راهنمای سرمایه گذاران

بهترین راه درآمدزایی از تولید محتوا

با توجه به تغییر سبک زندگی و مدرنیزه شدن انسان ها، بیشتر افراد تمایل به کار کردن دارند چه بسا خانم های خانه داری که تصمیم به تغییر برنامه زندگی خود دارند و به دنیال درآمد زایی در خانه هستند، تولد محتوا از آن دسته مشاغل پردرآمد و مناسب است.

به گزارش تجارت امروز؛ وضعیت اقتصاد جهانی به سمتی پیش رفته است که تنها کار کردن یکی از اعضای خانواده، برای گذراندن امو زندگی کفایت نمی کند و زن و شوهر هم پای یک دیگر کار می کنند تا نیازهای خود را برطرف سازند، که تولید محتوا یکی از آن مشاغل مطلوب است.

همچنین، برخی از افراد توانایی بیرون رفتن از خانه را ندارند و به دنبال مشاغل پردرآمد از جمله تولید محتوا هستند تا بتوانند بدون نگرانی شغل مناسبی برای خود در خانه دست و پا کنند.

تولید محتوا چیست؟

محتوا تمام ان چیزی است که در فضای اینترنت با آن سروکار داریم. مطالبی که در وب سایت‌ها نوشته شدهف ویدیوها و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

پادکست‌هایی که گوش می‌دهید، کتاب‌های دیجیتال و همین مقاله‌ای که توسط گروه ایران هاست تهیه شده و اکنون مشغول خواندن آن هستید، محتوا هستند.

تعریف سازنده تولید محتوا

تولید کننده محتوا به شخصی می‌گویند که برای بازدیدکنندگان از وب‌سایت یا صفحات اجتماعی،‌ مطالب جذابی تولید کند. این محتوای تولیدی می‌تواند آموزشی یا به اندازه کافی برای مخاطب سرگرم‌کننده باشد تا افراد، جذب نام تجاری مشخصی شوند.

در دنیای دیجیتال، تولید کننده محتوا به شخصی می‌گویند که وظیفه دارد هر نوع محتوایی اعم از متنی، صوتی و تصویری را برای تقریبا هر نوع سلیقه‌ای است.

چرا تولید محتوای رسانه های اجتماعی مهم است؟

ایجاد محتوای هوشمند. ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی بلیط شما برای برقراری ارتباط با مردم در سطح جهانی، تعامل واقعی با آنها و ایجاد تأثیر واقعی است.

در اینجا برخی از مهمترین دلایل وجود دارد:

دسترسی و هدف گذاری جهانی: با رسانه های اجتماعی، می توانید بدون دردسر با مخاطبان جهانی گسترده ارتباط برقرار کنید. به طور همزمان، شما این قدرت را دارید که دسترسی خود را به جمعیت‌شناسی خاصی که به احتمال زیاد به آنچه ارائه می‌دهید علاقه دارند محدود کنید. این رویکرد هدفمند تضمین می کند که محتوای شما به آن برسد.

جذابیت بصری: ضرب المثل “یک عکس هزار کلمه ارزش دارد” در رسانه های اجتماعی صادق است. این مکانی است که می توان تصویرسازی را دو چندان کرد. استفاده بهینه از تصاویر و ویدیوهای چشم نواز در پست‌هایتان می‌تواند به پیام‌های تاثیرگذارتری منجر شود، چیزی که محتوای رایج شما با متن ساده نمی‌تواند انجام دهد.

علاوه بر این، محتوای بصری واقعاً در فیدهای پرمشغله برجسته می شود و توجه کاربران را به خود جلب می کند و آنها را تشویق می کند که توجه کنند.

پتانسیل ویروسی: تولید محتوایی با پتانسیل ویروسی شدن نه تنها برند شما را در معرض مخاطبان بسیار بیشتری قرار می‌دهد، بلکه به هویت منحصربه‌فرد برند شما نیز اجازه می‌دهد تا از طریق آن بدرخشد.

با ایجاد محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز می شود و ارزش ها و صدای برند شما را منعکس می کند، برند خود را قابل ارتباط، به یاد ماندنی و به طور واقعی جذاب می کنید.

بینش های مبتنی بر داده: پلتفرم های اجتماعی بینش های ارزشمندی را در مورد نحوه عملکرد محتوای شما ارائه می دهند.

معیارهای رسانه های اجتماعی مانند لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات و نرخ های تعامل به شما کمک می کند تا بفهمید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است. این رویکرد مبتنی بر داده به شما این امکان را می دهد که استراتژی خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید.

مقرون به صرفه: در مقایسه با روش های بازاریابی سنتی، تولید محتوای رسانه های اجتماعی اغلب مقرون به صرفه تر است. صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، رسانه های اجتماعی یک پلت فرم قابل دسترسی برای نمایش نام تجاری و پیشنهادات شما فراهم می کند.

فرایند تولید محتوا

فرایند تولید محتوا

شما برای اینکه که تبدیل به یک سازنده تولید محتوا موفقی بشوید باید فرایند آن را به خوبی پیش ببرید تا تولید محتوا درست ومناسبی بتوانید تولید کنید.

۱. جمع آوری اطلاعات

اولین قدم در توسعه محتوا همیشه جمع آوری اطلاعات تا حد امکان است. هنگامی که ما با شرکت ها کار می کنیم، اطلاعاتی را در مورد زیر جمع آوری می کنیم:

  • جمعیت شناسی را هدف قرار دهید
  • رقبای کلیدی
  • اهداف تجاری
  • سایر اطلاعات منحصر به فرد برای مشتری

بهترین راه برای جمع آوری این اطلاعات این است که مستقیماً از مشتریان خود سؤال کنید. اگر در حال تولید محتوا برای کسب و کار خود هستید، یک سند مصاحبه ساختگی تهیه کنید و خودتان به سوالات پاسخ دهید. پاسخ ها ممکن است اطلاعاتی را آشکار کنند که پست های وبلاگ عالی را ایجاد کند.

در اینجا چند سوال وجود دارد که از هر مشتری می پرسیم:

به مشتریان خود در حل چه مشکلاتی کمک می کنید؟چه چیزی را پیشنهاد می کنید که رقبای شما ارائه نمی دهند؟ (در این مورد عمیقاً حفاری کنید)

برای چه عبارت های جستجویی می خواهید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید؟ (از این برای پیدا کردن انواع و موضوعات مرتبط استفاده کنید!)

متداول ترین سوالاتی که مشتریان احتمالی قبل از تبدیل از شما می پرسند چیست؟

در مرحله بعد، عملکرد محتوای رقبای خود و تلاش های بازاریابی محتوای گذشته خود را ارزیابی کنید.

گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو ابزارهای عالی برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت شما هستند. وقت گذاشتن برای تجزیه و تحلیل موارد فوق به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد موضوعاتی که باید پوشش دهید بگیرید.

۲. تجزیه و تحلیل موضوع وبلاگ

چند راه برای ایجاد موضوعاتی برای نوشتن وجود دارد. برای شروع، ما به محتوای رقبای خود، جستجوهای مخاطبان هدف و عبارات جستجوی مرتبط با معنایی نگاه می کنیم.

تجزیه و تحلیل رقبا

بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو به شما این فرصت را می دهد که به معنای واقعی کلمه در مقابل رقبای خود قرار بگیرید تا مشتریانی که در حال تحقیق درباره محصولات هستند قبل از وب سایت های رقیب به وب سایت شما مراجعه کنند.

حتی اگر با شرکت‌های بزرگ و قدرتمند رقابت می‌کنید، باز هم می‌توانید در جستجوهای خاص از آنها بهتر عمل کنید.

۳. استراتژی کنید

در طول این مرحله از توسعه محتوا، ما استراتژی محتوا و تقویم تحریریه را ایجاد می کنیم. در ابتدا، توصیه من این است که حداقل دو مقاله طولانی در وبلاگ در هر ماه در مورد موضوعات گسترده با پتانسیل ویروسی (البته ویروسی در صنعت شما) منتشر کنید.

محتوای آگاهی

هدف اصلی آن آگاه کردن مردم از کسب و کار شما است. محتوای آگاهی معمولاً کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد که رتبه بندی آنها نسبتاً آسان است اما به تجارت شما مربوط می شود. افرادی را به وب سایت شما می آورد که ممکن است به محصولات شما علاقه مند باشند اما حداقل به موضوعات مرتبط با صنعت شما علاقه مند هستند.

محتوای آگاهی بسیار مهم است، اما معمولا باعث فروش مستقیم نمی شود.

۴. نوشتن

مرحله نوشتن کاملاً خود توضیحی است. اینجا جایی است که شما بهترین محتوای ممکن را می نویسید. باز هم، اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، باید محتوای شما بهتر از هر نتیجه دیگری در صفحه اول گوگل باشد.

قبلاً به این معنی بود که هر چه طولانی تر، بهتر. محتوای طولانی‌تر رتبه بهتری داشت و بک لینک‌های بیشتری را جذب می‌کرد، زیرا معمولاً آموزنده‌تر بود و موضوعات مرتبط بیشتری را پوشش می‌داد.

تا حدی، این هنوز هم درست است، زیرا به موضوعات اطلاعاتی مربوط می شود. با این حال، به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل به نظر می‌رسد محتوایی را که به یک سؤال به طور کامل اما مختصر پاسخ می‌دهند، ترجیح می‌دهد.

۵. بهینه سازی و انتشار

پس از اتمام مرحله نگارش، به سئو و انتشار می رویم. اینجاست که مواردی مانند خوانایی، تعداد کلمات، کلمات کلیدی معنایی و ثبات برند را در نظر می گیریم تا محتوا را برای خوانندگان (و موتورهای جستجو) جذاب تر کنیم.

۶. ترویج

صدها روش برای تبلیغ محتوای با کیفیت وجود دارد، اما واضح ترین آنها رسانه های اجتماعی و ایمیل هستند (یعنی تبلیغ محتوای خود در یک خبرنامه).

تبلیغات فقط برای جلب توجه بیشتر به مقاله نیست. همچنین می تواند منجر به بک لینک های بیشتر شود که باز هم می تواند رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود بخشد.

گفته می شود، هرگز برای بک لینک ها هزینه نکنید. ارزشش را ندارد و با جریمه گوگل مواجه می شوید (به این معنی که سایت شما ممکن است در جستجوهای گوگل ظاهر نشود یا حداقل در نقطه مطلوبی ظاهر نشود).

۷. مرور و تکرار

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را تجزیه و تحلیل کنید، این راهنما را برای تجزیه و تحلیل استراتژی بازاریابی خود دنبال کنید.

اساساً، در این مرحله، زمان آن رسیده است که در مورد اینکه چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی مؤثر نیست، فکر کنیم و ما را به مرحله “جمع آوری اطلاعات” فرآیند بازگردانیم.

نکته اصلی در اینجا این است که بهترین فرآیند تولید محتوا پیوسته و همیشه در حال تغییر است. این کاری نیست که بتوانید یک بار انجام دهید و بگویید تمام شده است.

حرف آخر

شما با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید یک تولید محتوا نسبتا خوب تولید و منتشر کنید انجام این کار نیازمند تمرین و تکرار است تا مهارت کافی را به دست آوردید، همچنین مراجعه به سایت هایی که نیازمند تولید محتوا دور کار هستند به شما کمک می کند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا