گردشگری

شاندیز مشهد را بیشتر بشناسید

آب‌های جاری شده از کوه بینالود خروش همیشگی رودخانه‌های شاندیز را رقم زده است. زیبایی طبیعت کنار رودخانه‌های این منطقه جزو زیباترین مناظر شمال شرق کشورمان محسوب می‌شود. شهر جدید شاندیز حدود ۳۰ کیلومتر از مشهد فاصله دارد و برای مراجعت به آن می‌توانید از مسیر طُرقبه استفاده کنید.

منطقه شاندیز یکی از بهترین مراکز توریستی نزدیک به مشهد است. آب‌وهوای معتدل و فضای سرسبز این منطقه اولین جاذبه‌ای محسوب می‌شود که گردشگران را به‌سمت خود می‌کشد. امکانات تفریحی گسترده و بزرگی که در سال‌های اخیر در شاندیز افتتاح شد، دلیل دیگری است تا مسافران و گردشگران بسیار بیشتر از پیش به این منطقه خوش آب‌و‌هوا بیایند و از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی مدرن آن لذت ببرند. برای سفر به این منطقه هم می‌توانید از تورهای مخصوص شاندیز استفاده کنید و هم می‌توانید با انواع تور هوایی مشهد که بازدید از شاندیز را هم در برنامه داشته باشند، به این مکان سفر کنید. با ما همراه باشید تا برای اقامت در شاندیز و همین‌طور رزرو هتل مشهد نزدیک به شاندیز، اطلاعات کافی را دراختیار شما قرار دهیم.

ویژگی‌های برجسته منطقه شاندیز

آب‌های جاری شده از کوه بینالود خروش همیشگی رودخانه‌های شاندیز را رقم زده است. زیبایی طبیعت کنار رودخانه‌های این منطقه جزو زیباترین مناظر شمال شرق کشورمان محسوب می‌شود. شهر جدید شاندیز حدود ۳۰ کیلومتر از مشهد فاصله دارد و برای مراجعت به آن می‌توانید از مسیر طُرقبه استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد واژه «شاندیز» از نام «شاه‌دژ» یا «شاه‌دیز» گرفته شده باشد؛ چراکه در گذشته یک قلعه به همین نام در این منطقه وجود داشت. مردم برای در امان‌ماندن از دست ستم‌های حکومت‌های گذشته، به این قلعه پناه می‌بردند. گفته می‌شود مردم پس از پناه‌گرفتن در قلعه کم‌کم در مناطق اطراف آن ساکن شدند و دهکده شاندیز را به‌وجود آوردند. در گذشته فقط طبیعت منطقه ییلاقی شاندیز بود که گردشگران را مجذوب می‌کرد؛ اما امروزه جاذبه‌های تفریحی بزرگی که در ییلاق شاندیز افتتاح شده، بیشتر از طبیعت برای آن گردشگر جذب کرده است. نماد شاندیز یک درخت چنار بسیار بزرگ است که تقریبا سن آن به ۲۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد. تنه این درخت چنار به حدی بزرگ و قطور است که چند مغازه در آن جا می‌شود. مردم محلی شاندیز همگی بافرهنگ و باسواد هستند؛ چراکه بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته، تمدن حتی قبل از ورود اسلام نیز در آن خطه وجود داشت.

بهترین مکان‌های تفریحی شاندیز

تفریحات مهیج و مدرن شاندیز همراه ساختمان‌های بلند این منطقه با سایر جاذبه‌های مشابه در کشورهای دیگر رقابت می‌کنند. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک جنگلی شاندیز
  • رصد نجوم رضوی
  • مجموعه توریستی گلستان شاندیز
  • مجموعه گردشگری رستوران‌های شاندیز
  • پیست موتورسواری ویرانی و پیست اسکی ابرده شیرباد
  • تله‌کابین زشک
  • خیابان زیبای آبشار

شاندیز در منطقه سردسیری واقع شده که زمستان‌های برفی دارد؛ بنابراین تفریحات مخصوص فصل زمستان مانند امکان اسکی روی یخ نیز در آن برای مسافران مهیا شده است. با توجه به تمدنی که منطقه شاندیز از دیرباز داشته، می‌توان مکان‌های تاریخی متعددی را نیز در آن پیدا کرد. ازجمله مکان‌های تاریخی شاندیز می‌توان نمونه‌های زیر را نام برد:

  • آرامگاه شیخ حافظ ابردهی
  • رباط تاریخی ویرانی شاندیز
  • سنگ‌نگاره‌های شتر سنگ درخت بید شاندیز
  • روستای ابرده بالا و روستای طبیعی زشک
  • مسجد جامع تاریخی شاندیز

علاوه‌بر همه این موارد، ناگفته نماند که مرکز خرید و تفریحات «پدیده شاندیز» بزرگ‌ترین مرکز خرید در قاره آسیا است. در این مجموعه شهربازی‌های سرپوشیده، فروشگاه‌های متعدد انواع محصولات و هایپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و فوت‌کورت‌های متعددی وجود دارد که مکانی کاملا لوکس و ایده‌آل برای افرادی است که خواهان یک سفر بی‌نظیر داخلی هستند. ساختمان و نوع معماری این مجموعه نیز با بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان برابری می‌کند. هتلی تازه‌ساخت نیز در شاندیز وجود دارد که مانند نامش «کشتی رویای شاندیز» حقیقتا برای هرکسی که در آن اقامت می‌کند، به مثابه تحقق رویایی شیرین است. شما چه با تور مشهد و چه با تور شاندیز به این منطقه بیایید، درهرصورت از تعداد زیادی از جاذبه‌های بی‌نظیر آن بهره‌مند خواهید شد و مطمئنا هوس خواهید کرد تا دوباره به آن‌جا سفر کنید.

رزرو هتل و اقامتگاه در شاندیز

پیشنهاد می‌کنم اگر در سفر به مشهد، بازدید از ییلاق شاندیز را در برنامه خود داشتید، از رزرو هتل مشهد چشم‌پوشی کرده و هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شاندیز را برای مدت اقامت خود انتخاب کنید. ازجمله خانه‌های بوم‌گردی این منطقه می‌توان به اقامتگاه بوم‌گردی ماژان در روستای حصار سرخ شاندیز و اقامتگاه آوردگان در روستای زیبا و سرسبز ابرده اشاره کرد. این خانه‌ها درواقع سازه‌هایی ۵۰ ساله هستند که مرمت شده و با امکانات محلی و خاصی که در محیط خود ارائه می‌کنند، آماده پذیرایی از مهامانان شاندیز هستند. هتل بزرگ پدیده شاندیز کنار این خانه‌‌های بوم‌گردی، گزینه دیگری است که می‌توانید برای اقامت خود درنظر بگیرید. دیگر گزینه پیش‌رو، کشتی رویای شاندیز است که بیشتر از سایر اقامتگاه‌ها موجبات رضایت شما را فراهم خواهد کرد.

شاندیز مشهد را بیشتر بشناسید

سوغات و غذاهای معروف شاندیز

سوغات شاندیز گیلاس سرخ است که البته یک سوغات فصلی بوده و همیشه در دسترس نیست. از دیگر سوغات معروف شاندیز می‌توان صنایع‌دستی و پوستین‌دوزی را نام برد. محصولاتی مانند کت، کلاه و کیف جزو مرغوب‌ترین محصولات پوستی هستند که می‌توانید به‌عنوان سوغات این منطقه بخرید. دیگر موردی که شاندیز را از سایر تفرجگاه‌های ایران متمایز می‌کند، غذاهای خوشمزه این خطه است. شیشلیک شاندیز مشهورترین غذای رستوران‌های این منطقه به‌حساب می‌آید که از شش تکه گوشت گوسفند با ترکیبات مخصوص تهیه می‌شود. در سایر رستوران‌های کشور نیز به تقلید از شاندیز شیشلیک سرو می‌کنند اما کیفیت شیشلیک‌های شاندیز چیز دیگری است. شما می‌توانید حتی هنگام رزرو هتل مشهد نیز در لیست غذای هتل‌های مشهد شیشلیک را ببینید؛ اما بهتر است برای سرو این غذا به خود رستوران‌های شاندیز مراجعه کنید. چراکه خارج از شهر شاندیز حتی در خود مشهد نیز نمی‌توان این غذا را با همان کیفیت اصلی پیدا کرد.

اگر شما هم مانند سایر گردشگران، توریست‌ها و مسافران می‌خواهید به شاندیز مشهد سفر کنید و از همه زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و مدرن آن لذت ببرید، تور مخصوص شاندیز، تور مشهد و تورهای لحظه‌آخری آن‌ها بهترین گزینه‌های موجود برای یک سفر خوب و بدون دردسر برای تعطیلات شما هستند. علاوه‌بر همه مواردی که در این مطلب عنوان شد، هر روزه بر تعداد مکان‌های تفریحی و گردشگری شاندیز افزوده می‌شود. ممکن است زمانی‌که شما به آن‌جا می‌روید، با مکان‌ها و امکانات بیشتری روبرو شوید که سفرتان را چند برابر خاطره‌انگیزتر کند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا