خواندنی

گران ترین جک شخصی دنیا در سال 94 چقدر ارزش داشت؟

جت‌های شخصی همیشه جذاب و خبرساز بوده‌اند. دلیلش هم کاملا روشن است چون افرادی آنها را سفارش می‌دهند و می‌خرند که در زمره ثروتمندترین انسان‌های روی زمین به شمار می‌آیند. حالا تصور کنید که قرار باشد درباره جتی صحبت کنیم که ساختاری به‌نسبت متفاوت از سایر جت‌های شخصی داشته و بیننده را به یاد فیلم‌های علمی و تخیلی می‌اندازد.

به گزارش تجارت امروز؛ جت‌های شخصی همیشه جذاب و خبرساز بوده‌اند. دلیلش هم کاملا روشن است چون افرادی آنها را سفارش می‌دهند و می‌خرند که در زمره ثروتمندترین انسان‌های روی زمین به شمار می‌آیند. حالا تصور کنید که قرار باشد درباره جتی صحبت کنیم که ساختاری به‌نسبت متفاوت از سایر جت‌های شخصی داشته و بیننده را به یاد فیلم‌های علمی و تخیلی می‌اندازد. در این مقاله درباره «Valkyrie» صحبت می کنیم، محصولی خلاقانه و البته لوکس در دنیای جت‌های شخصی.

مدرن‌ترین جت شخصی ۲/۵ میلیارد تومانی

در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسد که درباره یک هواپیمای جنگنده پیشرفته صحبت می‌کنیم اما وقتی به جزئیات دقت بیشتری می‌کنیم متوجه می‌شویم که Valkyrie یک جت شخصی سبک با قابلیت‌های پروازی دیدنی است. در این محصول خلاقانه، ساختار آیرودینامیکی حرف اول و آخر را می‌زند. موتور توربوشارژ ۳۵۰ اسب بخاری بر روی آن سوار شده تا خلبان لذت پرواز با سرعت ۴۸۲ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند. این حداکثر سرعتی است که در کمتر جت شخصی دیده شده است. اما تنها خلبان نیست که از این پرواز دیدنی لذت خواهد برد. در این جت شخصی فضای مناسبی برای ۵ سرنشین دیگر به همراه بار و وسایلشان تعبیه شده است.

مدرن‌ترین جت شخصی ۲/۵ میلیارد تومانی

این جت شخصی فوق مدرن در دو نسخه تولید می‌شود. نسخه اول که CO۵۰ نام داشته و در واقع یک مدل خاص و انحصاری به شمار می‌آید و جالب اینکه محدودیت پروازی نداشته و در اواسط سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد. اما نسخه دوم که Valkyrie-X نام دارد در کارخانه و به روش کاملا صنعتی تولید می‌شود و از زمانی که سفارش تولید آن ارائه شود تا ۶ ماه بعد تحویل داده خواهد شد.

این جت خاص محصول تفکر خلاقانه مهندسان شرکت Cobalt است که در رأس آن مغز متفکر دنیای طراحی صنایع هوانوردی یعنی دیوید لوری قرار گرفته است. او بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت Cobalt است و تیمی متشکل از طراحان برجسته، متخصصان صنعتی زبردست و افراد فعال در زمینه خدمات جانبی را در تأسیساتی واقع در گوشه و کنار جهان به کار گمارده تا بتواند یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای شخصی جهان را تولید کند. او در کالیفرنیا، پاریس و کانادا دفاتر و تأسیسات ساخت و ساز مدرنی دارد که از مشتریان ثروتمند سفارش دریافت کرده و پس از چند ماه جت شخصی و البته لوکسشان را تحویل می‌دهد.

مدرن‌ترین جت شخصی ۲/۵ میلیارد تومانی

لوری در این‌باره می‌گوید: «۱۰ سال پیش رؤیایی در سر داشتم که بتوانم صنعت هوانوردی جهان را با طراحی هواپیماهای شخصی متفاوت متحول کنم. من تنها به فناوری مدرن فکر نمی‌کنم بلکه زیبایی، لوکس‌گرایی و فراهم آوردن هر آنچه که مد نظر مشتریان است برای من و تیمی که با آنها کار می‌کنم ارزش فراوان دارد.»

این چهره سرشناس در دنیای هوانوردی محصول جدید شرکتش را یک مدل پیش ساخته نمی‌داند بلکه می‌گوید: «ما جت شخصی فوق مدرنی ساخته‌ایم که لذت پرواز در گوشه و کنار جهان را برای خلبان و سرنشینان آن دو چندان می‌کند.»

ابتکار عمل صورت گرفته در طراحی بال‌های این هواپیما در نوع خود جالب توجه است. لبه بال‌ها در وضعیت عمود قرار گرفته است تا بدین ترتیب پایداری جت در سرعت‌های بالا به بهترین شیوه ممکن حفظ شود. این جت با هر باک پر از سوخت و درحالی که صندلی‌های آن به طور کامل پر شده و محفظه بار آن نیز جایی برای وسیله گذاشتن نداشته باشد قابلیت ۸۴۰ کیلومتر پرواز را دارد.

مدرن‌ترین جت شخصی ۲/۵ میلیارد تومانی

یکی دیگر از ویژگی‌های این جت شخصی، چشم‌انداز ۳۲۰ درجه‌ای آن است. استفاده از مواد مخصوص شفاف در بخش‌های زیادی از بدنه هواپیما این امکان را به خلبان و سرنشینان آن می‌دهد تا با لذتی دو چندان مناظر اطراف را مشاهده کنند. مهندسان Cobalt از مواد مخصوصی در بدنه خارجی هواپیما استفاده کرده‌اند تا طیفی از رنگ‌های متنوع را در آن شاهد باشیم. این نوآوری بر جذابیت هواپیمایی که ساخته‌اند افزوده است.

در قسمتی که تجهیزات ناوبری هواپیما قرار دارد جایگاه مخصوصی برای قرار دادن آیپد در نظر گرفته شده است. البته این شرکت اعلام کرده بخش‌های مخصوصی نیز برای قرار دادن وسایل گلف، اسکی و چمدان مسافران تعبیه شده است.

اما قیمت این جت شخصی در نوع خود جالب توجه است. شرکت Cobalt از مدتی پیش ثبت سفارش برای این محصول جدید را آغاز کرده و در ابتدای امر حدود ۱۵ هزار دلار به عنوان پیش پرداخت دریافت می‌کند. قیمت نهایی این جت در زمان تحویل ۷۰۰ هزار دلار( حدود ۲/۵ میلیارد تومان) است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا