خودرو

۳ اشتباه در خرید ماشین که سرمایه شما را از بین می‌برد

حفظ دارایی همیشه یکی از مسائل مهم برای افراد با هوش مالی بالا بوده و هست. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این نوشتار به خطاهایی که می‌تواند سرمایه مالی شما را بر باد دهد اشاره‌ای داشته باشیم. با آشنایی مختصری با این ۵ خطای رایج به‌راحتی می‌تواند در خرید ماشین از ریسک بالای سرمایه اجتناب کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ به نقل از اعتماد آنلاین: شاید تا چندین سال پیش خودرو تنها یک جز نه‌چندان بااهمیت از دارایی‌های افراد به حساب می‌آمد، اما واقعیت اینجاست که در چند سال اخیر با توجه به افزایش قیمت آن و همچنین وارد شدن ماشین‌های لوکس به بازار خریدوفروش، خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و بااهمیت در سبد دارایی‌های افراد تبدیل شده است. حفظ دارایی همیشه یکی از مسائل مهم برای افراد با هوش مالی بالا بوده و هست. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در این نوشتار به خطاهایی که می‌تواند سرمایه مالی شما را بر باد دهد اشاره‌ای داشته باشیم. با آشنایی مختصری با این ۵ خطای رایج به‌راحتی می‌تواند در خرید ماشین از ریسک بالای سرمایه اجتناب کنید.

خطای اول: عدم دریافت مشاوره در هنگام خرید ماشین جدید

مشورت نکردن با متخصصان خودرو و عدم دریافت اطلاعات کافی می‌تواند باعث شود تا انتخاب‌های غلط جایگزین خرید درست و منطقی شده و سرمایه شما به خطر بیافتد. همچنین عدم استفاده از مشاور باعث می‌شود تا شما مجبور به‌صرف زمان زیاد بر روی جستجوی ماشینی موردنظر شوید؛ آن هم ماشین‌هایی که کارشناسی نشده‌اند و درستی یا نادرستی اطلاعات ارائه شده در مورد آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
برای پیشگیری از این اشتباه بسیار رایج بهتر است در ابتدای تصمیم‌گیری به خرید ماشین با یک کارشناس متخصص در حوزه ماشین مشورت نمایید.این کارشناس می‌تواند بر طبق بودجه در نظر گرفته‌شده، نیازها و سلیقه شخصی‌تان گزینه‌های مطلوب را به شما معرفی نماید .

خطای دوم: عدم کارشناسی ماشین پیش از خرید

تمامی خودروها، اعم از صفرکیلومتر و یا کارکرده نیاز به کارشناسی پیش از خرید دارند. این کار می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را از شرایط ماشین مورد معامله راحت کند. ممکن است شما در خرید از یک آشنا مانند دوست و فامیل احساس کنید که نیازی به کارشناسی نخواهد بود و صداقت وی برای شما تائید شده است. نکته اینجاست که ممکن است فرد آشنای مورد نظر شما از برخی از عیوب ماشین خود به‌خوبی مطلع نباشد و یا ماشین را در موقع خرید معیوب خریداری کرده باشد. این مساله حتی در ماشین‌های تحویلی از نمایندگی‌ها هم وجود دارد. ممکن است ماشین در برخی امکانات دچار مشکل اولیه باشد و یا در حین جابجایی مشکلاتی برای بدنه آن ایجاد شده باشد. به خاطر داشته باشید که امضای برگه تحویل ماشین توسط شما در نمایندگی به معنای تائید عدم وجود هرگونه مشکل در ماشین خواهد بود.
برای جلوگیری از پیشامد چنین مشکلی بهتر است پیش از خرید ماشین و یا تحویل آن از یک کارشناس حوزه خودرو بخواهید تا ماشین موردنظر شما را در مواردی مثل موتور، جعبه‌دنده، بدنه، آپشن ها کارشناسی نماید.

خطای سوم: خرید ماشین وکالتی

بهتر است بدانید در مواردی که یک ماشین را به‌صورت وکالتی خریداری می‌کنید تمامی سرمایه‌ای که بر روی خرید ماشین صرف کرده‌اید را در سایه ریسک قرار خواهید داد. مشکلات فراوانی در مورد خرید وکالتی ممکن است وجود داشته باشد. در موقع صدور وکالت‌نامه شماره شاسی ، موتور و موارد دیگر قانونی آن کنترل نمی‌شود. موارد خطرناک دیگر ممنوع المعامله بودن و یا فوت فروشنده است. درصورتی‌که شخص ممنوع المعامله باشد اموال وی، شامل ماشینی که شما خریداری کرده‌اید، می‌تواند طبق حکم دادگاه توقیف گردد و در صورت فوت نیز وکالت‌نامه به‌کلی باطل خواهد شد.
در تمامی موارد این شما هستید که پول خودرو را به روشی نادرست پرداخت کرده‌اید و تنها را ه برایتان پیش گرفتن راهروهای دادگاه و دادگستری خواهد بود.

۳ اشتباه در خرید ماشین که سرمایه شما را از بین می‌برد

همراه مکانیک، اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در کشور است که تمام خودروهایش را به همراه گزارش کامل کارشناسی و ضمانت ۷ روزه جبران خسارت به فروش می‎رساند. این شرکت در سال ۹۲ کار خود را با ارائه خدمت کارشناسی در محل و با شعار با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید شروع کرد تا به امروز که توانسته در بیش از ۱۵۰هزار معامله خودرویی شرکت داشته باشد و تجربه جدیدی از خرید و فروش خودرو را برای مشتریانش رقم بزند.

جهت مشاهده خودروهای موجود در نمایشگاه همراه مکانیک می‌توانید به صفحه (خرید ماشین) hamrah-mechanic.com/cars-for-sale مراجعه کرده و از ماشین‌های موجود در نمایشگاه همراه مکانیک دیدن کنید. با خرید ماشین از همراه مکانیک:

  • ماشین کارشناسی ‌شده با گزارش کامل کارشناسی می‌خرید.
  • با دریافت ضمانت کارشناسی و پرداخت خسارت از هر گونه خطای انسانی جلوگیری کرده و ریسک خرید خودرو را به صفر نزدیک می‌کنید.
  • وقت خود را برای به دنبال ماشین خوب گشتن هدر نمی‌دهید، زیرا مشاوران همراه مکانیک بهترین ماشین مناسب و مطابق با بودجه شما را برایتان پیدا می‌کنند.
  • از مشاوره رایگان حقوقی در زمان نوشتن قولنامه بهره‌مند می‌شوید.

۳ اشتباه در خرید ماشین که سرمایه شما را از بین می‌برد

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا