اجتماعی

۵ راهکار برای داشتن پوستی جوان و زیبا

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ۵ راهکار طلایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا آشنا کنیم.جوان سازی پوست گزینه ای است که دیر یا زود باید به آن روی بیاورید. با افزایش سن، لطافت و شادابی پوست شما کاهش می یابد.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با ۵ راهکار طلایی برای داشتن پوستی جوان و زیبا آشنا کنیم. جوان سازی پوست گزینه ای است که دیر یا زود باید به آن روی بیاورید. با افزایش سن، لطافت و شادابی پوست شما کاهش می یابد. خاصیت ارتجاعی پوست و تولید کلاژن به مرور زمان کاهش می یابد و چین و چروک ها در گوشه های صورت ظاهر می شوند. شما می توانید به راحتی از پیری پوست جلوگیری کنید و حتی پوست خود را جوان کنید. در ادامه برای آشنا شدن با ۵ راهکار برای داشتن پوستی جوان و زیبا با ما همراه باشید.

جوان سازی پوست چیست ؟

جوان سازی پوست شامل بسیاری از تکنیک های مختلف و گسترده است که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شدند. به طور کلی، جوان سازی پوست شامل روش های درمانی است که برای بهبود ظاهر یا زیبایی پوست شما انجام می شود. آسیب های پوستی شامل موارد مختلفی مانند آفتاب سوختگی، اثرات جوش و آکنه، اسکار و علائم طبیعی پیری می شود. همه افراد دوست دارند زیبا باشند و پوستی زیبا و شفاف داشته باشند. اما ممکن است در میان این نام های مختلف و تکنیک های عمیق گم شوند و نتوانند تشخیص دهند کدام خدمات جوان سازی پوست برای شما مناسب است. از سوی دیگر، ممکن است در یافتن یک پزشک قابل اعتماد مشکل داشته باشند.

دلایل افتادگی پوست

در ادامه با دلایل افتادگی پوست آشنا می شوید :

بارداری :

افتادگی پوست اطراف شکم و سایر قسمت های بدن ممکن است به دلیل بارداری باشد. این افتادگی در مادرانی که بیش از یک مورد دارند مشکل جدی تری است. سن مادر در میزان افتادگی تاثیر دارد.

بیشتر شدن سن :

با بیشتر شدن سن، پوست دو پروتئین مهم را از دست می دهد. الاستین و کلاژن دو پروتئین هستند که در درم تولید می شوند. الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد. به لطف وجود این پروتئین، پوست سفت پس از کشیده شدن به جای خود باز می گردد. کلاژن به پوست کمک می کند ساختار محکم خود را حفظ کند. دلیل این امر وجود الیاف قوی در ساختار کلاژن است. این پروتئین توسط فیبروبلاست ها تولید می شود. تولید این دو پروتئین با افزایش سن کاهش می یابد. قرار گرفتن در معرض اشعه های نزدیک به بنفش یا آلاینده های محیطی مانند دود سیگار، روند پیری پوست را تسریع می کند.

۵ راهکار برای داشتن پوستی جوان و زیبا

افتادگی پوست بعد از لاغری :

اضافه وزن برای مدت طولانی به فیبرهای الاستین و کلاژن در پوست آسیب می رساند. به همین دلیل وقتی شروع به کم شدن وزن می کنید، بازگشت پوست به حالت قبلی دشوار است. در این صورت ممکن است متوجه افتادگی پوست در قسمت های مختلف بدن شوید. هنگام کاهش وزن، سن در افتادگی پوست نقش دارد. بهتر است از جوانی شروع به کاهش وزن کنید.

بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی پوست صورت

در ادامه به بهترین و سریع ترین روش برای جوان سازی پوست صورت می پردازیم :

لیفت :

لیفت صورت و بدن از جمله روش های زیبایی است که به روش های مختلفی انجام می شود. بسیاری از مردان و زنان در سرتاسر جهان به دنبال لیفت صورت هستند تا خود را جوان کنند. لیفت صورت روشی برای لیفت پوست و رفع چین و چروک و افتادگی پوست است. برخی از روش های آن غیر جراحی و کم تهاجمی هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به جراحی، بیهوشی و برش های عمیق دارند. لیفت روش های مختلفی مانند لیفت با نخ، لیفت با بوتاکس، لیفت با ژل، لیفت با تزریق چربی، لیفت با جراحی دارد. لیفت صورت برای کل بدن انجام می شود. مهمترین کاربرد لیفت صورت لیفت صورت و گردن است. لیفت ابرو، لیفت گونه، لیفت شقیقه، لیفت بینی، لیفت سینه، لیفت چشم، لیفت مژه، لیفت ران و بازو و لیفت باسن، لیفت پیشانی با نخ از جمله محبوب ترین لیفت های صورت هستند. شما می توانید برای انجام لیفت با نخ به دکتر مرتضی جلالی فخر مراجعه کنید و بهترین نتایج را کسب کنید.

میکرونیدلینگ :

میکرونیدلینگ یکی از روش های جوان سازی پوست است. در روش میکرونیدلینگ با سوزن های بسیار ریز زخم های ریزی در پوست ایجاد می شود. این آسیب ها منجر به تحریک تولید کلاژن و در نهایت ایجاد بافت های قوی تر و سالم تر پوست می شود. از این روش برای ترمیم مشکلاتی مانند جوش و آکنه، ریزش مو، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک، زخم ها و لکه های پوستی استفاده می شود. از مزایای آن می توان به ارزان بودن آن نسبت به انواع روش های لیزر اشاره کرد. میکرونیدلینگ ممکن است در افراد با پوست تیره موثرتر باشد، زیرا رنگ پوست ممکن است در طول جوان سازی لیزری با گرما تغییر کند.

آر اف فرکشنال :

آر اف فرکشنال یکی از جدیدترین روش های ایمن و بسیار موثر ضد پیری و جوان سازی پوست است. مکانیسم آر اف فرکشنال مشابه هایفوتراپی با گرما، افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش، پوست به آرامی با سوزن های بسیار ظریف با روکش طلا سوراخ می شود و انرژی امواج رادیویی به بافت های زیرین منتقل می شود. این فرآیند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می شود.

۵ راهکار برای داشتن پوستی جوان و زیبا

هایفوتراپی :

هایفوتراپی به استفاده از امواج اولتراسوند متمرکز با شدت بالا اشاره دارد. هایفوتراپی روشی برای از بین بردن پوست صورت است که جایگزین روش های جراحی شده و برای جوان سازی پوست استفاده می شود. از امواج اولتراسوند برای افزایش تولید کلاژن و سفت کردن بافت پوست استفاده می کند. دستگاه هایفوتراپی لایه های زیرین پوست را هدف قرار می دهد. تابش امواج اولتراسونیک منجر به گرم شدن بافت های پوست می شود. هنگامی که دمای بافت به سطح خاصی می رسد، این به عنوان آسیب شناخته می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب، تولید کلاژن را بیشتر می کنند. از آنجایی که هایفوتراپی بر روی قسمت خاصی از بافت های زیرین تمرکز می کند، به سطح پوست آسیب نمی رساند.

کربوکسی تراپی :

کربوکسی تراپی یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به جراحی ندارد. کربوکسی تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست انجام می شود. در درمان سلولیت، گودی زیر چشم، رفع چین و چروک و علائم کشیدگی استفاده می شود. کربوکسی تراپی را می توان در قسمت های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست ها، معده، باسن و پاها استفاده کرد.

بهترین روش جوان سازی پوست کدام است ؟

در واقع نمی توان بهترین روش را برای جوان سازی و ترمیم آسیب های پوستی تعیین کرد. برای مثال درم ابریژن روشی بسیار قوی و موثر است اما برای برخی افراد امکان پذیر نیست یا عوارض زیادی دارد. برای تعیین بهترین روش، بهتر است هر فردی یک یا چند روش را بر اساس نیازها و شرایط فیزیکی و پزشکی پوست خود انتخاب کند و با پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی مشورت کند. یکی از نکاتی که در مراقبت از پوست باید به آن توجه کنید این است که از انجام کارهایی که به پوست شما آسیب می زند خودداری کنید.

لیفت صورت با نخ چیست ؟

لیفت صورت با نخ جایگزین بسیار مناسبی برای عمل لیفت صورت است. لیفت به لطف نخ، پوست را به سمت بالا نگه می دارد و در نتیجه پوست شل و سفت می شود و کانتور از دست رفته پوست خود را به دست می آورید. لیفت با نخ دو نتیجه بسیار مهم دارد. رفع افتادگی و اثرات پیری بر روی پوست و تحریک افزایش تولید کلاژن. نخ لیفت از پروتئین ساخته شده است. این نخ کاملا جذب می شود و نگران ماندگاری آن بر روی پوست و بدن نخواهید بود.

هزینه لیفت صورت با نخ

پیشانی، میانی و پیشانی مناطقی هستند که افراد زیادی برای لیفت با نخ به کلینیک مراجعه می کنند زیرا این نواحی بیشتر در معرض افتادگی هستند. افراد می توانند یک نقطه یا نقاطی را به طور همزمان انتخاب کنند تا هزینه آن ها کمتر شود. لیفت با نخ برای بالا کشیدن و جلوگیری از افتادگی سینه ها، باسن و سایر قسمت های بدن قابل استفاده است، اما هنوز توسط FDA تایید نشده است. لیفت با نخ نیاز به بیهوشی ندارد و با بی حسی موضعی یا تزریقی قابل انجام است و دوره نقاهت کوتاه است. پزشک متخصص شما ممکن است به شما توصیه کند که تحت درمان های اضافی یا روش های زیبایی مانند بوتاکس یا فیلر قرار بگیرید. هزینه لیفت صورت با نخ در تهران به عوامل متعددی مانند موقعیت جغرافیایی، کلینیک، پزشک و یا نقاطی که می خواهید لیفت انجام دهید بستگی دارد.

کلام آخر

برای انجام این روش سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را انتخاب کنید و با آگاهی دست به انجام این روش بزنید. ممنون از این که تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا