رمز ارز

آینده قیمت لایت کوین چه خواهد بود؟ +زمان مناسب خرید لایت کوین

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید لایت کوین است؟ محدوده قیمتی مناسب خرید لایت کوین چقدر است؟

تشخیص بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در یک سرمایه گذاری منطقی است. اما چطور می‌توان این بهترین زمان را تضخیص داد؟ حقیقت این است که رفتار قیمت ارزهای دیجیتال به شدت غیرقابل پیش بینی است و نمی‌توان یک قیمت دقیق را به صورت صد در صد به عنوان پایین‌ترین قیمت یا بلاترین قیمت یک ارز اعلام کرد اما می‌توان با بررسی رفتار گذشته یک ارز، با تقریب خوبی، روند قیمتی آینده ارز را پیش بینی کرد. در این مقاله، به تحلیل ارز دیجیتال لایت کوین و بررسی تاریخچه و رفتار گذشته قیمت این ارز پرداخته شده است. اگر قصد خرید لایت کوین را دارید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

روند قیمتی لایت کوین از ابتدا تا کنون

ارز دیجیتال لایت کوین در اکتبر سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی (Charlie Lee)با ایجاد یک انشعاب از بیت کوین ایجاد شد. پس از لانچ شدن لایت کوین و استقبال جامعه کرپیتو از این ارز، قیمت آن افزایش یافت. با این وجود قیمت لایت کوین تا دو سال بعد از عرضه بین قیمت ۳۰ سنت تا ۲ دلار در حال نوسان بود تا این‌که در سال ۲۰۱۳ رشد چشمگیری را تجربه کرد. در سال ۲۰۱۳، با لیست شدن لایت کوین در صرافی‌های بزرگی مانند بیتفینکس، حجم معاملات این ارز افزایش یافت و در پی افزایش حجم معاملات، قیمت این ارز نیز رشد کرد. قیمت لایت کوین در ابتدای ماه نوامبر ۲۰۱۳ تنها ۲,۷۰ دلار بود اما در بازه‌ای کمتر از ۳۰ روز با رشدی ۱۵۰۰ درصدی به رقم ۴۳ دلار رسید.

این روند صعودی ادامه‌دار نبود و با هک شدن صرافی MtGox در سال ۲۰۱۴، بازار کریپتو دچار شوکی ناگهانی شد و قیمت لایت کوین به‌همراه سایر رمز ارزها کاهش یافت. این کاهش قیمت به حدی زیاد بود که قیمت لایت کوین در ماه ژانویه ۲۰۱۵ به ۱,۱۵ دلار رسید. پس از مدت کوتاهی و در ماه‌های جولای و ژوئن، قیمت لایت کوین بخشی از ضرر سرمایه‌گذاران را جبران و تا ۷.۵ دلار بالا رفت. پس از نوسانات شدید قیمتی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، قیمت لایت کوین برای یک بازه حدودا ۲ ساله بین قیمت ۳ و ۴ دلار تثبیت شد تا این‌که در سال ۲۰۱۷ روند صعودی اصلی این ارز شروع و قیمت تاحد زیادی بالا رفت. سال ۲۰۱۷ طلایی‌ترین سال لایت کوین بود، برای مقایسه کافی‌است قیمت این ارز را در ماه مارس و دسامبر این سال مقایسه کنید. قیمت لایت کوین در مارس ۲۰۱۷ حدود ۴ دلار بود، اما طی چند ماه بیش ‌از ۸۸۰۰ درصد رشد کرد و در ماه دسامبر به رقم باورنکردنی ۳۵۸ دلار رسید.

برخلاف سال ۲۰۱۷ سال ۲۰۱۸ برای لایت کوین و سایر رمز ارزها سال سختی بود. در این سال حباب ارزهای دیجیتال ترکید و قیمت‌ها تا حد زیادی ریزش کردند. قیمت لایت کوین نیز تا حدود ۲۳ دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود رسید. در سال ۲۰۱۹ نیز لایت کوین روندی نوسانی داشت. در نیمه اول این سال، قیمت تا ۱۴۱ دلار افزایش یافت اما مجددا در ماه‌های بعدی، قیمت لایت کوین روندی کاهشی در پیش گرفت و با قیمت ۴۲ دلار به استقبال سال ۲۰۲۰ رفت. در ماه مارس ۲۰۲۱ همزمان با شیوع کرونا و ریزش بازارهای جهانی، قیمت لایت کوین تا ۳۰ دلار کاهش یافت اما پس از فروکش این پاندمی، لایت کوین، هم‌گام با بیت کوین وارد روندی صعودی شد و در ماه می ۲۰۲۱ سقف تاریخی خود، ۳۸۶ دلار را لمس کرد. در سال ۲۰۲۲ قیمت لایت کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال وارد روندی نزولی شد و از سقف تاریخی خود بیش از ۸۵ درصد فاصله گرفت.

تحلیل قیمت لایت کوین

آینده قیمت لایت کوین چه خواهد بود؟ +زمان مناسب خرید لایت کوین

برای تحلیل جامع و دقیق یک ارز دیجیتال، بهترین راه استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی در کنار یکدیگر است. به‌دلیل محبوبیت بیشتر تحلیل تکنیکال در میان معامله‌گران، ابتدا با این روش شروع می‌کنیم. قیمت لایت کوین در تایم فریم هفتگی یک حمایت مهم در محدوده ۴۰ دلار و یک مقاومت مهم در محدوده ۶۵ دلار دارد که شکست هر کدام می‌تواند باعث شکل‌گیری روندی جدید شود. در حال حاضر قیمت بعد از برخورد به مقاومت ۶۵ دلار، در حال کاهش است. برای بررسی دقیق‌تر نمودار، تایم فریم خود را از هفتگی به روزانه تغییر می‌دهیم.

لایت کوین در تایم فریم روزانه سطح حمایتی دیگری در محدوده ۴۷ دلار دارد که در صورت ریزش بیشتر بیت کوین در هفته‌های آتی، احتمال رسیدن قیمت به این سطح افزایش می‌یابد. سطح ۴۳ دلار نیز همچنان قوی‌ترین سطح حمایتی برای خرید لایت کوین محسوب می‌شود.

از نظر بنیادی لایت کوین همیشه در لیست برترین ارزهای دیجیتال جهان قرار داشته و در حال حاضر با ارزش بازاری در حدود ۴ میلیارد دلار یکی از بزرگ‌ترین رمز ارزهای بازار محسوب می‌شود. مدتی قبل کمپانی بزرگ PayPal لایت کوین را به لیست ارزهای پشتیبانی شده خود اضافه کرد. خبری که باعث افزایش معاملات و محبوبیت هرچه‌ بیشتر لایت کوین نسبت به گذشته شد. درصورتی که شرکت‌های فناوری مشابه نظیر PayPal شروع به پشتیبانی از لایت کوین کنند، انتظار افزایش قیمت از این ارز را داریم.

آینده لایت کوین

به گفته خبرگزاری ایمنا به‌صورت کلی ارزهای دیجیتال پشتوانه فیزیکی ندارند و قیمت آن‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. درواقع هرچه‌قدر که یک رمز ارز محبوبیت بیشتری پیدا کند، قیمت آن بالاتر می‌رود. در حال حاضر بازارهای مالی از جمله بازار کریپتوکارنسی به‌دلیل جنگ روسیه و اوکراین تحت فشار سنگینی قرار دارند و آینده آن‌ها به این موضوع گره خورده است. درصورتی که در ماه‌های آینده تاثیرات این جنگ کاهش یابد، می‌توانیم شاهد بهبود شرایط در اقتصاد جهانی و بازار رمز ارزها باشیم.

با مقایسه نمودار قیمت لایت کوین با بیت کوین متوجه شباهت بالای این دو ارز می‌شویم. معمولا قیمت لایت کوین همزمان با بیت کوین صعودی و نزولی می‌شود به‌همین علت آینده این ارز تا حد زیادی به روند بیت کوین در ماه‌های آینده بستگی دارد. طبق گفته کارشناسان در سال ۲۰۲۳ می‌توانیم شاهد صعودی شدن بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو باشیم. لایت کوین نیز پتانسیل شروع یک روند صعودی از محدوده ۴۷ و ۴۳ دلار را دارد. می‌توانید این ارز را در هفته‌های آینده در واچ لیست خود قرار دهید.

زمان مناسب برای خرید لایت کوین

آینده قیمت لایت کوین چه خواهد بود؟ +زمان مناسب خرید لایت کوین

بهترین زمان برای خرید لایت کوین زمانی است که به انتهای روند نزولی بیت کوین برسیم. پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت کوین از محدوده ۱۹۰۰۰ دلار یا ۱۸۰۰۰ دلار یک برگشت به سمت بالا داشته باشد و روند نزولی قیمت تمام شود. در صورت درست بودن این تحلیل، فرصت مناسبی برای خرید لایت کوین ایجاد می‌شود. برای مقایسه جالب است بدانید که بعد از رشد ۴۰ درصدی قیمت بیت کوین از محدوده ۱۸۰۰۰ دلار تا ۲۵۰۰۰، قیمت لایت کوین نیز ۵۰ درصد بالا رفت. این اتفاق می‌تواند در هفته‌های آینده بعد از رسیدن قیمت بیت کوین به ۱۹۰۰۰ دلار و قیمت لایت کوین به ۴۷ دلار تکرار شود.

اما موضوع مهمتر در رابطه با لایت کوین، نحوه خرید آن است. در حال حاضر امن‌ترین و ساده‌ترین راه برای خرید لایت کوین و خرید ارز دیجیتال، صرافی‌ها هستند. صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم کاربران ایرانی گزینه مناسبی نیستند به‌همین علت، صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال ارزپایا با نرخ کارمزد خرید و فروش ۰,۲ درصد نسبت به دیگر صرافی‌‌های ایرانی، مقرون‌به‌صرفه‌ترین اکسچنج ایرانی محسوب می‌شود. برای خرید ارز دیجیتال در سریع‌ترین زمان ممکن کافی‌ایست وارد سایت https://arzpaya.com شوید و پس از تکمیل مراحل ثبت نام و احراز هویت، معاملات خود را شروع کنید. درصورت مواجه با هرگونه مشکل نیز می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته ارزپایا کمک بگیرید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا