خواندنی

چرا سگ‌ها عاشق پتو هستند؟

سگ‌ها یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند که طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارند. نگه‌داری از سگ‌ها کار سختی نیست و آن‌ها می‌توانند با موقعیت‌های مختلفی ازجمله سرما خود را وقف دهند.

سگ‌ها یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی هستند که طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارند. نگه‌داری از سگ‌ها کار سختی نیست و آن‌ها می‌توانند با موقعیت‌های مختلفی ازجمله سرما خود را وقف دهند. اما دانستن برخی نکات جهت نگه‌داری از سگ‌ها واجب است تا از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنید. یکی از مواردی که لازم است به آن توجه شود، مراقبت از سگ در هوای سرد است. برخلاف آنچه که عموم مردم باور دارند، مو و پشم سگ‌ها به‌طور کامل از آن‌ها در برابر سرما محافظت نمی‌کند. ساده‌ترین موردی که لازمهٔ ایجاد محیطی گرم و مناسب برای سگ است، پتوی مخصوص سگ است. پتو سگ جنسی نرم و لطیف دارد و همین موضوع باعث شده‌است تا آن‌ها علاقۀ زیادی به این مدل پتوها داشته باشند و خوابی راحت و آرام را با آن تجربه کنند.

مزایای پتو برای سگ‌ها

از خصوصیات اخلاقی رایج در سگ‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که آن‌ها دوست دارند امکاناتی اختصاصی خودشان را داشته باشند و یکی از این موارد، جای خواب اختصاصی است. سگ‌ها علاقۀ زیادی به محیط گرم‌ونرم دارند و پتو سگ این محیط را به‌راحتی برای سگ شما فراهم می‌کند. جالب است بدانید با یک رختخواب گرم‌ونرم و پتویی مناسب برای سگ، حس آرامش و امنیت را به او هدیه می‌دهید و حیوان خانگی شما خوابی راحت و آرام را تجربه می‌کند. همچنین با وجود یک پتوی مخصوص سگ، غریزۀ لانه‌سازی در او حمایت می‌شود و از سگ در برابر سرما محافظت می‌کند. ساختار پتو سگ به‌گونه‌ای است که آنتی‌باکتریال بوده و پرز نمی‌دهد و قابلیت شست‌وشو در ماشین لباس‌شویی را دارد؛ همچنین ماندگاری و دوام بالایی دارد که آن را به گزینۀ مناسبی برای محافظت از سگ شما در برابر سرما تبدیل می‌کند. دقت کنید که استفاده از پتوی انسان برای سگ، کار صحیحی نیست، زیرا این پتوها پرز زیادی برای سگ دارند و ممکن است باعث ایجاد حساسیت در او شوند.

چه سگ‌هایی به پتو نیاز دارند؟

برخی از سگ‌ها به دلیل پوشش ضخیم و چندلایه‌ای که دارند، می‌توانند بهتر سرما را تحمل کنند. سگ‌هایی همانند گلدن و هاسکی که اندازۀ بزرگی دارند و جثهٔ آن‌ها مملو از پشم و مو است، در برابر سرما مقاومت بالایی دارند. اما بااین‌حال نباید مدت زیادی در معرض سرما قرار بگیرند. در مقابل، سگ‌هایی که جثۀ کوچک و ریزی دارند، نمی‌توانند سرما را تحمل کنند و بلافاصله شروع به لرزیدن می‌کنند و ممکن است مشکلاتی جدی‌ای برای آن‌ها رخ دهد. داشتن پتو سگ می‌تواند از حیوان خانگی شما محافظت کند. علاوه‌بر این‌ها، توله‌سگ‌ها نیاز شدیدی به پتو در هر دمایی دارند تا دچار بیماری و مشکل نشوند؛ البته شایان ذکر است که وزن پتو برای توله‌سگ‌ها نباید سنگین باشد و می‌بایست متناسب با جثۀ آن‌ها خریداری شود.

چرا سگ‌ها عاشق پتو هستند؟

در مواقعی که سگ شما بیمار است، باید حتماً از پتو سگ استفاده کنید تا سرمای موجود در فضا باعث تشدید بیماری سگ نشود. به‌علاوه سگ‌های مسن خیلی زود با سرما دچار بیماری می‌شوند و لازم است مراقبت ویژه‌ای از آن‌ها داشته باشید. در کنار این موارد، بسیار اهمیت دارد که سگ‌های مادر در محیط گرمی قرار بگیرند و نباید بیش از اندازه سرما را تحمل کنند. این موضوع تأثیر مستقیمی در کیفیت شیردهی دارد و حتی می‌تواند بر سلامت توله‌ها اثر بگذارد.

خطرات سرما برای سگ‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، سرما برای سیستم ایمنی بدن سگ‌ها مناسب نیست و به‌راحتی می‌تواند آن‌ها را بیمار کند؛ به همین دلیل لازم است پتو سگ را همیشه همراه‌تان داشته باشید تا از خطرات احتمالی برای سگ‌ها جلوگیری کنید. وقتی سگ‌ها در مدتی طولانی در معرض سرما قرار بگیرند، دچار عارضه‌ای بنام سرمازدگی یا هیپوترمی می‌شوند. این بیماری زمانی خود را بروز می‌دهد که دمای بدن سگ ۱ تا ۳ درجه پایین‌تر از دمای معمولی بدن او قرار بگیرد. این بیماری می‌تواند برای سگ‌ها کشنده باشد، بنابراین بهتر است با استفاده از یک پتوی مناسب، تا حدود زیادی از این بیماری پیشگیری کنید.

عارضۀ دیگری که می‌تواند در سرما برای سگ‌ها رخ دهد، یخ‌زدگی بافت بدن است که معمولاً همان سرمازدگی شدید تلقی می‌شود. این اتفاق در اثر سرمای شدید رخ می‌دهد و باعث می‌شود جریان خون به اندام‌های دیگر بدن مانند پاها، پنجه‌ها و یا دم نرسد و خطرساز شود، بنابراین هنگام مشاهد، قرمزشدن اندام‌های دم، بینی، گوش، پنجه و پاها، بلافاصله با پتو سگ حیوان خانگی خود را گرم کنید و دراسرع‌وقت به دامپزشک مراجعه کنید. همچنین توجه داشته باشد که ممکن است سرما به‌تنهایی باعث بیماری سگ شما نشود، اما می‌تواند زمینه را برای ورود میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در بدن سگ ایجاد کند. سرماخوردگی و آنفولانزا از بیماری‌هایی هستند که به‌واسطۀ سرما برای سگ ایجاد می‌شوند و با علایمی همچون اشک، آبریزش، عطسه و خستگی همراه‌اند. به همین دلیل خرید پتو سگ بسیار لازم و ضروری است و باید همیشه و هرجا همراه سگ خود داشته باشید.

تهیه پتو با کیفیت از پت شاپ

چرا سگ‌ها عاشق پتو هستند؟

علائم سرمای بدن سگ

سگ‌ها به دلیل حس امنیت و آرامشی که از پتو می‌گیرند و به دلیل اختصاصی بودن پتوی خود، عاشق آن هستند؛ بااین‌حال مهم‌ترین کاربرد پتو برای سگ‌ها، گرم‌کردن و محافظت آن‌ها در برابر سرما و همچنین جلوگیری از بیمار شدن آن‌هاست. علاوه‌برآن، لازم است با نشانه‌های سرد بودن بدن سگ آشنا شوید تا با پتو سگ و گرم‌کردن فضای موجود، از بروز عوامل بیماری‌زا در سگ خود جلوگیری کنید. عوامل نشان‌دهندۀ اینکه سگ شما احساس سرما می‌کند به شرح زیر است:

  • سرد شدن گوش:

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که بدن سگ شما در چه دمایی قرار دارد، بهتر است گوش آن‌ها را لمس کنید. در برخی مواقع ممکن است بدن سگ شما گرم باشد، اما گوش‌ها بسیار سرد باشند، در این مواقع سریعاً با پتو سگ آن‌ها را گرم کنید.

  • بغل کردم دم و جمع‌شدن سگ:

سگ‌ها هنگامی که تحت سرمای شدیدی هستند، به خود می‌پیچند و دم خود را بغل می‌کنند. این یکی از رفتارهای بارز سگ در مواجه با هوای سرد است و بهتر است جدی گرفته شود.

  • آهسته حرکت کردن سگ:

از دیگر نشانه‌های اینکه سگ شما احساس سرما می‌کند، این است که سعی دارد خود را در میان اشیای مختلف پنهان کند و پناه بگیرد. همچنین هنگام پیاده‌روی به کندترین حالت ممکن حرکت می‌کنند.

  • زوزه و پارس کردن:

وقتی که سگ در معرض سرما است، سعی می‌کند با ناله کردن، پارس کردن و زوزه مشکل خود را با شما در میان بگذارد، بنابراین بهتر است اقدامات لازم برای گرم‌کردن سگ از قبیل پیچیدن پتو سگ به‌دور او را انجام دهید.

  • لرزش سگ:

شایع‌ترین رفتار سگ در هنگام سرمای شدید، لرزیدن است که به‌وضوح درمی‌یابید که سگ نیاز به محیطی گرم دارد.

سخن پایانی

از خصوصیات اخلاقی سگ‌ها می‌توان به علاقۀ آن‌ها به امکانات خصوصی خودشان اشاره کرد. با خرید پتو سگ به او حس آرامش می‌دهید. جنس پتوی سگ بسیار نرم و لطیف است؛ این مورد و آرامش ناشی از استفاده لوازم شخصی، باعث می‌شود که سگ عاشق پتوی خود باشد. اگر به دنبال نگه‌داری از سگ هستید، باید امکانات مهم و حیاتی آن را نیز مهیا کنید. پتو سگ یکی از موارد ضروری است که باید برای سگ خود تهیه کنید تا علاوه‌بر جلوگیری از سرمازدگی، از بیماری‌هایی که به دلیل سرما ایجاد می‌شوند نیز جلوگیری کنید. پتو برای سگ‌هایی که بیماری قلبی، کلیوی، هورمونی و دیابت دارند، بسیار مفید است و با گرم نگه‌داشتن بدنشان، باعث کاهش علائم این بیماری‌ها می‌شود.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا