بین الملل

واکنش ایران به حمله اسرائیل می تواند دنیا را وارد جنگ جهانی سوم کند!

دونالد ترامپ ضمن انتقاد از سیاست های جو بایدن گفت که "افزایش تنش ها" بین ایران و رژیم صهیونیستی می تواند به جنگ جهانی منجر شود.

به گزارش تجارت امروز؛  دو مقام آمریکایی روز جمعه به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که در پاسخ به کشته شدن ۷ تن از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جریان حمله صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، حمله بزرگ ایران به رژیم صهیونیستی انتظار می‌رود. بیش از ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین و ده ها موشک علیه اهداف نظامی در تل آویو.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: ما رئیس جمهوری داریم که قادر به قرار دادن نیست. با هم دو جمله.” . ما رئیس جمهوری داریم که نمی تواند پله های تریبون را پیدا کند. رئیس جمهوری داریم که نمی داند چه غلطی می کند!”

وی که در کنار مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ایستاده بود، گفت: تنش فزاینده بین ایران و اسرائیل می تواند به جنگ جهانی منجر شود.»

ترامپ در ادامه تاکید کرد که از هم اکنون تا ۵ نوامبر (۱۵ نوامبر) یعنی زمان انتخابات آمریکا، رویدادهای زیادی به ویژه در زمان ریاست جمهوری رهبران “نالایق” آمریکا رخ خواهد داد.

ترامپ در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جنگ اوکراین و کمک های واشنگتن به کی یف که با بن بست مواجه شده است، گفت: اگر کمک به اوکراین به صورت وام باشد، مشکلی با تایید کنگره نخواهم داشت. علاوه بر این، متحدان اروپایی باید سطح کمک به کیف را با واشنگتن هماهنگ کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما کمک به اوکراین را در قالب وام می دانیم نه هدیه! ما هنوز میلیاردها و میلیاردها دلار به اوکراین می دهیم و این موضوع را رصد می کنیم.

رئیس جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: «این کار آسانی برای هیچ رئیس مجلس نمایندگان نیست. من فکر می کنم او کار خوبی انجام می دهد. اگر کمک های جدید ایالات متحده به اوکراین تصویب شود، اروپا باید کمک های خود را برای مطابقت با ایالات متحده افزایش دهد. آنها با هم برابر نیستند و من از این بابت احساس بدی دارم زیرا آنها بیشتر از ما تحت تأثیر قرار گرفته اند.

ترامپ درباره وضعیت کنونی آمریکا نیز اعتراف کرد: اتفاقات بد زیادی در کشور ما می گذرد.اما این کمترین چیز است. شما روسیه دارید و شاید جنگ روسیه و اوکراین منجر به جنگ جهانی و در نهایت هرج و مرج شود. ما ملتی در حال زوال هستیم. «این زمان بسیار خطرناکی برای ایالات متحده آمریکا است.

دونالد ترامپ بار دیگر اعلام کرد که اگر رئیس جمهور می شد، جنگ روسیه و اوکراین رخ نمی داد و این «بی کفایتی بایدن» بود که درها را به روی بحران اوکراین و جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی باز کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا