رمز ارز

معرفی دامیننس تتر + تاریخچه پیدایش 

دامیننس تتر یکی از شاخص های مهم در بازار ارز دیجیتال می باشد. که در ادامه به معرفی این شاخص و تاریخچه آن می پردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ دامیننس تتر، در واقع شاخصی است که نشان می دهد، چند درصد از پول موجود در بازار رمزارزها، به بازار استیبل کوین تتر USDT اختصاص داده شده است. با این تعریف می توان گفت که دامیننس تتر، قدرت تتر در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال را نشان می دهد.

دامیننس تتر (Tether Dominance) چیست؟

تسلط USDT، همچنین به عنوان تسلط Tether شناخته می شود، به سهم بازار Tether (USDT) در کل بازار ارزهای رمزنگاری شده اشاره دارد. به عبارت ساده تر، به شما می گوید که چقدر تاثیر تتر در مقایسه با تمام ارزهای رمزنگاری شده دیگر ترکیب شده است.

چرا دامیننس تتر (Tether Dominance) بر بازار ارزهای رمزنگاری شده تسلط دارد؟

۲ علت افزایش تسلط دامیننس تتر (Tether Dominance) USDT وجود دارد. اولین مورد این است که سرمایه گذاران از بیرون پول نقد را در بازار قرار می دهند، که به دلیل آب و هوای نامطلوب در بازار است. و دوم این است که دوباره، با سقوط بازار، سرمایه گذاران وجوه خود را از سرمایه گذاری های رمزنگاری شده خارج می کنند و آنها را به USDT می رسانند.

نماد دامیننس تتر ؛ usdt.d چیست؟

در وب سایت‌های تحلیل و بررسی بازار، شاخص تتر دارای نماد USDT.D است.

دامیننس ارز USDT چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه دامیننس تتر (Tether Dominance) کافی است ارزش بازار آن را به ارزش کل بازار کریپتو تقسیم کرده و در ۱۰۰ ضرب کنید.

در همین روز، ارزش کل بازار ارز دیجیتال حدود ۹۱۷ میلیارد دلار است. بنابراین با توجه به فرمول بالا، کافی است درصد سهم تتر از این مقدار را محاسبه کنیم. با یک رابطه ریاضی ساده می‌توان دریافت سهم ارزش بازار تتر از ارزش کل بازار رمز ارزها اکنون در اردیبهشت ۱۴۰۲، برابر ۷.۴۱ درصد است. در این محاسبه مشخص کردیم ۶۸ میلیارد دلار تتر، چند درصد عدد ۹۱۷ است.

نتایج تحلیل از دامیننس تتر

با بررسی و تحلیل دامیننس تتر (Tether Dominance) می توان، جهت ارزیابی ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران استفاده کرد؛ همچنین زمانی که دامیننس تتر، در سطح بالایی است، به معنی آن است که تمایل سرمایه‌گذاران به هولد تتر و عدم خرید رمزارزها است و پیش‌بینی می‌کنند که بازار قرار است نوساناتی منفی و غیرمنتظره را تجربه کند. در شرایط معکوس یعنی کاهش شاخص USDT.D هم، اطمینان سرمایه‌گذاران از خرید ارز دیجیتال و متعاقباً سطح ریسک‌پذیری آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

Tether (USDT) چگونه کار می کند ؟

هر بند دامیننس تتر (Tether Dominance) (USDT) صادر شده توسط یک دارایی به ارزش دلار آمریکا پشتیبانی می شود. تمام تتر در ابتدا از طریق پروتکل Omni Layer در بلاکچین بیت کوین صادر شد، اما اکنون می تواند در هر زنجیره ای که Tether در حال حاضر پشتیبانی می کند صادر شود.

هنگامی که یک بند (یک واحد واحد USDT) صادر شده است، می تواند مانند هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که در آن صادر شده است، استفاده شود. Tether در حال حاضر از bitcoin  Ethereum  EOS Tron  Algorand و Omg Network blockchains پشتیبانی می کند.

تاریخچه دایمننس تتر

تتر (USDT) در اصل در ۶ اکتبر ۲۰۱۴ به عنوان سکه واقعی توسط بروک پیرس، ریو کالینز و کریگ سلارز (عضو بنیاد اومنی) راه اندازی شد.

این به آنها اجازه داد تا Tether را بر اساس پروتکل Omni بسازند که کاربران را قادر می سازد تا املاک و ارزهای مبتنی بر قرارداد هوشمند را در بلاکچین بیت کوین ایجاد و تجارت کنند.

در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۴، مدیرعامل Tether، ریو کالینز اعلام کرد که نام توکن آنها، سکه واقعی، به Tether (USDT) تغییر خواهد یافت.

در ژانویه ۲۰۱۵، Bitfinex اجازه داد تا Tether (USDT) برای اولین بار در پلتفرم تبادل خود معامله شود. حجم Tether به سرعت در شبکه بلاکچین افزایش یافت و معاملات USD از طریق بانک های تایوانی منتقل شد که سپس معاملات را به Wells fargo منتقل می کردند. این تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت. در ۱۸ آوریل ۲۰۱۷، انتقال بین المللی تتر توسط بانک های ایالات متحده مسدود شد.

عدم شفافیت پیش از و در طول این رویدادها و به دنبال آن نشت هایی مانند اسناد بهشت در میان اتهامات دستکاری بازار باعث شد بسیاری از کاربران حدس بزنند که آیا ذخایر ارز تتر واقعا وجود دارد یا اگر کل سکه پایدار سقوط کند.

این در سال ۲۰۱۷ با تعلیق موقت برداشت ها تشدید شد. این رویدادهای خبری باعث نوسانات شدید برای دارندگان USDT شد.

تخلف دامیننس تتر

از ژانویه ۲۰۱۷، مبلغ tether (USDT) از ۱۰ میلیون دلار به تقریبا ۲.۸ میلیارد دلار در سپتامبر ۲۰۱۸ افزایش یافت. این به دنبال یک پرونده قضایی در آوریل ۲۰۱۹ از دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز بود که بیت فینکس و تتر را به سوء استفاده از منابع ذخیره برای پوشش کسری ۸۵۰ میلیون دلاری متهم کرد.

بیت فینکس و تتر موافقت کردند که در سال ۲۰۲۱ ،۱۸.۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند. تتر همچنان مرکز گمانه زنی در بازارهای رمزنگاری شده و شبکه های بلاکچین است و بسیاری از کاربران به نقدینگی و ثبات آنها شک دارند.

کنترل مرکزی ادمیننس تتر

اگر کارت بدهی یا کارت اعتباری در کیف پول خود دارید، بانک یا شرکت صادر کننده، مقام متمرکز است. برای USDT، توکن های Tether توسط Tether Limited مستقر در هنگ کنگ صادر می شود که به نوبه خود توسط Bitfinex/iFinex inc کنترل می شود.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا