اینترنت

جایگزین اینستاگرام برای پزشکان

اینستاگرام یک فضای عالی برای انتشار عکس های قبل و بعد و نتایج جراحی برای پزشکان بود حال بهترین جایگزین اینستاگرام چیست؟

امروزه با توجه به اعمال فیلترینگ روی بستر‌هایی مانند اینستاگرام، کسب و کار‌های بسیاری دچار مشکل شده‌اند. با توجه به ماهیت اینستاگرام، مشاغل بسیار زیادی از آن برای تعامل بیشتر با کاربران استفاده می‌کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به پزشکان اشاره کرد.
اما با وجود فیلترینگ، اینستاگرام پزشکی هم کارایی خود را از دست داده و دیگر پزشکان همچون گذشته قادر به استفاده از آن به منظور نوبت دهی آنلاین نیستند. البته کارایی سوشیال مدیا پزشکی تنها به نوبت دهی ختم نمی‌شود. در صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام آپلود نمونه کار پزشکی، برقراری ارتباط با بیماران، تبلیغات و… هم انجام می‌شود؛ از همین رو پزشکان هم مانند تمامی مشاغل دیگر به دنبال جایگزین اینستاگرام هستند. اگر شما هم در این مورد دچار مشکل شده‌اید ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که قصد داریم جایگزینی مناسب برای اینستاگرام به شما عزیزان معرفی نماییم.

پیشنهاد : درخواست طراحی سایت تخصصی پزشکی

طراحی سایت پزشکی بهترین جایگزین اینستاگرام

بدون شک حالا که تمامی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار فیلتر شده‌اند، ساخت سایت می‌تواند بهترین انتخاب برای کسب و کار‌های مختلف به منظور ادامه کار آن‌ها باشد. پزشکان هم از این قاعده مستثنا نبوده و به کمک طراحی سایت پزشکی به راحتی می‌توانند فعالیت خود در سوشال مدیا ادامه دهند و می توان بهترین جایگزین اینستاگرام در ایران برای پزشکان را داشتن یک سایت تخصصی دانست
اما به نظر شما طراحی سایت پزشکی دارای چه ویژگی‌های است؟ و چرا ما روی این مسأله تأکید می‌کنیم؟ در پاسخ به این سؤالات بهتر است که برخی از آمار‌های موجود در زمینه طراحی سایت‌های پزشکی را با یک دیگر بررسی کرده تا به اهمیت بالای سایت‌های پزشکی پی ببریم.
-بدون انجام تحقیقات در مورد پزشک هیچ بیماری به آن پزشک مراجعه نخواهد کرد؛ از همین رو در حال حاضر درصد قابل توجهی از بیماران که تقریباً ۶۵ درصد از آن‌ها را پوشش می‌دهد، قبل از مراجعه به مطب نام پزشک را در گوگل جستجو کرده و نظرات بیماران دیگر را مطالعه می‌کنند.
-شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید مسائل مراقبتی و درمانی بیشتر از ۵۰ درصد از ترافیک گوگل را به خود اختصاص داده‌اند.
-روزانه در پی اعمال فیلترینگ افرادی بیشتری به دنبال نوبت دهی آنلاین از طریق سایت‌ها هستند.
-پیگیری توصیه‌های پزشکی اهمیت زیادی برای بیماران دارد.
-معمولاً بیماران در صورت نتیجه نگرفتن از یک پزشک سعی می‌کنند به سراغ پزشک دیگری روند، پس در صورتی که پزشکان بتوانند بازاریابی دیجیتال مارکتینگ را به خوبی روی وب سایت خود اعمال نمایند، بدون شک پزشک معالج بعدی برای بیماران هستند.
-در حال حاضر رزرو ویزیت‌های آنلاین راحت‌تر بوده و افراد زیادی از آن استقبال کرده‌اند.
-معمولاً افراد مشهور که مراجعه به مطب به منظور نوبت دهی برای آنان سخت است از ویزیت‌های آنلاین استفاده می‌کنند.
-با نوبت دهی به صورت آنلاین انتظار گرفتن ویزیت تا حد قابل توجهی کاهش یافته، مخصوصاً که در حال حاضر جهان هنوز هم با ویروس منحوس کرونا درگیر است، نوبت دهی به صورت آنلاین طرفداران بیشتری دارد.
با توجه به این موارد به راحتی می‌توان گفت که سایت‌ها می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای اینستاگرام پزشکی باشند.

قسمت‌های تشکیل دهنده یک سایت پزشکی

همانطور که در بالا گفتیم استفاده از سایت‌ها امروزه مناسب‌ترین جایگزین به جای اینستاگرام پزشکی است. اما اینکه یک سایت پزشکی باید چه بخش‌هایی داشته باشد را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

قسمت مربوط به رزرو ویزیت

از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت پزشکی، قسمت نوبت دهی است. بیماران باید به راحتی بتوانند در صورت مراجعه به وب سایت پزشک نوبت‌های خالی را مشاهده کرده و برای رزرو نوبت اقدام نمایند. همچنین باید امکان کنسل کردن نوبت و پرداخت مبلغ ویزیت هم برای بیمار فراهم شده باشد.

بخش مربوط به رزومه

بهتر است که در سایت‌های پزشکی بخشی به رزومه پزشک اختصاص یابد و در آن بخش در مورد مدارک، محل تحصیل، دستاورد‌ها، مقالات و… توضیحاتی ارائه گردد.

وبلاگ‌های تخصصی

بهتر است بدانید که الگوریتم‌های گوگل نسبت به مقالات پزشکی حساسیت بسیار به خرج می‌دهند؛ از همین رو محتوا‌های آپلود شده روی وب سایت‌های پزشکی باید مرجع علمی داشته و کاملاً حرفه‌ای نگارش شده باشند و تمامی محتوا‌ها با فواصل زمانی کوتاهی به روز‌رسانی شوند. این مسأله تا حد زیادی روی جلب اعتماد بیماران تأثیر می‌گذارد.

بخش عضویت بیماران

در بالا هم اشاره کردیم معمولاً بسیاری از بیماران هر چند مدت یکبار به سراغ پزشک دیگری برای معالجه ‌می‌روند؛ از همین رو در صورت وجود بخش عضویت، این امکان را فراهم می‌کند که بیمار و پزشک همواره ارتباط خود را با یک دیگر حفظ کنند.
به علاوه در این بخش بیماران می‌توانند برای پیگیری روند درمانی خود و پرسیدن سؤالات و فرستادن مطالب مربوط به بیماری با پزشک خود ارتباط داشته باشند. در این بخش وجود قسمتی برای چت هم می‌تواند وب سایت را تا حد زیادی بهبود بخشد.

ایجاد کادر جستجو

از آنجایی که معمولاً در سایت‌های پزشکی مطالب گوناگونی در مورد تخصص پزشک و زمینه کاری او منتشر می‌شود، وجود یک کادر جست و جو می‌تواند دسترسی کاربران به مطالب را راحت‌تر نماید.

نقشه

یکی از مهم‌ترین مسائل در سایت‌های پزشکی ایجاد نقشه است. روی نقشه باید آدرس دقیق مطب پزشک برای مراجعه راحت‌تر بیمار درج شود. برای این منظور آدرس دقیق مطب باید در گوگل مپ ثبت گردد، بدین طریق دیگر بیماران مشکلی برای پیدا کردن مطب نخواهند داشت.

تجهیزات

در یک سایت پزشکی وجود بخشی برای معرفی امکانات و تجهیزات اهمیت بسیار زیادی دارد. با آگاهی از تجهیزات و امکانات یک مطب پزشکی امکان جلب نظر بیماران بیشتر است.

گالری تصاویر

بخش مربوط به گالری تصاویر را می‌توان به عکس‌های مربوط به نمونه کار پزشکی، عکس‌های مربوط به امکانات و محیط مطب، تصاویر مربوط به مراجعین و رضایت خاطر آنان اختصاص داد.

اطلاعات تماس

بخش مربوط به اطلاعات تماس یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در وب سایت‌های پزشکی هستند. در این بخش باید شماره تلفن‌های مطب، آدرس اینستاگرام پزشکی و به طور کلی تمامی شبکه‌های اجتماعی پزشک قرار گیرد.

جایگزین اینستاگرام برای پزشکان

برای طراحی و ساخت سایت پزشکی به کجا مراجعه کنیم؟

با توجه به مطالب بالا حال اگر قصد دارید شما هم برای ساخت وب سایت اقدام نمایید، بهتر است که کار را به کاردان واگذار کنید. آژانس دیجیتال مارکتینک دکتر مهندس از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات مربوط به سوشال مدیا پزشکی بوده و تمامی اقدامات مرتبط به طراحی سایت، بازاریابی دیجیتال و سئو سایت را برای شما عزیزان ارائه می‌کند.

سخن آخر

بدون شک حوزه پزشکی از رقابتی‌ترین حوزه‌های موجود بوده و روزانه تعداد پزشکان حاذق به طور قابل توجهی در حال افزایش است. پس فراموش نکنید که انتخاب درست شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سوشیال مدیا به خوبی می‌تواند میزان بهره‌مندی بیماران از خدمات شما را افزایش دهد. حال که با فیلترینگ اینستاگرام مواجه شدیم بهترین بستر به جای استفاده از اینستاگرام پزشکی و بهره‌مندی از تمامی امکانات سوشال مدیا همان وب سایت‌ها هستند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا