حوادث

مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل

امروزه همه ما خواسته یا ناخواسته به نحوی با مسائل حقوقی و قضایی درگیر هستیم و نیاز است تا برای حل این مسائل از یک وکیل متخصص و باتجربه کمک بگیریم؛ اما از میان وکلای متعددی که در هر شهری از جمله مشهد مشغول فعالیت هستند، چگونه می‌توان بهترین وکیل را انتخاب کرد؟ متناسب با موضوع پرونده، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی مشهد استفاده کنید. به عنوان مثال اگر موضوع پرونده شما در حوزه کیفری باشد، وکیل کیفری در مشهد بهترین راهنما خواهد بود.

 سرکار خانم مریم جلالی وکیل مشهد عضو کانون وکلای دادگستری مرکز هستند که با بیش از ۱۰ سال سابقه وکالت به خوبی می‌توانند شما را در مسائل مختلف حقوقی و کیفری راهنمایی کنند. ایشان در کم‌ترین زمان ممکن مشکلات حقوقی و کیفری شما را بررسی کرده و در جهت رفع آن گام بر می‌دارند.

نوشته های مشابه

در این مطلب از تجارت امروز تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا با بررسی جامع و کامل ویژگی‌های یک وکیل با تجربه، دغدغه‌های شما را در انتخاب وکیل خوب دادگستری کاهش دهیم.

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین وکیل حرفه‌ای دادگستری

پیچیدگی مسائل حقوقی به قدری زیاد است که بدون انتخاب وکیل حرفه ای مسیر احقاق حق و اثبات حرفتان بسیار سخت می‌شود. آگاهی وکیل از تمام مسائل و راهکارهای حقوقی به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کند تا در کمترین زمان بتوانند به نتیجه برسند و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. به عنوان مثال اگر شما در مشهد با مسئله طلاق روبرو هستید و به دنبال انتخاب وکیل باتجربه دادگستری هستید باید بهترین وکیل طلاق مشهد را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

مریم جلالی با ویژگی‌های ذیل، می‌تواند بهترین راهنما در جریان مدیریت و رسیدگی به پرونده‌ها باشد:

  • ارائه خدمات وکالت در مشهد
  • بررسی کامل پرونده و تمامی جنبه‌های آن
  •  قیمت مناسب و مطابق بودجه
  •  ارائه انواع خدمات کامل مشاور حقوقی مشهد

شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز با ثبت درخواست رزرو نوبت از مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری بهره مند شوید تا وکیل مریم جلالی شما را در حل مشکلتان راهنمایی کند. همچنین می‌توانید جهت هماهنگی و دریافت وقت مشاوره با شماره ۰۵۱۳۵۰۱۹۸۴۰ تماس حاصل کنید و یا به سایت https://maryamjalalivakil.com/ مراجعه کنید.

در صورت تمایل، امکان دریافت مشاوره حقوقی آنلاین در مشهد، تلفنی و حضوری توسط وکیل پایه یک دادگستری، مریم جلالی وجود دارد که بسته به نوع پرونده، روند رسیدگی و آنالیز آن ممکن است یک جلسه و یا در چند تماس و جلسه انجام گردد.

مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل

اهمیت مشاوره حقوقی و ضرورت انتخاب وکیل حرفه‌ای

دریافت مشاوره حقوقی تخصصی امری بسیار اساسی و کلیدی است که در مواجهه با مسائل و ابهامات حقوقی مختلف بهتر است از آن استفاده کنید.

قبل از اینکه نقش موثر وکیل خبره و کارکشته را در پرونده‌های حقوقی بررسی کنیم، به تفاوت وکیل و مشاور حقوقی می‌پردازیم تا با توجه به موضوع پرونده خود بهتر بتوانید از فرد معتبر کمک بگیرید. وکیل در رشته حقوق یا فقه و مبانی تحصیل کرده و پس از قبولی در آزمون وکالت می‌تواند به فعالیت در شغل وکالت بپردازد و عهده دار پرونده‌های حقوقی و کیفری شود. اما مشاور حقوقی کسی است که دانش آموخته رشته حقوق است و در آزمون وکالت شرکت نکرده است.

قبل از طرح دعوا حتما از مشاوره حقوقی استفاده کنید تا مسیر راحت‌تر و سریع‌تری برای احقاق حق خود پیدا کنید. با گرفتن مشاوره حقوقی از وکلا و کارشناسان حقوقی مسیر روشن‌تری در پرونده خود خواهید داشت و از ضررهای مادی و معنوی میتوانید جلوگیری کنید.

مشاور حقوقی نسبت به تمام قوانین و مقررات مرتبط با مسائل حقوقی کاملا آگاهی و تسلط دارد و می‌تواند با قدرت تحلیلش در حل مسائل به افراد و سازمان‌ها کمک کند. استفاده از مشاوره حقوقی قبل از طرح دعوا بهترین راهکاری است که برای یافتن پاسخ سوالات و ابهامات پرونده خود می‌توانید داشته باشید تا بتوانید از سرانجام پرونده خود آگاهی پیدا کنید.

برخی از مهمترین دلایل مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل عبارتند از:

  • با انتخاب وکیل خوب دادگستری در کمترین زمان می‌توانید از حق و حقوق خود دفاع کنید.
  • از خسارات مالی، معنوی و حتی جانی قبل از وقوع حادثه جلوگیری می‌کنید.
  • با انتخاب بهترین و سریع‌ترین راهکار و جلوگیری از رخ‌دادن راهکار اشتباه در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می‌‌کنید.

مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل

صفر تا صد مراحل انتخاب وکیل

وکیل پایه یک دادگستری مسئولیت مهمی را در حفظ عدالت و رعایت حقوق شما در یک پرونده حقوقی بر عهده دارد، بنابراین باید تمام دقت خود را به کار بگیرید تا وکیل اصلح و شایسته انتخاب کنید. در ادامه چند روش نحوه انتخاب وکیل حرفه ای را بررسی کرده ایم.

۱- از دوستان و آشنایان خود که به تازگی پرونده حقوقی داشته‌اند و از وکیل کمک گرفته اند، پرس‌وجو کنید. اگر آن‌ها با وکیل خود به موفقیت رسیده‌اند و زمینه دعوای شما با آن‌ها یکسان است حتما اطلاعات وکیل مورد نظر را بگیرید و با ایشان یک جلسه را تنظیم کنید. قطعا شخصی که تجربه موفق در یک پرونده حقوقی مشابه موضوع شما داشته، می‌تواند در پرونده شما نیز پرفروغ ظاهر شود!

۲- از سایت‌های معتبری که در زمینه معرفی وکیل حرفه ای فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. در این سایت‌ها می‌توانید با مطالعه نظرات موکلان سابق وکیل موردنظر، از تجربه و حرفه‌ای بودن ایشان بیشتر مطلع شوید. اطلاعات تماس، رزومه و اطلاعات مرتبط با وکیل در سایت‌ها وجود دارد که به شما در انتخاب یک وکیل با تجربه بسیار کمک می‌کند.

۳- به سایت کانون وکلای استان خودتان مراجعه کنید و از اطلاعات و رزومه وکلای فعال در استان خود باخبر شوید. اگر وکیلی را مدنظر دارید، کافیست اسم او را در سایت جستجو کنید و اطلاعات تماس او را بردارید و یک جلسه تنظیم کنید تا آشنایی بیشتری به دست آورید.

معیارهای مهم در انتخاب وکیل حرفه‌ای

پرونده‌ شما هر موضوعی که داشته باشد، شما به‌راحتی با در نظر گرفتن چندین معیار کلی می‌توانید وکیل با سابقه و خبره را انتخاب کنید و در مسیر احقاق حق خود اولین قدم را محکم و استوار بردارید.

۱. تخصص وکیل

وکالت نیز مانند رشته‌های پزشکی دارای تخصص‌های مختلفی است که هر وکیل با توجه به استعداد و علاقه‌اش در یکی از آن رشته‌ها مدرک تخصصی خود را می‌گیرد. از جمله تخصص‌های رشته وکالت می‌توان به وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل کیفری، وکیل بین الملل و… اشاره کرد. بنابراین قبل از انتخاب وکیل باید در مورد تخصص وکیل تحقیق کنید تا بتواند به شما در گرفتن حقتان کمک کند.

  • وکیل خانواده، وکیلی است که بر تمام موضوعات خانواده از جمله مهریه، طلاق، حضانت و…اشراف کامل دارد.

وکیل کیفری باید حداقل ۲۰۰ پرونده در رزومه خود داشته باشد تا به عنوان وکیل کیفری شناخته شود. وکیل کیفری به جرایمی مانند قتل، کلاهبرداری، سرقت، جعل اسناد و… رسیدگی می‌کند.

۲. سابقه وکیل

مسلم است که هرچه سابقه یک وکیل بیشتر باشد، تجربه و تسلط بیشتری بر روی پرونده‌های خود خواهد داشت. اما نکته حائز اهمیت این است که نباید تنها به این موضوع اکتفا کنید و باید سایر شرایط را هم مورد بررسی قرار دهید. امکان دارد وکیلی با ۲ سال سابقه وکالت تعداد پرونده‌های بیشتری را نسبت به وکیلی که ۵ سال سابقه وکالت دارد، در پرونده کاری خود داشته باشد و لذا از تجربه بیشتری نیز برخوردار است.

۳. حق الوکاله منصفانه داشته باشد

هرچند علم و تخصص وکیل بسیار مهم است اما بحث هزینه هم در زمان انتخاب وکیل حرفه‌ ای بی‌تاثیر نیست. وکیلی را انتخاب کنید که عضو کانون وکلای دادگستری باشد.

۴. اطلاعات و دانش خود را همواره به‌روز نگه‌دارد

یک وکیل حرفه‌ای باید دانش خود را همواره بروز نگه دارد تا در صورت هرگونه تغییری در قوانین و مقررات آگاهی کامل پیدا کند و بتواند پرونده را به سود موکل خود به پایان برساند. می‌توانید قبل از انتخاب وکیل خوب دادگستری نسبت به فعالیت‌های ایشان در ارائه مقالات در نشریات معتبر، تالیف کتاب و… تحقیق و جستجو کنید.

۵. اخلاق حرفه ای و شایسته داشته باشد

یک وکیل خوب باید اخلاق حرفه ای داشته باشد و خلاف شان وکالت کاری انجام ندهد. تمام تلاشش را برای پیروزی موکل خود انجام دهد و موکلش را در جریان امور رسیدگی به پرونده قرار دهد و به او امید واهی برای دریافت حق الوکاله بیشتر ندهد. همچنین باید امین و محرم اسرار موکل خود باشد و حتی پس از پایان پرونده اطلاعات موکل خود را فاش نکند.

۶-.خلاقیت

یک وکیل حرفه ای علاوه بر مهارت‌های ارتباطی، قدرت تجزیه و تحلیل و نفوذ بالا باید از خلاقیت نیز برخوردار باشد تا بتواند در کمترین زمان نتیجه پرونده را به سود موکل خود پیش ببرد.

۷.  توجه به جزئیات و دقت بالای وکیل

وکیل حرفه ای باید شنونده خوبی باشد و با دقت به تمام صحبت‌های موکلش گوش دهد تا بتواند به جزئیات پرونده دست پیدا کند. دقیق بودن یک وکیل به حدی مهم است که حتی می‌تواند نتیجه پرونده را تغییر دهد.

در پایان به این نکته توجه داشته باشید که طبق تجربه ثابت شده سن و جنسیت وکیل جزو عوامل تاثیرگذار در انتخاب وکیل حرفه ای نیستند و شما بدون توجه به این دو عامل و توجه به عواملی که بیان شد، می‌توانید وکیل اصلح را انتخاب کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا