خواندنی

پاک کردن لکه روی فرش

فرش یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی است که زیبایی اتاق را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و البته به مرور زمان بر اثر راه رفتن روی آن کثیف می شود. بنابراین، مراقبت و حفظ سلامت آنها بسیار مهم است. یکی از مشکلات و نگرانی های همیشگی ما این است که اگر لکه ای روی فرش باشد چه کنیم. آیا لازم است فرش را با کوچکترین لکه کاملاً بشویید؟ البته که نه! در این مقاله از یزد نساج بهترین فروشگاه خرید روفرشی کشدار و پرده پانچی ارزان قصد داریم نحوه لکه گیری فرش در منزل و به طور کلی پاک کردن لکه از روی فرش را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

چه موقعی باید لکه ها را از رو فرش پاک کرد؟

فرش‌ها در کنار زیبایی و نشاطی که به خانه می‌دهند، می‌توانند با کوچک‌ترین موارد کثیف شده و باعث ایجاد لکه شوند. نکته ای که در رفع لکه فرش در خانه باید به خاطر داشته باشید این است که به محض اینکه لکه روی فرش قرار گرفت، باید آن را تمیز کنید و اجازه ندهید لکه به تاروپود فرش نفوذ کند. در غیر این صورت پاک کردن لکه های فرش سخت یا غیر ممکن خواهد بود. شما عزیزان می توانید با خرید انواع روفرشی کشدار با کیفیت در طرح های مختلف از یزد نساج علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن فرش ‌های خود دکوراسیون تازه ای به فضای خانه خود ببخشید.

اما باید بدانید که برای پاک کردن هر لکه فرش باید از روش مناسب آن متریال استفاده کرد. قبل از استفاده از پاک کننده های شیمیایی برای از بین بردن لکه فرش، بهتر است یک پارچه تمیز و خشک بردارید و سعی کنید لکه را از روی فرش پاک کنید.

پاک کردن لکه ماده رنگی از روی فرش

اولین قدم برای تمیز کردن و پاک کردن مواد رنگی از روی فرش این است که بلافاصله و بدون معطلی با کاردک یا چاقوی تیز، مواد رنگی را از روی فرش جدا کنید. وقتی لکه های فرش را به موقع تمیز کنید، این لکه ها به راحتی و به سرعت از بین می روند. پس از برداشتن مواد رنگی از روی فرش، یک پارچه سفید تمیز که رطوبت را به خوبی جذب می کند، روی لکه قرار دهید. این کار از پخش شدن لکه به سایر قسمت های فرش جلوگیری می کند. حتما به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از آسیب به الیاف فرش به هیچ وجه نباید پارچه را روی فرش بکشید این کار علاوه بر آسیب به فرش باعث پخش شدن لکه نیز می شود.

حال بعد از اتمام مرحله بالا کافی است از سرکه سفید برای پاک کردن استفاده کنید که یکی از بهترین مواد ها برای پاک کردن لکه فرش است. برای این کار می توانید ۱ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را با ۱/۴ فنجان آب گرم و ۱/۴ قاشق چایخوری سرکه سفید مخلوط کنید. مواد را در یک بطری اسپری بریزید و روی پارچه تمیز اسپری کنید. حال به آرامی شروع به تمیز کردن کنید البته نباید پارچه را زیاد خیس کنید. یزد نساج بهترین فروشگاه اینترنتی برای خرید پرده پانچی ارزان و خرید روفرشی کشدار با بهترین قیمت و تضمین کیفیت است.

پاک کردن لکه های روغن و چربی

از لکه های رایج ایجاد شده روی فرش لکه های روغن و چربی هستند. لکه های روغن و چربی بسیار سرسخت هستند و برای تمیز کردن نیاز به تلاش بیشتری دارند. نکته مهم در مورد لکه های روغن و چربی این است که باید فوراً تمیز شوند. در غیر این صورت، لکه کهنه می شود و داخل الیاف نفوذ می کند و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. برای از بین بردن لکه چربی، ابتدا دستمال یا حوله ای را روی لکه قرار دهید تا روغن اضافی جذب شود.

مراقب باشید در این مرحله لکه را روی فرش پخش نکنید.سپس مقداری مواد شوینده را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از اسفنج یا مسواک مخلوط حاصل را روی لکه بمالید تا از بین برود. اگر لکه روی فرش همچنان پایدار است، ممکن است لازم باشد این روند را چندین بار تکرار کنید. خرید روفرشی کشدار از یزد نساج باعث می شود که فرش های شما از هرگونه کثیفی و گرد و غبار در امان باشند و همیشه ظاهری سالم و تمیز داشته باشند.

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن لکه چسب قطره ای

برای از بین بردن لکه های فرش ناشی از چسب های قوی مانند چسب قطره ای و چسب دو طرفه می توانید ابتدا چند قطره استون روی لکه فرش بریزید و سپس به آرامی آن را بمالید . همچنین برای از بین بردن لکه های چسب مایع می توانید یک پارچه نخی روی آن قرار دهید و با اتو حرارت دهید تا چسب به پارچه بچسبد و از روی فرش پاک شود. اگر از استون برای پاک کردن لکه چسب می خواهید استفاده کنید پیشنهاد می کنیم مقدار کمی از این ماده را در قسمت کوچکی از فرش تست کنید، زیرا استون می تواند بافت و رنگ الیاف فرش را تغییر دهد.

پاک کردن لکه شکلات از روی فرش

برای پاک کردن لکه شکلات از روی فرش ابتدا باقی مانده شکلات را با چاقو از روی فرش جدا کنید. سپس مقداری یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و در جایی که لکه قرار دارد بگذارید تا شکلات موجود روی فرش کاملا سفت شود، حال با یک چاقو لکه های شکلات را از روی فرش به آرامی جدا کنید. حال مقداری خیلی کم مایع ظرفشویی با یک لیوان آب ولرم ترکیب کنید. در ادامه به وسیله یک پارچه تمیز محلول درست شده را روی لکه قرار دهید و بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند و سپس با پارچه به آرامی محل لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه روی فرش

پاک کردن لمه قهوه و چای

  • ابتدا قهوه یا چای ریخته شده روی فرش را با یک پارچه تمیز از روی فرش پاک کنید. برای جلوگیری از گسترش بیشتر لکه و نفوذ بیشتر به الیاف فرش، پارچه را روی فرش نمالید.
  • آب گرم و مقداری پودر لباسشویی را با هم مخلوط کنید و سعی کنید با اسفنج لکه چای و قهوه را را تمیز کنید.
  • پس از از بین رفتن لکه، محل را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید تا ظاهرفرش به حالت اولیه خود بازگردد.
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا