خودرو

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

تجارت امروز/ بدون شک یکی از محبوبترین مدلهای مرسدس بنز در دنیا سری C بنز می باشد که طرفداران بیشماری در سرتاسر دنیا دارد وهمواره فروش بسیار خوبی داشته است . بعضی کارشناسان خودرو در جهان اسم این مدل خودرو را S کوچک نامیده اند و اعتقاد دارند که سری S مرسدس بنزالگویی برای طراحی سری C می باشد . سری C در ۷ نسل از سال ۱۹۹۳ تا کنون تولید شده است و در ادامه نگاهی به نسل های گذشته آن تا نسل کنونی خواهیم داشت .البته شایان ذکر می باشد به خاطر تعدد نوع موتور در سری C ،در این گزارش به معرفی مدل ۲۰۰ C این سری در نسل های هفتگانه آن خواهیم پرداخت .

۱- نسل اول سال تولید ۱۹۹۳- ۱۹۹۷

نسل ابتدایی که به تولید رسید بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ روی خط تولید رفته بود. این برای اولین بار بود کارخانه مرسدس بنز این سری را به تولید رساند . مراحل اولیه طراحی از سال ۱۹۸۶ شروع شد و بعد از طی مراحل متعدد طراحی و ساخت سرانجام در ماه می سال ۱۹۹۳ اولین نسل این سری معرفی و تولید شد کد اتاق این نسل را W۲۰۲ نامگذاری نمودند که این مدل به جای مدل ۱۹۰ مرسدس بنز معرفی شد . مدل ۲۰۰ C در این نسل دارای موتوری ۴ سیلندر وبا حجم ۱۹۹۸ سی سی با قدرت تولید ۱۳۶ اسب بخاروبیشینه سرعت ۲۰۰ الی ۲۰۳ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۱۱ تا ۱۲,۱ ثانیه می باشد که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر برابر با ۹.۴ لیتر بود .

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۲- فیس لیفت نسل اول سال تولید ۱۹۹۷- ۲۰۰۰

C کلاس در سال ۹۷ مورد بازبینی قرار گرفت و فیس لیفت آن در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ روی خط تولید رفت. کد اتاق این نسل را W۲۰۲ facelift نامگذاری نمودند که این مدل به روز رسانی شده مدل اولیه می باشد که در سال ۱۹۹۷ توسط شرکت مرسدس بنز معرفی شد . مدل ۲۰۰ C در این نسل تغییری در مشخصات موتوری به همراه نداشت و مانند نسل قبلی دارای موتوری ۴ سیلندر وبا حجم ۱۹۹۸ سی سی با قدرت تولید ۱۳۶ اسب بخاروبیشینه سرعت ۲۰۳ الی ۲۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۱۱ تا ۱۲,۱ ثانیه می باشد که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر برابر با ۹.۴ لیتر بود .

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۳- نسل دوم سال تولید ۲۰۰۰- ۲۰۰۴

نسل دوم این مرسدس بنز بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ روی خط تولید رفته بود. کد اتاق این نسل را W۲۰۳ نامگذاری نمودند . در این مدل بازنگری هایی در بخش بدنه ، شاسی و موتور آن انجام داده شد که منجر به ساخت و تولید خودرویی قوی و زیباتر شد که درماه مارچ سال ۲۰۰۰ توسط شرکت مرسدس بنز معرفی و به بازار عرضه شد .

مدل ۲۰۰ C در این نسل تغییرات زیادی در مشخصات موتوری و ظاهر به همراه داشت و از ظاهری زیباتر برخوردار شده بود.در بخش موتور توانایی و قدرت بیشتری برای این مدل در نظر گرفته شد و موتور۴ ۱,۸لیتری همراه با کمپرسور با قدرت تولید نیروی ۱۶۳ اسب بخاری وبیشینه سرعت ۲۰۳ الی ۲۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۹.۳ تا ۹.۷ ثانیه برای آن در نظر گرفته شد که مصرف سوخت آن با بهبود عملکرد موتور در هر صد کیلومتر به ۸.۷ لیتر کاهش یافته بود .

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۴- فیس لیفت نسل دوم سال تولید ۲۰۰۴- ۲۰۰۷

نسل چهارم این مرسدس بنز بین سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ روی خط تولید رفته بود. اسم این مدل را W۲۰۳ facelift نامگذاری نمودند که این مدل به روز رسانی شده و بهبود یافته مدل W۲۰۳ می باشد و تغییراتی در ظاهر خودرو ایجاد نموده بودند .این مدل درسال ۲۰۰۴ توسط شرکت مرسدس بنز معرفی شد . مدل ۲۰۰ C در این نسل تغییری در مشخصات موتوری به همراه نداشت و مانند نسل قبلی دارای موتوری ۴ سیلندر کمپرسور(سوپرشارژ) وبا حجم ۱۸۰۰ سی سی با قدرت تولید ۱۶۳ اسب بخاروبیشینه سرعت ۲۰۳ الی ۲۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۹,۳ تا ۹.۷ ثانیه می باشد که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر برابر با ۸.۷ لیتر بود .

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۵- نسل پنجم سال تولید ۲۰۰۸ – ۲۰۱۱

نسل پنجم سری C با تغییرات شگرفی در ظاهر خودرو به همراه بود و توانست توجه بسیاری از مشتریها را به خود جلب نماید . این سری به اسم W۲۰۴نامگذاری شد و این مدل بین سالهای ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۱ روی خط تولید رفت . این مدل به همراه کارایی بالا لیستی طولانی از آپشن ها را نیز به همراه داشت . این مدل فروش بسیار مناسبی رو تجربه نمود و در بسیاری نقدها از طرف کارشناسان مورد تقدیر قرار گرفت. مدل ۲۰۰ C در این نسل تغییرات زیادی در مشخصات موتور به همراه داشت.در بخش موتور توانایی و قدرت بیشتری برای این مدل در نظر گرفته شد و موتور۴ سیلندر آن با حجم ۱۷۹۶ سی سی به کمک یک سوپرشارجرتقویت شد تا قدرت تولید نیروی ۱۸۴ اسب بخاری وبیشینه سرعت ۲۲۵ الی ۲۳۵ کیلومتربر ساعت و شتاب صفر تا صد ۸,۶ تا ۹.۰ ثانیه را دارا باشد . مصرف سوخت آن با بهبود عمکلرد موتور در هر صد کیلومتر به ۷.۹ لیتر کاهش یافت.

تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۶- نسل ششم سال تولید ۲۰۱۱ – ۲۰۱۴

شرکت مرسدس بنز طبق روال گذشته خود اقدام به بهینه سازی و به روز رسانی در سری C نمود . این تغییرات در بخش ظاهری و موتوری خودرو صورت گرفت و باعث شد این مدل دارای ظاهری بهتر و زیباتر و موتوری پر قدرت تر شود . در بخش موتور تغییراتی صورت گرفت و سوپرشارجر در موتور جای خود را به یک توربوشارجر داد تا کارایی و قابلیت موتور بهبود یابد . موتور ۴ سیلندر و ۱۷۹۶ سی سی آن به همراه یک توربوشارجر توانایی تولید نیروی ۱۸۴ اسب بخاری وبیشینه سرعت ۲۲۶ الی ۲۳۷ کیلومتربر ساعت و شتاب صفر تا صد ۷,۸ تا ۸.۴ ثانیه را دارا باشد . مصرف سوخت آن با بهبود عمکلرد موتور و تغییر سوپرشارجر به توربو شارجر در هر صد کیلومتر به ۶.۴ تا ۶.۹ لیتر کاهش یافت.تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

۷- نسل هفتم سال شروع تولید ۲۰۱۴

شرکت مرسدس بنز در سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی و تولید نسل جدیدی از سری C نمود که این مدل جایگزین بسیار مناسبی برای نسل قبلی که بسیار مورد توجه قرار گرفته بود می باشد . در این مدل تغییرات بسیاری صورت گرفت و ظاهر خودرو به کلی تغییر کرد و از طاهری بسیار زیبا و دل نشین برخوردار شد . موتور خودرو هم تغییرات شگرفی را به خود دید و موتور این مدل افزایش حجم داشت و دوباره به ۲ لیتر نزدیک شد ، عملکرد توربو شارجر بهتر شد ونتیجه به بهبود سرعت و شتاب این خودرو منجر شد . موتور ۴ سیلندر این خودرو با حجم دقیق ۱۹۹۱ سی سی به کمک یک توربوشارجر قادر به تولید ۱۸۴ اسب بخار نیرو با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر می باشد . بیشترین سرعت این خودرو ۲۳۳ الی ۲۳۷ کیلومتر می باشد و شتاب صفر تا صد ۷,۳ تا ۸.۲ ثانیه دارا می باشد . مصرف سوخت آن باز هم با بهبود عمکلرد موتور و توربو شارجر در هر صد کیلومتر به ۵.۳ تا ۶.۲ لیتر کاهش یافت.


تاریخچه مرسدس‌بنز کلاس C +تصاویر

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا