تجارت

تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

دلایل بسیاری برای اتصال دوربین تحت شبکه به شبکه وجود دارد. برای مثال تا قبل از سال ۲۰۱۲ پرت PoE یا (power over ethernet) در دوربین مداربسته و دستگاه NVR وجود نداشت.

یک سیستم نظارتی بوده که از یک یا چند دوربین مداربسته تحت شبکه متصل به شبکه‌ی کامپیوتر و دستگاه ضبط کننده، تشکیل شده است. یک دوربین مداربسته تحت شبکه اطلاعات و تصاویر را به صورت دیجیتال به دستگاه NVR در بسیتر کابل شبکه منتقل می‌سازد. دستگاه NVR اطلاعات را جهت Playback و فرستادن هشدار ذخیره می‌کنند.

آیا برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به اینترنت نیاز دارید؟

خیر، داشتن اینترنت برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه لزومی ندارد.  تنها می‌توان با استفاده از شبکه محلی کامپیوتر، دوربین مداربسته تحت شبکه را به دستگاه NVR به وسیله‌ی سوئیچ شبکه متصل کرد. تنها زمانی که تمایل به مشاهده تصاویر دوربین مداربسته از نقاط مختلف را داشته باشید، نیاز به اتصال دوربین مداربسته به اینترنت خواهید داشت.

چه کسانی باید دوربین مداربسته تحت شبکه را به اینترنت یا LAN (شبکه محلی) متصل کنند؟

دلایل بسیاری برای اتصال دوربین تحت شبکه به شبکه وجود دارد. برای مثال تا قبل از سال ۲۰۱۲ پرت PoE یا (power over ethernet) در دوربین مداربسته و دستگاه NVR وجود نداشت. بنابراین افراد باید دوربین مداربسته را به شبکه متصل می‌کردند. همچنان افرادی که دارای شرایط ذیل هستند باید دوربین IP را به شبکه متصل کنند:

  • افرادی که دستگاه NVR بدون پرت POE خریداری کرده‌اند. معمولا دستگاه‌های ذخیره کنند‌ی ۳۲ کاناله یا بیشتر، پرت PoE را دارا نمی‌باشند چرا که جا دادن این تعداد از پرت شبکه با حفظ حجم دستگاه غیرممکن است.
  • زمانی که افراد یک دستگاه NVR ۳۲ کاناله داشته که تنها ۱۶ پرت PoE دارد و قصد استفاده‌ی بیش از ۱۶ دوربین را دارند.
  • در صورتی که دوربین مداربسته تحت شبکه‌ی افراد قابلیت اتصال مستقیم به دستگاه NVR را نداشته باشد. برای مثال در فواصل طولانی که امکان کابل کشی وجود ندارد، اتصال دوربین به شبکه تنها راه می‌باشد.
  • اشخاصی که دارای دوربین مداربسته Wireless هستند. در اینصورت نیاز به اتصال دوربین مداربسته به Wifi خواهند داشت. لازم بذکر است که این دوربین‌ها به صورت دستی به دستگاه NVR به وسیله‌ی تنظیماتی خاصی، متصل می‌شوند.

تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه:

سوئیچ POE:

هسته‌ی اصلی اتصال دوربین مداربسته IP به دستگاه ضبط کننده در بستر شبکه‌ای، سوئیچ PoE می‌باشد. دریافت برق و انتقال داده‌ها از دورین مداربسته IP نیازمند یک ابزار شبکه‌ای می‌باشد. تامین برق دوربین مداربسته تحت شبکه می‌تواند توسط یک اداپتور و یا با استفاده از پرت PoE، تنها توسط یک کابل صورت بگیرد.

راهنمایی جهت خرید سوئیچ PoE: دو نوع سوئیچ PoE وجود دارد: سوئیچ Active PoE که دارای پروتوکل کنترلی بوده و جریان برق انتقالی به دستگاه را کنترل می‌کند و سوئیچ Passive PoE که بدون این پروتوکل بوده و به محض اتصال به دستگاه شروع به انتقال جریان برق می‌کند. به صورت کلی، استفاده از سوئیچ‌های Active PoE می‌تواند ایمن‌ترین گزینه برای اتصال به دستگاه‌های PD باشد. در حالی که سوئیچ‌های Passive زمانی کاربرد دارند که میزان مصرف جریان یک دستگاه در شبکه ثابت باشد. همچنین اگر بودجه شما محدود است، خرید سوئیچ‌های Passive یک گزینه کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

دستگاه ذخیره کننده دوربین مداربسته:

دستگاه ضبط کننده در سیستم نظارتی مانند مغز سیستم بوده که تمامی امکانات مانند مشاهده تصاویر،Playback ، ذحیره تصاویر، دانلود تصاویر و ارسال پیام هشدار را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در یک سیستم نظارتی تحت شبکه می‌تواند از XVR و یا NVR استفاده کرد. اگر از دوربین مداربسته‌ای که تنها پرت PoE دارد استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود دستگاه NVR را انتخاب کنید چرا که در این صورت قادر خواهید بود از بسیاری از امکانات موجود در آن بهره‌مند شوید. معمولا دستگاه‌های ضبط کننده ۴ تا ۱۲۸ کاناله بوده و کیفیت تصویر Full-HD یا ۴K را ارائه می‌دهند.

تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه:

البته که شما برای یک سیستم امنیتی تحت شبکه به حداقل یک دوربین مداربسته IP نیاز دارید. دوربین مداربسته تحت شبکه وظیفه‌ی تولید تصاویر و انتقال آن‌ها به صورت دیجیتال در بستر شبکه به دستگاه NVR را دارند.

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه دارای دو کابل بوده که یکی درگاه PoE و دیگری درگاهی جهت دریافت جریان برق است. در صورتی که از PoE برای تامین برق دوربین مداربسته استفاده می‌کنید، کابل دیگر بلا استفاده خواهد ماند چرا که تنها کاربرد آن عبور جریان برق می‌باشد. به طور معمول رزولوشن ارائه شده توسط دوربین مداربسته از ۱۰۸۰p تا ۴K می‌باشد اما  دوربین مداربسته با کیفیت ۱۲MP هم نیز ساخته شده که بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال کیفیتی بالاتر از ۴K هستند.‌

از جمله قابلیت‌های که این دوربین‌ها ارائه می‌دهند می‌توان به : پورت SDCard یا قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه، خروجی صدا و میکروفون، لنز ثابت یا موتورایزد (وریفوکال)، قابلیت چرخشی و دید ۳۶۰ درجه در دوربین مداربسته فیشی آیز اشاره کرد.

کابل شبکه Cat۵ یا Cat۶:

یکی از مهم‌ترین ابزار مورد نیاز در یک سیستم نظارتی تحت شبکه، کابل ترکیبی می‌باشد. بنابراین کیفیت این کابل نیز بسیار مهم است. چرا که این ابزار وظیفه‌ی انتقال اطلاعات به دستگاه ضبط کننده را دارد. یکی از مناسب‌ترین کابل‌های ترکیبی کابل Cat۶ می‌باشد.

اگر از کاتر و یا یک سیم‌بر در کابل ترکیبی خود استفاده کردید و مجاب به جدا کردن و سپس اتصال دوباره سوکت شبکه شدید، توجه داشته باشید که اتصال آن به درگاه PoE به‌درستی انجام شود. همچنین توصیه می‌شود در صورت طولانی شدن مسیر کابل‌کشی از PoE Extender استفاده کنید. این وسیله از یک طرف مانند نویز گیر عمل کرده و از سوی دیگر به طولانی شدن مسیر کمک می‌کند.

مودم یا اینترنت در صورت تمایل به استفاده از راه دور:

همانطور که گفته شد وجود اینترنت برای استفاده و نصب دوربین مداربسته تحت شبکه الزامی ندارد مگر آنکه قصد مشاهده تصاویر از فاصله‌ی زیاد را داشته باشید. مودم و یا فراهم کننده اینترنت تمامی تجهیزات اعم از دوربین مداربسته، سوئیچ شبکه و دستگاه ضبط کننده را یک پارچه می‌کند. همچنین مودم رابطی بوده که به وسیله‌ی ان می‌توان تصاویر را از راه دور دید و یا دوربین‌ها را توسط آن‌ها کنترل کرد. برای مثال اگر دارای دوربین مداربسته PTZ (چرخشی) هستید، به راحتی قادر بود به وسیله‌ی اتصال دوربین به مودم آن را کنترل کنید. ( روتر جهت اتصال دوربین مداربسته و کامپیوتر به شبکه‌ی اینترنتی استفاده ی‌شود)

هارد:

اگر دوربین مداربسته‌ی شما و یا دستگاه ان وی آرتان دارای حافظه‌ی جانبی و یا حافظه‌ی داخلی نمی‌باشد، باید هارد خارجی خریداری کنید. بسیاری از دوربین‌های مداربسته همانطور که گفته شد از حافظه‎ی جانبی SDCard پشتیبانی می‌کنند. همچنین دستگاه‌های NVR فراوانی هستند که دارای حافظه‌ی داخلی هستند. در صورتی که امکان استفاده از این فضا‌ها را ندارید بهتر است هارد خریداری کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا