مسکن

بهترین کارخانه های تولید تیرآهن جهان کدامند؟

در این سال‌ها کارخانه‌های تولید تیرآهن ایرانی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیدند و محصولات آن‌ها هم ردیف برترین محصولات تیرآهنی جهان مورد استقبال صاحبین پروژه‌های کوچک و بزرگ ساخت و ساز در کشور قرار گرفت.

همه شما به خوبی می‌دانید که هنگام خرید هر محصولی کیفیت آن در اولویت قرار دارد. محصولات فولادی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. چه بسا کیفیت در محصولات فولادی و آهنی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. از این رو کارخانه‌های تولید تیرآهن جهان بر اساس کیفیت تولیدات خود رتبه‌بندی می‌شوند و کاربران نیز هنگام خرید تیرآهن به خصوص تیرآهن ۱۴ که بیشترین کاربرد را در صنایع ساخت و ساز دارد، به برند این محصولات فولادی توجه بسیاری نشان می‌دهند‌. به همین خاطر ما بر آن شدیم تا در این مطلب بهترین کارخانه‌های تولید تیرآهن ۱۴ را معرفی کنیم. در رتبه‌بندی این کارخانه‌ها معیارهای مختلفی مطرح می‌شود که به بررسی آن‌ها نیز می‌پردازیم.

کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در جهان

اگر آمار کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در جهان را بررسی کنید، به لیست بلند بالایی خواهید رسید؛ اما قطعا در بررسی بهترین‌ها این آمار به تعداد کمی محدود می‌شود. همانطور که گفتیم تیرآهن ۱۴ بیشترین متقاضی را در بین انواع تیرآهن دارد، از این رو معرفی و شناخت تولیدکنندگان برتر این محصول فولادی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و اهمیت بیشتری دارد. اگر بخواهیم تولیدکنندگان تیرآهن را در یک دسته‌بندی بزرگ‌تر جای دهیم، به کشورهای برتر در این حوزه می‌رسیم. با این حساب مسلما کشور چین رتبه اول تولید تیرآهن جهان را خواهد داشت و پس از آن می‌توان هند را در رتبه دوم تولید تیرآهن جای داد. به ترتیب که پیش برویم، کشور عزیزمان ایران نیز در این رتبه‌بندی جای می‌گیرد.

  • از برترین کارخانه‌های تولید تیرآهن در جهان می‌توان کارخانه بائو استیل را نام برد. این شرکت در شانگهای چین واقع شده و جزو بزرگ‌ترین و پرآوازه‌ترین شرکت‌های تولید تیرآهن ۱۴ و سایر محصولات فولادی است. محصولات این کارخانه در بیش از ۴۰ کشور دنیا مورد استفاده فعالان حوزه ساخت و ساز قرار دارد. این شرکت علاوه بر تولید آهن و تیرآهن، محصولات دیگری از قبیل: ابزارهای صنایع خودروسازی، استیل‌های کربن و فولادهای خاص را تولید می‌کند. بائو استیل بر اساس حجم تولید سالانه، رتبه اول تولید آهن و تیرآهن جهان را به خود اختصاص داده است.
  • شرکت تاتا استیل از دیگر تولیدکنندگان بزرگ تیرآهن در جهان است که به کشور هند تعلق دارد. این شرکت بزرگترین تولید کننده فولاد هند است. شرکت تاتا استیل یک برند چند ملیتی است و چندین کشور با این شرکت همکاری دارند.
  • شرکت جی اف ای بهترین کارخانه تولیدکننده آهن و تیرآهن متعلق به ژاپن سومین مشور معروف دنیا در حوزه تولید محصولات آهنی است. محصولات آهنی از جمله تیرآهن ۱۴ در این شرکت با برترین متدهای تولید آهن و روش‌های تخصصی تولید می‌شود.
  • شرکت‌های بزرگ دیگری نظیر هیوندای کره جنوبی، گرداو برزیل، بایوشان آسیای شرقی، پاسکو کره جنوبی و چند کارخانه دیگر در سراسر جهان در حوزه تولید تیرآهن و سایر محصولات فولادی فعالیت دارند و با توجه به فاکتورهای متعددی که در ادامه بررسی می‌کنیم، جزو برترین‌ها دسته‌بندی می‌شوند و محصولات آن‌ها متقاضیان زیادی دارد.

فاکتورهای موثر در دسته‌بندی تولیدکنندگان تیرآهن در جهان

برای تولید هر یک از محصولات آهنی از جمله تیرآهن ۱۴ استانداردهای جهانی مشخصی تعریف شده است و تمام تولیدکنندگان باید این استانداردها را در خط تولید خود لحاظ کنند. با این حال در کیفیت محصولات فولادی تولید شده در شرکت‌های مختلف تفاوت‌های قابل توجهی دیده می‌شود‌. کیفیت محصولات آهنی هر شرکت و تأیید سطح کیفی آن‌ها در درازمدت به کاربران ثابت می‌شود‌. اگر سابقه فعالیت‌ شرکت‌های برتر تولید تیرآهن در جهان را بررسی کنید، خواهید دید که همگی قدمت زیادی دارند. در واقع هویت و قدرت این کارخانه‌ها طی سال‌ها به اثبات رسیده است. با این حال این کارخانه‌ها بر اساس معیارهایی از قبیل: حجم تولید، کیفیت و میزان محبوبیت محصولات فولادی و به طبع، میزان فروش آن، میزان صادرات هر متریال آهنی، هزینه تولید و قیمت تیرآهن و فاکتورهایی از این دست، رتبه‌بندی می‌شوند.

بهترین کارخانه های تولید تیرآهن جهان کدامند؟

بهترین کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در ایران

در سال‌های گذشته محصولات آهنی و انواع تیرآهن به فراوانی از کشورهای خارجی و کارخانه‌های برتر جهان وارد کشور می‌شد؛ اما از سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور، مسئله واردات و حتی صادرات محصولات آهنی با تغییرات گسترده‌ای همراه شده و به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. در این سال‌ها کارخانه‌های تولید تیرآهن ایرانی به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیدند و محصولات آن‌ها هم ردیف برترین محصولات تیرآهنی جهان مورد استقبال صاحبین پروژه‌های کوچک و بزرگ ساخت و ساز در کشور قرار گرفت. از این شرکت‌های معروف و به‌نام در داخل کشور که بهترین انواع تیرآهن ۱۴ و سایر متریال‌های فولادی را تولید می‌کنند، می‌توان کارخانه ذوب آهن اصفهان، ذوب آهن اهواز، ذوب آهن فایکو، ذوب آهن کرمانشاه، فولاد ماهان، شاهین بناب و … را نام برد.

قیمت تیرآهن

تیرآهن در سایز و وزن‌های مختلفی تولید می‌شود. وزن تیرآهن در قیمت خرید آن اهمیت بسیاری دارد؛ چون قیمت این محصولات آهنی بر اساس واحد وزن آن‌ها مشخص می‌شود. در خرید انواع تیرآهن به خصوص تیرآهن ۱۴ پیش از اینکه به قیمت آهن توجه کنید، باید مرغوبیت و کیفیت آن را در نظر داشته باشید. به همین خاطر شناخت تولیدکنندگان مطرح ایران و جهان در حوزه تولید آهن و فولاد مورد توجه قرار می‌گیرد. هرچه کیفیت تیرآهن ۱۴ و سایر تیرآهن‌ها بیشتر باشد، استحکام و مقاومت سازه‌های مختلف افزایش یافته و هزینه نگهداری و تعمیرات آن‌ها کاهش می‌یابد. با این حال قیمت تیرآهن نیز فاکتور مهمی است که باید مورد توجه قرار دهید.

بهترین کارخانه های تولید تیرآهن جهان کدامند؟

همانطور که می‌دانید قیمت انواع تیرآهن بر اساس قیمت جهانی بازار آهن تعیین می‌شود و روزانه در نوسان است. کوچک‌ترین نوسان قیمتی در هزینه تمام شده خرید آهن تفاوت چشمگیری ایجاد می‌کند. از این رو هنگام خرید تیرآهن ۱۴ و سایر انواع تیرآهن باید زمان خرید را در نظر بگیرید و عوامل متعددی از قبیل: میانگین قیمت در روزهای قبل و تخمین قیمت در روزهای آینده، سیر نزولی یا صعودی اقلام مختلف، درصد تورم داخلی و جهانی، فاکتورهایی از این دست را لحاظ کنید تا خرید مقرون‌به‌صرفه‌ای را انجام دهید.

راهنمای خرید تیرآهن

طبیعی است که کیفیت و قیمت تیرآهن در هر کارخانه با کارخانه دیگر متفاوت است. استفاده از مواد اولیه مختلف و روش ساخت متفاوت سبب شده محصولات فولادی در هر کارخانه با کیفیت مختلف تولید شده و هزینه تمام شده در تولید آن‌ها نیز متفاوت باشد. اینکه شما قصد خرید چه نوع تیرآهنی را دارید، چندان اهمیت ندارد. کارخانه‌های بسیاری وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها یکی را برای خرید تیر آهن ۱۴ و سایر محصولات فولادی انتخاب کنید. نکته اینجاست که کیفیت انواع تیرآهن در داخل کشور باید با جدول وزن تیرآهن تطابق داشته باشد. کارخانه‌های برتر در کشور از این جهت مورد تأیید ناظران مربوطه قرار گرفته‌اند و محصولات خود را بر اساس استانداردهای جهانی تولید می‌کنند. برای اینکه به انتخاب مناسبی در برند تیرآهن برسید، باید پیش از هر چیزی نیاز کاربری خود را در نظر بگیرید.

جمع بندی

در این مطلب بهترین و معروف‌ترین کارخانه‌های تولیدکننده تیرآهن در جهان و ایران را معرفی کردیم و نکات مهم در خصوص قیمت تیرآهن۱۴ و سایر انواع تیرآهن را مورد بررسی قرار دادیم. انواع تیرآهن در هر سایزی که باشد باید با جدول وزن تیرآهن تطابق داشته باشد. استانداردهای جهانی تعریف شده در تولید این محصولات نیز دقیقا با همین هدف یعنی تطابق محصولات تولیدی با جدول وزن تیرآهن لحاظ شده‌اند‌. تمامی کارخانه‌های داخلی این استانداردها را لحاظ می‌کنند. با این حساب انتخاب برند تیرآهن به نیاز کاربری شما و قیمت فروش محصولات آن بستگی دارد.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا