تلفن

با ۸ میلیون چه گوشی شیائومی می توان خرید؟

وقتی بودجه خود را مشخص می‌کنید و بدنبال بهترین گوشی ۸ تا ۹ میلیون می‌گردید، چندین انتخاب پیش رویتان خواهد بود. در میان تمام این گزینه‌ها، شاید انتخاب بهترین گوشی شیائومی تا ۸میلیون تومان، بهترین کار باشد.

به گزارش تجارت امروز؛ ردمی نوت ۱۱ یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی شیائومی در ایران است. در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی ردپایی از ردمی نوت ۱۱ شیائومی را بین مدل‌های محبوب خریداران پیدا می‌کنیم که از نظر پردازنده جزو بهترین مدل‌های اقتصادی بازار به‌حساب می‌آید و خیلی از طرفداران شیائومی خرید آن را به گوشی گلکسی A۱۳ معروف سامسونگ ترجیح می‌دهند. در آخرین روز‌های اسفند امسال فروشنده‌های موبایل ردمی نوت ۱۱ را بین ۷.۵ تا هشت میلیون می‌فروشند و می‌شود با این بودجه نیم‌نگاهی به پوکو M۵s که یک مدل تقریبا تازه‌نفس است یا ردمی نوت ۱۱SE داشته باشیم.

شماره یک| پوکو M۵s

پوکو M۵s یک مدل تقریبا تازه‌نفس بین گوشی‌های شیائومی است. کمتر از پنج ماه پیش وارد بازار شده و الان می‌توانیم آن را جزو مدل‌های هشت میلیونی بدانیم. گوشی که روی کاغذ و حداقل بین مدل‌هایی که در این مطلب بررسی می‌کنیم، دوربین بهتری دارد. پوکو M۵s با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل راهی بازار شده و کنار آن لنز هشت مگاپیکسل اولتراواید و دوتا لنز دومگاپیکسل ماکرو و تشخیص عمق قرار دارد که البته از دوتای آخری نباید انتظار زیادی داشته باشیم. اما نقطه ضعف پوکو M۵s را باید پردازنده آن بدانیم. تراشه مدیاتک G ۹۵ را معمولا روی ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند می‌بینیم، اما خساست شیائومی باعث شده یک تراشه ۱۲ نانومتری به‌عنوان تراشه اصلی در گوشی پوکو M۵s قرار بگیرد. نمایشگر AMOLED و حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت ترکیب نسبتا قابل قبولی برای یک گوشی هشت میلیونی به‌حساب می‌آید و باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت هم که از آداپتور ۳۳ وات تغذیه می‌کند، مشخصات بعدی پوکو M۵s به‌شمار می‌روند.

نوشته های مشابه

شماره دو| ردمی نوت ۱۱SE

قیمت ردمی نوت ۱۱SE ظرف یک ماه گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. الان فروشنده‌های موبایل نسخه‌های ۱۲۸ گیگ با حافظه‌موقت چهار گیگ را تقریبا هشت میلیون می‌فروشند و خرید ردمی نوت ۱۱SE با حافظه‌موقت هشت گیگ ممکن است ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. از نظر پردازنده ردمی نوت ۱۱SE نسبت به پوکو M۵s نسبتا اوضاع بهتری دارد و شیائومی آن را با تراشه هفت نانومتری مدیاتک Dimensity ۷۰۰ روانه بازار کرده است. از نظر دوربین، اما پوکو M۵s گزینه بهتری است، چون ردمی نوت ۱۱SE با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسل عرضه شده و کنار آن فقط یک لنز دومگاپیکسل ماکرو دیده می‌شود. نمایشگر ۶.۵ اینچ ردمی نوت ۱۱SE هم از نوع IPS LCD است و ظرفیت باتری آن پنج هزار میلی‌آمپر ساعت است.

شماره سه| ردمی نوت ۱۱

ردمی نوت ۱۱ از نظر پردازنده نسبت به A۱۳ معروف سامسونگ وضعیت بهتری دارد و احتمالا به‌همین خاطر یکی از محبو‌ب‌ترین گوشی‌های اقتصادی بازار است. مدلی که با تراشه اصلی اسنپدراگون ۶۸۰ معرفی و رونمایی شد و همین تراشه آن را به یک مدل تقریبا بدون رقیب بین گوشی‌های اقتصادی تبدیل کرده است. پس آن‌هایی که موقع خرید گوشی، پردازنده برایشان مهم است، می‌توانند با بودجه هشت میلیونی ردمی نوت ۱۱ را جزو گزینه‌های اصلی‌شان بگذارند. ظرفیت باتری ردمی نوت ۱۱ پنج هزار میلی‌آمپرساعت است و از این حیث فرقی با ردمی نوت ۱۱SE و پوکو M۵s ندارد، اما همان تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ باعث می‌شود باتری آن نسبت به دو مدل قبلی عملکرد نسبتا بهتری داشته باشد. از نظر دوربین ردمی نوت ۱۱ یک چیزی بین ردمی نوت ۱۱SE و پوکو M۵s قرار می‌گیرد. چون حسگر اصلی آن ۵۰ مگاپیکسل است و کنار لنز اصلی آن حسگر‌های هشت مگاپیکسل اولتراواید و دو مگاپیکسل ماکرو و تشخیص عمق دیده می‌شود.

مقایسه بهترین گوشی‌های هشت میلیونی شیائومی

مدل پوکو M۵s ردمی نوت ۱۱ ردمی نوت ۱۱SE
ابعاد ۱۶۰,۵ در ۷۴.۵ در ۸.۳ میلیمتر ۱۵۹,۹ در ۷۳.۹ در ۸.۱ میلیمتر ۱۶۱,۸ در ۷۵.۳ در ۸.۹ میلیمتر
وزن ۱۷۸ گرم ۱۷۹ گرم ۱۹۰ گرم
نوع نمایشگر AMOLED AMOLED IPS LCD
سایز نمایشگر ۶,۴ اینچ ۶,۴ اینچ ۶,۵ اینچ
حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسل ۵۰ مگاپیکسل ۴۸ مگاپیکسل
تراشه اصلی مدیاتک G۹۵ اسنپدراگون ۶۸۰ مدیاتک MT۶۸۳۳
ظرفیت باتری پنج هزارمیلی‌آمپرساعت پنج هزارمیلی‌آمپرساعت پنج هزارمیلی‌آمپرساعت
انتهای مطلب
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا