که خاک رس جزء اصلی آن است. با توجه به این‌که هیچ‌گونه مادهٔ شیمیایی مضر در این متریال به‌کار برده نمی‌شود، آجرنما را می‌توان دوست‌دار محیط‌زیست دانست.
  • آجر نما به‌ طور کلی انعطاف‌ پذیر در استفاده با مصالح دیگر است. به عبارت دیگر، می‌توان آن را در هر نوع ساختمان، از سنتی تا مدرن، به‌کار گرفت و از ترکیب آن با مصالح دیگر استفاده کرد.
  • پایداری و مقاومت نمای آجرنما ساختمان از دیگر مزایای آن است. این مسئله دوام نمای ساختمان را بالا می‌برد و هزینه‌ها را نیز تا حد زیادی کاهش خواهد داد؛ چرا که نیازی به ترمیم و بازسازی مجدد نیست.
  • یکی دیگر از مزایای آجرنما این است که نیاز به نگه‌داری مداوم ندارد. به همین خاطر نیازی نیست نگران آجر نما ساختمان باشید. این نما نسبت‌به شرایط مختلف مقاوم است.
  • قیمت آجرنما مناسب سبب شده‌ است تا در این بازار آشفته، آجر همچنان به‌عنوان یکی از مصالح ارزان‌ قیمت مورد استفاده قرار گیرد. قیمت آجر نما را می‌توانید به‌صورت مداوم، از وب‌سایت آجر آنلاین پیگیری کنید.
  • آجرنما عایق صدا و حرارت است، به همین خاطر می‌تواند نقش مؤثری در عایق‌سازی خانه داشته باشد.
  • با انواع آجر نما می توانید سبک های مختلفی را مطابق سلیقه خود برای ساختمان داشته باشید. به طور مثال اگر علاقه مند به نماهای سنتی ماندگار هستید، آجر قزاقی سنتی بهترین انتخاب شما است.

۷ دلیلی که شما را راغب به استفاده از آجر نما می کند

قیمت آجر قزاقی اصفهان، قم، تهران و… با توجه به فاصله محل کارخانه تولیدی تا محل پروژه، رنگ و ابعاد آجر، متراژ کار و سایر عوامل مختلف، متفاوت می باشد. اما همانطور که می دانید با خرید آجر نما قزاقی به قیمت درب کارخانه می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه کلی پروژه ساختمانی خود صرفه جویی نمایید.

معایب آجر نما

افزون بر مزایای گفته‌شده، آجرنما مزایای دیگری نیز دارد که شرح آن‌ها در این فرصت کوتاه ممکن نیست. با این حال برخی معایب نیز در این نوع نما دیده می‌شود که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید. به‌عنوان مثال، آجر می‌تواند در معرض کپک و قارچ قرار گیرد. همچنین جرم بالای آن می‌تواند نمای آجرنما را سنگین کند.

قیمت آجر برای تهیهٔ آجرنما

قیمت آجر نما را باید به‌صورت آنلاین و روزانه چک کنید، چرا که مثل تمام مصالح دیگر، به‌صورت مداوم نوسان قیمت دارد. قیمت آجر به‌ صورت تک‌ عددی محاسبه می‌شود. به هر عدد آجر، یک قالب گفته می‌شود و برای آنکه قیمت آجرنما را برای کل ساختمان محاسبه کنید، باید تعداد قالب مورد نیاز را مشخص کنید.

هر آجر ابعاد مشخصی دارد که باید مساحت کل قسمت مورد نظر را بر آن تقسیم کنید تا قیمت آجر نما مشخص شود. به‌طور کلی، این متریال جزو انواع کم‌هزینه به حساب می‌آید که مخارج کلی نمای ساختمان را کاهش خواهد داد. برای آن‌که اطلاعات بیشتری دربارهٔ آجر نما قیمت و نمای آجرنما کسب کنید، می‌توانید به وب‌سایت «آجر آنلاین» مراجعه کرده و پس از بررسی، آجرهای موردنیاز را به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

انواع آجرنما که باید بشناسید

برای خرید آجر نما، باید انواع آجرنما را بشناسید. آجر برای نمای ساختمان را می‌توان از نظر کیفیت و نوع ساخت و همچنین ظاهر، به دسته‌های مختلفی تقسیم کرد. در هر ساختمان آجر نما بسته به شرایط و ویژگی‌هایی که بناست داشته باشد، باید نوع خاصی از انواع آجر نما مورد استفاده قرار گیرد. ازجمله این دسته‌بندی‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نسوز
  • شاموتی
  • انگلیسی
  • رستیک
  • کرکره‌ای
  • پلاک
  • حصیری
  • لفتون
  • لعابی

۷ دلیلی که شما را راغب به استفاده از آجر نما می کند

پیش از آنکه نسبت‌ به خرید اقدام کنید، حتماً ویژگی‌های هر یک را به‌ خوبی بررسی کنید. این کار را می‌توانید از طریق مجموعهٔ آجر آنلاین انجام دهید.

کلام آخر

توجه داشته باشید که حتماً با اطلاعات کامل، بهترین نوع آجر نما برای ساختمان خود انتخاب کنید تا بیشترین بازدهی را برایتان داشته باشد. ارتباط با کارشناسان مجموعهٔ آجر آنلاین، راه مناسبی برای دریافت مشاوره است. همچنین در صفحهٔ اصلی وب‌سایت، می‌توانید قیمت انواع آجر نما و قیمت آجر نمای ساختمان را با یک کلیک مشاهده کنید. خرید آجر نما از آجر آنلاین، خیال شما را از بابت کیفیتی تضمین‌شده آسوده خواهد کرد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا