خودرو

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

هیوندای کنا، خودرویی وارداتی که همین روزها روانه بازار ایران خواهد شد. مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا به شرح زیر می باشد.

به گزارش تجارت امروز؛ هیوندای کنا ۲۰۲۳، یکی از گزینه‌های اصلی واردات به ایران است. دانستن مشخصات فنی و قیمت هیوندا کنا می تواند در خرید این خودرو به شما کمک کند.

معرفی هیوندای کنا – HYUNDAI KONA

هیوندای کنا در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان برادر کوچک‌تر توسان روانه بازار شد تا بتواند مشتریان سگمنت پایین‌تر را نیز به لیست دارندگان خودروهای هیوندای اضافه کند. تولید این خودرو با مدل ۲۰۱۸ آغاز شد و در سپتامبر ۲۰۲۰ به‌واسطه عرضه یک نسخه فیس‌لیفت به حیات خود ادامه داد. این کراس‌اوور شهری ساب‌کامپکت به‌عنوان یک محصول میان قیمت در بازار کشورهای مختلف موردتوجه قرارگرفته و کارنامه اقتصادی نسبتاً مثبتی ازلحاظ آمار فروش برای خود جمع‌آوری کرده است.

نوشته های مشابه

طراحی بیرونی و نمای داخلی کنا ۲۰۲۳

در ابتدا طراحی بدنه هیوندای کنا به‌گونه‌ای احساس می‌شد که افراد را به دو دسته تقسیم کرد؛ چراکه ارزیابی از این سبک طراحی صرفاً به‌صورت صفر و یک (کاملاً زیبا یا به‌شدت زشت) ممکن بود و حد وسطی در این میان مشاهده نمی‌شد. بیننده یا کاملاً از این طرح جدید خوشش می‌آمد یا نسبت به آن تا حد زیادی تنفر پیدا می‌کرد.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

 

قرار دادن چراغ‌های دیلایت نواری در بالا و جانمایی چراغ‌های اصلی در ناحیه جانبی سپر، شاخصه اصلی نمای چهره هیوندای کنا بود که در آن دوران جنجال نسبتاً زیادی در محافل خودرویی به راه انداخت. البته درنهایت این سبک بین طراحان خودرو طرفدار پیدا کرد و شرکت‌های دیگر ازجمله کمپانی‌های چینی از آن برای فرم‌دهی چهره محصولات خود بهره‌های زیادی بردند.

اما نمای داخل کابین به‌اندازه فرم چهره کنا جنجال‌آفرین نیست و طرحی متعارف برای آن انتخاب شده است. نسخه فیس‌لیفت هیوندای کنا نسبت به مدل قبلی ازلحاظ فضای پای عقب و همچنین ظرفیت صندوق ارتقا پیدا کرده است. درنتیجه حالا سرنشینان ردیف دوم این خودرو به‌ویژه افراد بلندقد با سهولت بیشتری در این بخش حضور پیدا می‌کنند. ظرفیت ۵۴۴ لیتری صندوق‌عقب هیوندای کنا ۲۰۲۳ نیز می‌تواند قابلیت مناسبی در پذیرایی از لوازم یک خانواده چهار تا پنج نفره داشته باشد.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

چه موتور و گیربکسی روی کنا ۲۰۲۳ در بازار ایران نصب خواهد بود؟

قاعدتاً همه مشتریان ایرانی علاقه‌مند هستند بدانند هیوندای کنا در صورت ورود به بازار ایران با چه مشخصاتی فنی عرضه می‌شود. در مورد مشخصات فنی هیوندای کنا ۲۰۲۳ ویژه بازار ایران باید به اطلاع برسانیم که صرفاً دو مدل پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی یا ۱.۶ لیتری توربو شارژ در بازار کشورهای جنوبی ایران برای Hyundai kona در نظر گرفته شده است. موتور ۲ لیتری با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ نیز به همراه جعبه‌دنده ۷ سرعته دو کلاچه اتومات آماده ارائه خدمت به کاربران خود در خاورمیانه و احتمالاً بازار ایران هستند.

موتور ۲ لیتری قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۱۷۹ نیوتن‌متر تولید می‌کند اما توان موتور ۱.۶ لیتری معادل ۱۷۴ اسب بخار و ۲۶۵ نیوتن‌متر گشتاور است. پس پیشرانه ۱.۶ لیتری گزینه هیجان‌انگیزتری برای علاقه‌مندان به رانندگی پرشتاب خواهد بود. در این راستا باید با آگاهی برسانیم که شتاب نسخه توربو شارژ در فرایند صفر تا صد معادل ۷.۹ ثانیه برآورد شده اما این رقم برای مدل ۲ لیتری بیش از ۱۰ ثانیه است که نشان از اختلاف چابکی قابل‌توجه بین دو نسخه کنا دارد.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

مصرف سوخت شش و نیم تا هفت لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۹۴ تا ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت نیز از دیگر مشخصه‌های فنی این دو نسخه کنا به شمار می‌روند. جدول زیر اطلاعات مرتبط با مشخصات فنی هیوندای کنا را به‌طور خلاصه در اختیار شما می‌گذارد.

خودرو هیوندای کنا ۲۰۲۳ هیوندای کنا ۲۰۲۳
موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری توربو
توان (اسب بخار) ۱۴۷ ۱۷۴
گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۷۹ ۲۶۵
گیربکس شش دنده‌اتومات AT ۷ دنده DCT اتومات
شتاب ۰-۱۰۰ (ثانیه) ۱۰ ۷.۹
مصرف سوخت (lit/۱۰۰km) ۶.۵ ۶.۸
بیشترین سرعت (km/h) ۱۹۴ ۲۱۰
ابعاد (mm) ۴۱۶۵-۱۸۰۱-۱۵۶۵ ۴۱۶۵-۱۸۰۱-۱۵۶۵
فاصله محوری (mm) ۲۶۰۰ ۲۶۰۰

قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۲

هیوندای کونا ۲۰۲۲ (hyundai kona) در دبی با قیمت اولیه حدودا ۷۰۰۰۰ درهم معادل ۸۰۰ میلیون تومان است که با عوارض گمرکی و… حدود ۱,۸ میلیارد تومان می تواند در ایران عرضه شود. این شاسی بلند جذاب و پرطرفدار در چندین نسخه موجود است که احتمالا فقط ارزان ترین نمونه ها وارد بازار ایران خواهند شد. (براساس دلار ۳۰هزار تومان)

آپشن‌های هیوندای کنا ۲۰۲۳

در حال حاضر هیوندای کنا ۲۰۲۳ در قالب تیپ‌های مختلف و قیمت‌های گوناگون با سطح امکانات متفاوت در دسترس مشتریان بین‌المللی این کراس‌اوور کره‌ای قرار دارد. در زمان نگارش این متن هنوز ویژگی‌های دقیق نسخه ویژه بازار ایران مشخص نشده است اما فول ‌آپشن‌ترین تیپ این محصول که قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو دارد و در بازارهای عربی به فروش می‌رسد، از امکاناتی نظیر: کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم کنترل پایداری، کنترل توقف در سربالایی، ترمز کمکی هیدرولیکی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، دوربین عقب، بلوتوث، usb، خروجی برق ۱۲ ولت، سانروف آینه‌های جانبی برقی و… برخوردار است. احتمالاً مدل مخصوص بازار ایران نیز کمابیش همین سطح امکانات را به خدمت کاربران خود درخواهد آورد.

قیمت و زمان عرضه هیوندای کنا در بازار ایران

قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ در بازار کشورهای جنوبی ایران تقریباً در محدود ۱۶۵۰۰ دلار برای نسخه پایه و ۱۸ هزار دلار برای مدل فول آپشن عنوان شده است. البته مدل‌های گران‌تر کنا هم در کشورهای عربی وجود دارند اما ازآنجاکه مجوز ورود به ایران را دریافت نمی‌کنند، از پرداختن به آن‌ها خودداری می‌کنیم.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

در مورد زمان عرضه این خودرو به ایران نیز می‌توان گفت با توجه به شروع شدن فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو، احتمالاً محصولاتی همچون هیوندای کنا مدل ۲۰۲۳ از اواخر سال جاری در کشور معرفی خواهند شد. البته هیچ‌چیز به‌طور قطعی مشخص نیست و باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه شرکتی به‌صورت رسمی واردات محصولات هیوندایی را برعهده‌گرفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که کرمان موتور موفق شده در این زمینه تأییدیه وزارت صنعت را دریافت کند.

بررسی مشخصات فنی هیوندا کنا برقی

سال ۲۰۱۷ هیوندا در راستای تامین نیاز بازار جهانی در کلاس کراس اوورهای کامپکت محصول جدیدی تحت عنوان کنا (kona) را معرفی و عرضه کرد. این خودرو به سرعت توانست نظر مثبت سیل عظیمی از طرفداران خودروهای کراس اوور سایز کوچک را به سمت خود جذب کند. کلاسی که کنا در آن عرضه شد به سرعت در حال افزایش است و در حال حاضر ۱۰ درصد از کل بازار خود را به خود اختصاص داده است.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

از زمان عرضه کنا تاکنون هیوندا موفق شده است ۱۲۰ هزار دستگاه نسخه برقی این خودرو را در سرتاسر دنیا به فروش برساند که سهم قاره سبز از این آمار ۵۳ هزار دستگاه است. کنا در ابتدا با موتور بنزینی در بازار هدف عرضه شد اما با گذشت کمتر از یک سال نسخه برقی این خودرو نیز به بازار جهانی راه یافت. با توجه به حرکت گسترده صنعت خودروسازی به سمت برقی سازی محصولات خود اصلا دور از انتظار نبود که هیوندا نسخه الکتریکی کنا را نیز عرضه کند.

این خودرو که با قیمت پایه حدودا ۲۹ هزار دلاری در ایالات متحده عرضه شد توانست با توجه به برچسب قیمتی خود به فروش خوبی نیز دست یابد. البته این نکته نیز نباید نادیده گرفته شود که کنا برقی ۲۰۱۹ از مسافت قابل‌پیمایش خوبی نیز برخوردار بود و سایر مشخصات این کراس‌اوور کامپکت نظیر ایمنی بالا و امکانات ارائه شده خاص نیز در افزایش جذابیت آن تاثیر به سزایی داشت.

کنا الکتریکی ۲۰۱۹ رکوردار بیشترین مسافت قابل پیمایش در میان خودروهای برقی تولید انبوه است. نسخه استاندارد این خودرو توانست در پیست مثلثی و مدور لاسیتز‌رینگ آلمان (Lausitzring)، ۱۰۲۶ کیلومتر را با یک شارژ طی کند. این محصول علاوه‌بر کره در چین و الجرایز نیز تولید می‌شود و زمزمه‌هایی نیز از تولید آن در جمهوری چک به گوش می‌رسد.

جالب است بدانید که این خودرو در میان ۱۰ محصول برقی برتر سال ۲۰۱۹ از دید برنامه TopGear قرار دارد. بسیاری از مجلات خودرویی نیز کنا برقی ۲۰۱۹ را یکی از بهترین محصولات برقی بازار معرفی می‌کنند. حال هیوندا در راستای افزایش فروش و بهبود کارایی این خودرو مدل ۲۰۲۱ آن را معرفی کرده است.

طراحی ظاهری هیوندا برقی کنا ۲۰۲۱

کنا برقی  ۲۰۲۱ که از قدرت ۲۰۰ اسب بخاری برخوردار است می‌تواند با یکبار شارژ مسافتی در حدود ۴۸۴ کیلومتر را طی کند که برای یک کراس‌اوور کامپکت شهری رقم قابل‌توجهی است. این خودرو که با ظاهری جدید به دست خریداران خود خواهد رسید به طور قطع محصولات کمپانی تسلا را به چالش خواهد کشید و انتظار می‌رود که در تعداد بالا به فروش برسد.

هیوندا مدعی است تغییراتی که در این محصول ایجاد کرده سبب خواهد شد که خریداران آن به معنای واقعی کلمه حس رانندگی با یک خودرو تمام الکتریک را تجربه کنند. این تغییرات که در حوزه طراحی و تجهیزات هستند رانندگی راحت‌تر و ایمنی بیشتری را با خود به همراه دارند.

براساس تصاویری که از کنا برقی منتشر شده نمونه ۲۰۲۱ این خودرو به چراغ‌های باریک‌تر مجهز شده و فاقد فریم کرومی است. جلوپنجره نیز شکلی ساده‌تر به خود گرفته و نمای خودرو از روبرو بیشتر به سمت طراحی‌های مینیمالیستی و مدرن حرکت کرده است.

این طراحی جدید در نمای پشتی خودرو نیز اعمال شده و در مجموع سبب خواهد شد که پخش بزرگی از گلگیر و سپر پشتی خودرو در مدل ۲۰۲۱ شکلی ساده به خود بگیرد. میزان بکارگیری پلاستیک در کونا برقی جدیدی به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. طراحی متفاوت چرخ‌های عقب‌های عقب دیگر تغییر کونا ۲۰۲۱ نسبت به مدل فعلی است.

قوای محرکه هیوندا کنا برقی

در خصوص قوای محرکه نیز هیوندا اعلام کرده که نسخه پایه کونا برقی به یک موتور ۱۳۶ اسب بخاری مجهز خواهد بود. این موتور موجب می‌شود که کنا بتواند از سکون تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند. در مدل پایه از باتری‌های ۳۹/۲ کیلووات ساعتی استفاده می‌شود که سبب خواهد شد برد حرکتی خودرو به رقم ۳۰۵ کیلومتر برسد.

نسخه دیگر کنا برقی ۲۰۲۱ به یک قوای محرکه الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار مجهز است. این نسخه شتاب صفر تا صدی برابر با ۸ ثانیه دارد و حداکثر مساقت قابل پیمایش با یکبار شارژ آن برابر با ۴۸۴ کیلومتر است.

هر دو نسخه ارائه شده برای کونا برقی ۲۰۲۱ از گشتاوری ۳۹۵ نیوتن‌متری برخوردار هستند. کنا الکتریک جدید می‌تواند با اتصال به شارژ DC با قدرت ۱۰۰ کیلووات در مدت‌زمان ۴۷ تا ۵۴ دقیقه، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ خود را تکمیل کند. این خودرو با کمک شارژر سه‌فاز AC در ایستگاه‌های ویژه بسیار سریع‌تر شارژ خواهد شد. با استفاده از برق شهری نیز مدل‌های مختلف این خودرو در مدل زمانی بین ۶ تا ۷ ساعت به صورت کامل شارژ‌ خواهند شد.

مشخصات فنی و قیمت هیوندای کنا ۲۰۲۳ وارداتی + تصاویر

تجهیزات، امکانات و طراحی هیوندا کنا برقی ۲۰۲۱

کمپانی هیوندا در کنا جدید در خصوص سطح تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی که بکار برده سنگ تمام گذاشته است. این امکانات در نسخه قبلی به صورت کامل در دسترس نبودند اما در نسخه جدید به صورت پیش‌فرض از آن‌ها استفاده شده است.

به عنوان نمونه این خودرو به صورت دایم به اینترنت متصل است. این موضوع علاوه‌بر به‌روزرسانی نرم‌افزاری و رفع ایرادات فنی خودرو سبب می‌شود که امکان برقراری ارتباط مجازی با مرکز سرویس و تعمیر هیوندا نیز به صورت دایم میسر باشد. این آپشن حتی بدون حضور راننده نیز در دسترس است.

در نسخه جدید برقی کنا از پکیج تکنولوژی اسمارت سنس هیوندا استفاده خواهد شد. مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی این پکیج به شرح زیر است:
هشدار نقطه کور (BCA)هشدار برخورد از پشتهشدار جلوگیری از برخورد هنگام خروج از پارک (LVDA)هشدار خروج ایمن از خودرو (SEW)هشدار فراموشی اجسام یا کودکان در صندلی عقب (RSA)ترمز خودکار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و دوچرخه‌سوار (FCA-Ped)کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت خودکار (SCC w / S&G)کمک به مانور خودرو بر اساس تغییر جهت خط جاده (LFA)سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط (LKA)هشدار محدودیت سرعت (ISLW)تشخیص هوشیاری راننده (DAW)هیوندا هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص برچسب قیمتی این خودرو ارائه نداده است اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که کونا برقی ۲۰۲۱ تفاوت قیمتی چندانی با نسخه فعلی نداشته باشد. نسخه الکتریک فعلی با برچسب قیمتی ۳۸ هزار دلاری به فروش می‌رسد.
انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا