رمز ارز

بررسی روند احتمالی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳

پیش بینی درست قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ می‌تواند سرنوشت سبد سرمایه بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال را تغییر دهد. کاردانو (Cardano) همچنان یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال در میان هواداران کریپتو است. متاسفانه، ۲۰۲۲ برای ارز آدا (ADA) سال بدی بود و کاردانو بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. این اتفاق پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. اما در این هفته‌های اول سال ۲۰۲۳، قیمت ADA (کاردانو) افزایش خوبی داشته است که از توسعه بیشتر این شبکه خبر می‌دهد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا به نظر می‌رسد پیش‌ بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ مثبت باشد.

پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳

با ادامه بازار خرسی، هولدرهای ارزهای دیجیتال با نگرانی شاهد سقوط ارزهای محبوب خود بوده‌اند. قیمت رمز ارز بیت کوین (BTC) در سال گذشته ۶۵ درصد سقوط کرده است و کاربران می‌خواهند بدانند کدام یک از ارزهای سبد سرمایه آنها از بازار جان سالم به در می‌برد تا بازار گاوی آینده را ببیند. به طور خاص، پیش بینی قیمت کاردانو در سال میلادی جاری چگونه خواهد بود. ارز دیجیتال کاردانو یکی از معدود آلت کوین‌هایی است که توانسته دامیننس بازار (Market Dominance) خود را حفظ کند و این در حالی است که رقبای آن سقوط کرده‌اند. اگرچه تا زمانی که به بازار گاوی برسیم ارز آدا نیز مثل دیگر رمز ارزهای مطرح تا حدی سقوط خواهد کرد اما عملکرد درازمدت آدا و پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ به نقاط عطف پیش روی آن بستگی دارد. سوال این است که این نقاط عطف و برنامه‌های توسعه چه قدر بر پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ تاثیر خواهد گذاشت.

سرعت توسعه کاردانو

پیش بینی قیمت کاردانو و هر ارز دیجیتال دیگری وابسته به معیارهای فوندامنتال است. از این لحاظ، یکی از شکایت‌های اصلی مطرح شده علیه بلاک چین کاردانو این است که یک «زنجیره ارواح» است که در آن هیچ چیز مهمی اتفاق نمی‌افتد. این انتقاد تاحدی درست بود، زیرا ارز دیجیتال کاردانو همیشه در نوآوری‌های جدید از رهبران بازار مثل اتریوم (ETH) عقب بوده است. برای مثال، کاردانو قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) را در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد و این یعنی شش سال پس از اتریوم.

با این حال، بر اساس اعداد و ارقام به نظر می‌رسد رویکرد آهسته و پیوسته کاردانو در توسعه بلاک چین خود در حال ثمر دادن است. شرکت تجزیه و تحلیل کریپتو، سانتیمانت (Santimant)، اخیراً اعلام کرده که کاردانو در سال ۲۰۲۲ از نظر فعالیت‌های مرتبط با توسعه، بلاک چین شماره یک جهان بوده است. سطح این فعالیت‌ها مهم است زیرا نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در راه است یا محصولات جدیدی در شرف ارائه هستند. برای کسانی که می‌خواهند به یک پیش بینی از قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ برسند این خبری بسیار مهم است.

بررسی روند احتمالی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳

به گفته تیم کاردانو نیز این بلاک چین در سال ۲۰۲۲ شاهد جهش بزرگی در رشد آن چین (on-chian) بوده است. این جهش با معیارهایی مانند والت‌های جدید، تعداد تراکنش‌ها و قراردادهای مشارکت اندازه‌گیری می‌شود. اکنون که قابلیت قرارداد هوشمند روی کاردانو فعال شده است، فرصت‌های جدیدی در بازارهای مختلف، به ویژه امور مالی غیر متمرکز (DeFi) ایجاد می‌شود. همه اینها می‌توانند به شتاب گرفتن رشد ارز دیجیتال ada و مثبت شدن پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ کمک کنند.

ورود کاردانو به دیفای

ورود کاردانو به دنیای امور مالی غیرمتمرکز موضوع قابل‌توجه دیگری است که باید در پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ لحاظ کرد. ارز دیجیتال cardano بدون قراردادهای هوشمند نمی‌توانست بازیگر قابل‌توجهی در DeFi باشد. علاوه بر این، بدون حضور گسترده در دیفای، غیرممکن بود که بلاک چین کاردانو رشد زیادی در ارزش کل قفل شده (TVL) داشته باشد. معیار ارزش کل قفل شده یک معیار کلیدی است که سرمایه‌گذاران برای اندازه‌گیری فعالیت روی یک بلاک چین استفاده می‌کنند. در حال حاضر، کاردانو از لحاظ TVL در رتبه ۳۱ در میان همه بلاک چین‌ها قرار داد.

اما به نظر می‌رسد ورود کاردانو به دیفای این وضعیت را تغییر دهد. افزایش رقم TVL کاردانو به نوبه خود درک سرمایه‌گذاران از پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ را تغییر خواهد داد. در حال حاضر، حداقل سه پروژه دیفای روی کاردانو وجود دارد که سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند: یک صرافی غیر متمرکز (DEX)، یک بازار ان اف تی (NFT) و یک پروتکل دیفای که امکان خلق دارایی‌های مالی مصنوعی (Synthetics) را فراهم می‌کند. هدف یک دارایی مصنوعی تقلید حرکت قیمت یک دارایی مالی در دنیای واقعی (مانند یک سهام یا ارز فیات) و با کمک قراردادهای هوشمند و استیبل کوین‌ها است.

از سوی دیگر، آپدیت واسیل (Vasil) مقیاس‌پذیری قراردادهای هوشمند کاردانو را ۱۰ برابر افزایش داد و کارمزد تراکنش‌ها را ۵۰ درصد پایین آورد. این دو ویژگی کاردانو را به بستر مناسب‌تری برای اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (Daap) و دیفای تبدیل خواهد کرد. خبر بزرگ دیگری که توجه بسیاری از علاقه‌مندان کریپتو را جلب کرد، معرفی دو استیبل کوین در بلاک چین کاردانو است. از آنجایی که استیبل کوین‌ها یکی از پایه‌های DeFi هستند، این به طور بالقوه خبر موفقیت‌آمیزی برای رمز ارز ada و پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ است.

پیش بینی قیمت کاردانو در عصر ولتر

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو نیز چند ماه قبل اعلام کرد که این بلاک چین وارد «عصر ولتر» می‌شود. این خبر روی پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ موثر است زیرا عصر ولتر مرحله آخر نقشه‌راه کاردانو است که روی ایجاد یک مدل گاورننس (Governance) تمرکز دارد. با اتخاذ این سیستم، توسعه کاردانو دموکراتیک می‌شود و کاربران کنترل بلاک چین را به دست می‌گیرند. هولدرهای ارز دیجیتال cardano قادر خواهند بود درباره موضوعاتی مثل خزانه کاردانو یا افزودن ویژگی‌های جدید به بلاک چین اعمال نظر کنند. با لحاظ کردن کاربران بسیار زیاد و بسیار فعال کاردانو، اتخاذ سیستم گاورننس می‌تواند به رونق بیشتر بلاک چین بینجامد. به احتمال زیاد این اتفاق باعث می‌شود تحلیلگران دیدگاه متفاوتی به پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ پیدا کنند.

بررسی روند احتمالی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳

اجرای مدل گاورننس از یک جهت دیگر نیز بر پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ اثر می‌گذارد؛ نگرانی‌های قانونی در مورد کاردانو. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گری گنسلر (Gary Gensler) گفته است که ارزهای دیجیتال اثبات سهام (PoS) می‌توانند اوراق بهادار باشند. حتماً می‌دانید که ارز دیجیتال کاردانو یک رمز ارز اثبات سهام است. برخی معتقدند اگر ریپل (XRP) در دادگاه بازنده شود این کمیسیون کاردانو را نیز هدف قرار خواهد داد. در نظر داشته باشید که این تنها حدس و گمان است. کاردانو نیز پروژه‌ای بسیار غیر متمرکز است و به طور منطقی باید از SEC در امان باشد. با این حال این نگرانی‌ها را باید در پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ نظر داشت.

جمع‌بندی

پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ برای بسیاری از کاربران حیاتی است زیرا سهم بزرگی از سبد آنها را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر، رمز ارز ada به قیمت ۰,۳۷ دلار معامله می‌شود و به عقیده بسیاری این قیمت برای ارز دیجیتالی که در حال ورود به حوزه پر رونق دیفای است، عددی بسیار محافظه‌کارانه است. آنها می‌گویند ورود قوی کاردانو به امور مالی غیر متمرکز می‌تواند بالاخره پتانسیل واقعی این ارز دیجیتال را آشکار کند و به رشد قیمت آن منجر شود.

اما در نظر داشته باشید، برای اینکه پیش بینی قیمت کاردانو در سال ۲۰۲۳ دوباره خوش‌بینانه شود، خیلی چیزها باید اتفاق بیفتد و برخی از آنها فاکتورهای اقتصاد کلانی است که خارج از کنترل کاردانو است. بیش از همه، ورق بازار کریپتو باید برگردد (برخی معتقدند بازار گاوی شروع شده اما شاید هنوز برای قضاوت زود باشد). اگر این اتفاق بیفتد، تحلیل‌ها از پیش بینی قیمت کاردانو در ۲۰۲۳ به کل تغییر خواهد کرد و احتمالاً ارز دیجیتال آدا و هولدرهای آن سال بسیار خوبی را پیش رو داشته باشند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا