بورس

دریافت آسان کد بورسی و شروع سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه

فعالیت در بازار سرمایه دارای قوانین و مراحل خاصی است که باید توسط متقاضی طی شوند. اولین گام برای فعالیت در بازار سرمایه (بورس) دریافت کد بورسی است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.

کد بورسی چیست؟

کد بورسی، شناسه‌ای معتبر و واحد همانند شماره ملی اشخاص است که کاملا منحصر به فرد بوده و شخص دیگری نمی‌تواند آن را داشته باشد. کد ملی افراد از اعداد ۱۰ رقمی تشکیل شده است، اما کد بورسی شامل حروف و عدد است.

ثبت‌نام و احراز هویت سجام، شرط دریافت کد بورسی!

متقاضیان برای دریافت کد بورسی، باید ثبت‌نام و احراز هویت سجام را انجام دهند. فرآیند احراز هویت سجام در کارگزاری مفید به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می‌شود که پس از طی شدن و اتمام موفقیت آمیز مراحل آن، پیامک صادر شدن کد بورسی و فعال شدن دسترسی مشتری به سامانه‌های معاملاتی کارگزاری برای وی ارسال خواهد شد.

کد بورسی چگونه تشکیل می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کد بورسی از ترکیب حروف و عدد تشکیل می‌شود. این ترکیب شامل سه حرف و یک عدد پنج رقمی می‌شود. به عنوان مثال، کد بورسی صادر شده برای فردی که نام خانوادگی او آذری است می‌تواند به صورت آذر۱۲۳۴۵ باشد.

سرمایه‌گذاری پس از دریافت کد بورسی

مشتریان پس از اینکه کد بورسی خود را دریافت کردند می‌توانند به دو روش مستقیم و غیرمستقیم در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

  • سرمایه‌گذاری به‌روش مستقیم

در سرمایه‌گذاری به‌روش مستقیم سرمایه‌گذار می‌تواند اوراق بهادار را شخصا خرید و فروش کند. این نوع سرمایه‌گذاری نیاز به دانش و تجربه در حوزه انواع تحلیل‌ها مثل تابلوخوانی، تکنیکال و بنیادی دارد. این دانش به‌منظور شناسایی سهام ارزنده، یافتن بهترین زمان و نقاط ورود و خروج از سهم و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • سرمایه‌گذاری به‌روش غیرمستقیم

در روش‌ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم افراد سرمایه خود را در اختیار نهادهای مالی به نام صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار می‌دهند. صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری انواع مختلفی دارند که شامل صندوق‌ درآمد ثابت، شاخصی، اهرمی، مختلط، سهامی و طلا می‌شوند.

چرا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری؟

افراد با توجه به هدف سرمایه‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری خود می‌توانند در یک یا انواع صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان مثال، صندوق سهامی می‌تواند برای یک فرد با درجه ریسک‌پذیری بالا مناسب باشد. یا کسانی که صرفا به‌دنبال حفظ ارزش پول خود و در کنار آن کسب سود هستند، می‌توانند در صندوق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری کنند. بازدهی این صندوق تقریبا شبیه بازدهی سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی است. به دلیل سرمایه‌گذاری بخشی از دارایی این نوع صندوق در سهام، این صندوق بعضا حتی می‌تواند بازدهی بیشتر از سپرده‌های بانکی داشته باشد.

به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

در صورتی که تمایل دارید با بازار بورس و روش‌های تحلیل آن بیشتر آشنا شوید، به سامانه آموزش مفید مراجعه کنید. در این سامانه بیش از ۱۲۰۰ مطلب در سه سطح «مبتدی»، «نیمه حرفه‌ای» و «حرفه‌ای» به همراه دوره‌های ویدیویی ارائه شده است. به علاوه روزانه چندین کلاس آموزش بورس به صورت رایگان و غیر حضوری برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا