فرهنگی

تاثیر تسلط به زبان انگلیسی در تجارت موفق

اگر می‌خواهید در تجارت موفق باشید باید به زبان انگلیسی مسلط شوید.در این مقاله در مورد تسلط به زبان انگلیسی در تجارت موفق صحبت خواهیم کرد.

در تجارت ارتباطات حرف اول را می‌زند. درواقع باید این را روشن کرد که ارتباطات، به معنای گفتگو نیست، بلکه همراه کردن دیگران با خود از مسیر برقراری ارتباط است. در این راستا، زبان انگلیسی به عنوان ابزار ارتباطات بین‌المللی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مهارت‌های یک تاجر موفق به‌شمار می‌رود. بدون انگلیسی شما حتی نمی‌توانید یک ایمیل ساده تبلیغاتی را جواب دهید سفر کردن بدون ارز خارجی بی‌معنا است و انگلیسی وجه رایج کسب‌وکارهای بین‌المللی محسوب می‌شود. در این مطلب به شما می‌گوییم که تسلط به زبان انگلیسی چطور موجب رونق کسب‌وکار شما می‌شود.

۱.تجارت‌ بین‌الملل، انگلیسی حرف می‌زند حتی در کشور شما

تسلط به زبان انگلیسی ویزای ورود به دنیای تجارت بین‌الملل است؛ حتی وقتی با یک شرکت ایرانی در مقیاس بین‌المللی کار می‌کنید، یا می‌خواهید یک نیروی کار ایرانی را برای خدمات به خارجی‌ها استخدام کنید باید با او کاملا انگلیسی مکاتبه کنید. اتخاذ یک شیوه گفتار مشترک فقط ایده خوبی نیست، ضروری است. برای مثال، حتی برای یک شرکت آمریکایی که در خارج از کشور فعالیت می‌کند، یا یک شرکت فرانسوی که بر مشتریان داخلی متمرکز است، ضروری است.
چون همانطور که گفته شد امروزه، انگلیسی، زبان غالب مذاکره تجارت در سراسر جهان است. انگلیسی‌دانان غیر انگلیسی زبان، اهمیت مطالعه انگلیسی تجاری برای بهبود موفقیت حرفه‌ای خود را می‌دانند. هدف از انگلیسی تجاری بهبود توانایی شما در تعامل با کشورها یا شرکت‌های انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان است.
تصور کنید که گروهی از فروشندگان از دفتر مرکزی یک شرکت در پاریس برای یک جلسه گرد هم می‌آیند. چرا برایتان مهم است که همه آنها می‌توانند انگلیسی صحبت کنند؟ چون اعتمادسازی می‌کند و نشان می‌دهد از نظر نیروی انسانی پتانسیل رشد وجود دارد. اکنون در نظر بگیرید که همان گروه با شرکتی که در پاریس نیز مستقر است تماس می‌گیرد و متوجه نمی‌شود که مشتری، بالقوه کارمندانی را از مکان‌های دیگر می‌آورد که فرانسوی صحبت نمی‌کنند. این اتفاق در یکی از شرکت‌هایی که با آن کار می‌کردم اتفاق افتاد. کارمندان آن دو شرکت فرانسوی که در پاریس با هم نشسته بودند، نتوانستند معامله‌ای را ببندند، زیرا افراد حاضر در اتاق نمی‌توانستند ارتباط برقرار کنند چون خارج از دفتر با همه دنیا انگلیسی حرف می‌زدند ولی می‌خواستند خودشان با خودشان به فرانسوی گفتگو کنند. این یک زنگ بیدارباش تکان دهنده بود و شرکت زود یک استراتژی زبان شرکتی انگلیسی را اتخاذ کرد.

۲.تسلط بر زبان انگلیسی ساده نیست، اما ضروری است.

اتخاذ یک سیاست زبانی آسان نیست، و شرکت‌ها همواره در این راه دچار مشکل می‌شوند. این کار واقعا رادیکال است و تقریباً مطمئنیم که با مقاومت سرسخت کارمندان روبرو خواهد شد. اگر زبان انگلیسی آنها به خوبی دیگران نباشد، ممکن است بسیاری احساس ضعف کنند، پویایی و عملکرد تیم ممکن است آسیب ببیند. اما برای بقا و شکوفایی در یک اقتصاد جهانی، شرکت‌ها باید بر موانع زبانی غلبه کنند و زبان انگلیسی تقریباً همیشه، حداقل در حال حاضر، زمینه مشترک خواهد بود. پس تسلط بر زبان انگلیسی قطعا ساده نیست اما ضروری است. انگلیسی تجاری در این زمینه یکی از نیازمندی‌های اول شماست که باید روی دستور زبان، لغات و …. در آن استاد شوید.

۳. انگلیسی تجاری بیشتر یک هنر است تا مهارت

تعریف انگلیسی برای تجارت یک مهارت که با دقت چهار گوشه‌اش را برش داده باشیم نیست، بلکه تعریف انگلیسی تجاری کاملاً به استفاده از آن و دیدگاه کسانی که آن را تعریف می‌کنند بستگی دارد. برخی زبان انگلیسی تجاری را در یک دیدگاه تخصصی تعریف می‌کنند، یعنی برخورد با مشاغل فردی مانند حقوقی، پزشکی و منابع انسانی، که هر کدام مجموعه‌ای از اصطلاحات و شیوه‌های منحصر به فرد خود را دارند. یکی دیگر از نگاه‌ها در مورد انگلیسی برای تجارت این است که بیشتر به ادغام واژگان تخصصی مرتبط است. این ویژگی‌ها عبارتند از مکالمه عمومی و مجموعه مهارت‌های استاندارد مانند آداب نامه‌نگاری، و مهارت‌های ارائه مثلا پاورپوینت و غیره. پس شما همزمان که انگلیسی تجاری را می‌آموزید فرهنگ بین‌المللی کسب‌وکار و مهارت‌های پایه‌ای آن را هم درمی‌یابید و به روز می‌شوید.

۴. بهترین شغل‌ها در بالاترین رده‌ها مخصوص افراد مسلط به انگلیسی است.

این یک واقعیت است که چند زبانه بودن یک مزیت اساسی است؛ حتی مهم نیست شما چقدر به محتوای مهارت خود تسلط دارید، باید بدانید تسلط روی انگلیسی تجاری مثل آسانسور شما را بالا و پایین می‌کند. پس هرقدر روی این تخصص تمرکز کنید و سرمایه و زمان بگذارید بعدا با سودش به شما بازگردانده می‌شود. تجربه شخصی به ما می‌گوید یک مدیر بدون داشتن تخصص در انگلیسی تجاری عمر کوتاهی از حرفه‌ی خود را تجربه خواهد کرد و دیر یا زود کسی دیگر که بر این مهم مسلط است جایش را خواهد گرفت.

۵. تجارت آنلاین هم به انگلیسی وابسته است.

ظهور و توسعه عصر اینترنت همچنین منجر به استفاده گسترده از انگلیسی برای تجارت به ویژه به عنوان یک زبان استاندارد برای انجام معاملات آنلاین و فعالیت‌های تجاری شده است. همه چیز از وب‌سایت‌های شرکتی گرفته تا وبلاگ‌های تجاری و سایت‌های خبری در حال حاضر به زبان انگلیسی است. پس این حتی صاحبان مشاغل کوچک در کشورهای در حال توسعه را قادر می‌سازد تا در مقیاس جهانی ارتباط برقرار کنند و محصولات خود را به بازاری تقریباً بی‌نهایت از طریق اینترنت بفروشند. برای این منظور، توضیحات محصول و خدمات به خوبی نوشته شده، محتوای وب سایت و استراتژی‌های بازاریابی به زبان انگلیسی برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود ضروری است.

کلام آخر

دانشجویانی که به دنبال راه‌هایی برای مطالعه زبان انگلیسی برای کسب و کار هستند، گزینه‌های زیادی مانند دوره‌ها و کلاس‌های ارائه شده توسط موسسات معتبر برای آنها باز است. با این حال، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود امروزه اینترنت است که تعداد زیادی منابع برای مطالعه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. یکی از بهترین‌ها کلاس‌های آنلاین سفیر به عنوان بهترین آموزشگاه زبان در ایران، و همچنین دوره‌های حضوری این موسسه است که میزبانی دوره‌هایی مانند “انگلیسی تجاری” و “ترجمه” را برعهده دارد که به طور ویژه برای آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان بالقوه بین‌المللی برای تجارت طراحی شده‌اند.برای اطلاع از دورههای سفیر به آدرس Gosafir.com مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۸۴۳۴۶ تماس بگیرید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا