خودرو

معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی

آئودی آر اس ئی-ترون جی تی ۲۰۲۳ (Audi RS E-Tron GT Review) در بازار آمریکا جز محصولات لوکس و گران قیمت طبقه بندی می شود. در ادامه به معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی خواهیم پرداخت.

به گزارش تجارت امروز؛ وقتی صحبت از خلاقیت و نوآوری باشد آئودی می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. این برند آلمانی که با سیستم چهار چرخ محرک کواترو، پیشرانه‌های ۵ سیلندر توربو و چراغ‌های LED خاص محصولاتش شناخته شده حالا وارد مسیر جدیدی شده است. در ادامه به معرفی معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی خواهیم پرداخت.

در این خودرو شیب سقف به نحو استادانه ای به انتهای خودرو ختم می شود. اگر آئودی آر اس ئی-ترون جی تی را در شرایطی که فقط مقداری از گلگیر جلو مشخص باشد؛ ببینید و نسبت به تریم آن آشنایی نداشته باشید، به احتمال زیاد گمان می کنید که با یک کوپه ۲ درب روبرو هستید.

قطعا یکی از مهم ترین محصولات بازار جهانی خودرو در کلاس اسپرت، آر اس ئی-ترون جی تی از کمپانی آئودی است. این خودرو سطح بالا از پلتفرم توسعه یافته توسط پورشه و آئودی استفاده می کند و در طراحی نیز زیبایی خاصی را برای عرضه همراه خود دارد.

معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی

آئودی ئی-ترون جدید در بحث طراحی به شدت پیرو زبان طراحی مورد علاقه آئودی است که چندین نسل در خودروهای اسپرت مختلف خود و همچنین انواع سدان ها و شوتینگ برک های آتشین خود مورد استفاده قرار داده است. پس قرار نیست یک خودرو کاملا متفاوت را ببینم اما از طرف دیگر، این زبان طراحی آلمانی مرگ ندارد و یک نسخه مادام العمر محسوب می شود. پس همه چیز کماکان جذاب و دلبربا به نظر می رسد.

جلوپنجره بسته حکایت از قلب الکتریکی آئودی آر اس ئی-ترون جی تی دارد اما در قسمت هایی از سپر چندین ورودی هوا جانمایی شده تا حس تهاجمی و اسپرت آن حفظ شود.

شیب سقف به نحو استادانه ای به انتهای خودرو ختم می شود. اگر این آئودی را در شرایطی که فقط مقداری از گلگیر جلو مشخص باشد، ببینید و نسبت به تریم آن آشنایی نداشته باشید احتمالا گمان می کنید که با یک کوپه ۲ درب روبرو هستید اما در حقیقت این یک سدان کاملا اسپرت است که پیش روی شما قرار دارد.

نمای عقب نیز با چراغ های اصلی یکپارچه و تداوم گلگیرهای حجیم عقب بسیار قلدر و قدرتمند به نظر می رسد. رینگ های اختصاصی آلومینیومی آئودی در اندازه ۲۱ اینچی نیز دقیقا برابر با میزان متفاوت بودن طراحی خودرو، خاص و غیر تکراری است.

معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی

مشخصات فنی آئودی آر اس ئی-ترون جی تی

آئودی در ارائه کابین باکیفیت و فناورانه همواره ساده و موثر عمل کرده و اینجا نیز شرایط مشابهی را شاهد هستیم. نمایشگر ۱۰.۱ اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی حرفه‌ای از برند بنگ اند اولافسن به عنوان آپشن استاندارد، نورپردازی هوشمند داخلی قابل تنظیم و… بخشی از فناورانه‌های این فضا هستند.

اما سراغ جذاب‌ترین قسمت ماجرا یعنی پیشرانه می‌رویم. این هیولای خوش سیما از ۲ موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۶۳۷ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعت تامین می‌شود که برد حرکتی ۳۷۳ کیلومتر را در وضعیت شارژ کامل، ممکن می‌سازد.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی ۲۷۰ کیلووات دی سی می‌کند تا طی ۲۳ دقیقه، ظرفیتش از ۵ به ۸۰ درصد برسد. اما با شارژر استاندارد ۹.۶ کیلوواتی ۲۴۰ ولت به ۱۰.۵ ساعت زمان نیاز است تا از ۰ به ۱۰۰ تکمیل ظرفیت شود.

سامانه تمام چرخ محرک الکتریکی با توجه به حضور ۲ قلب الکتریکی در آئودی ئی-ترون فعال است و خودرو طی ۳.۱ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می‌رسد. وزن این آئودی ۲۳۳۱ کیلوگرم است.

طراحی داخلی آئودی آر اس ئی-ترون جی تی

طراحی کابین محصولات آئودی چندین دهه است که نسبت به رقبا جذابیت بیشتری دارد؛ با این حال آئودی چند سالی است که در حال ورود به دوره مدرن طراحی بوده که از دو نمایشگر در کنسول وسط و نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان استفاده می کند. در کنار این نمایشگرها هم باید به مواد اولیه بسیار با کیفیت به کار رفته در کابین و طراحی های خیره کننده آنها نیز اشاره کرد.

آئودی ای-ترون GT ضمن دارابودن نمایشگر ۱۲,۳ اینچی در پشت فرمان و یکی هم در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا، دارای نمایشگر لمسی ۸.۶ اینچی در قسمت پایین کنسول میانی مانند نمونه نصب شده در A۸ نیست و به جای آن یک نمایشگر کوچکتر و کلیدهای فیزیکی برای تنظیمات سیستم تهویه طراحی و نصب شده است.

معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی

درباره آئودی e-tron GT

آئودی e-tron GT چهار در کوپه/سالون تمام الکتریکی بیش از حد مفهومی شبیه به پورشه تایکان است، زیرا این جفت دارای یک کفپوش و ۴۰ درصد اجزای آن است. با این حال، نگاه آئودی به یک خودروی برقی چهار در با عملکرد بالا کمی سخت‌تر از پورشه است و سیستم تعلیق محکم و فرمان گوشتی دومی را با یک سواری نرم‌تر و شخصیت کم‌تقاضا عوض می‌کند. به عبارت دیگر، دقیقاً همانطور که طرفداران آئودی های گران قیمت انتظار داشتند، سوار می شود و رانندگی می کند.

با یک کابین جادار پنج صندلی که به زیبایی تزئین شده و با جدیدترین فناوری روی هم چیده شده است، و با برد و فناوری شارژ که مسافت های طولانی را راحت می کند، پیشنهاد می کنیم e-tron GT ارزش پول را ندارد. به لطف شتاب چشمگیر، سواری و هندلینگ چشمگیر همراه با آداب رانندگی آسان و کابینی زیبا، e-tron GT یک سالن کاملاً مطلوب با عملکرد بالا است.

اگر چند سال پیش می خواستید یک سالن لوکس تمام برقی داشته باشید، تسلا مدل S تنها بازی در شهر بود. چند سال طول کشید تا «تاسیس» صنعت خودرو به شرکت اخلالگر ایلان ماسک برسد، اما محصولاتی مانند آئودی e-tron GT و همکار خود در گروه فولکس‌واگن، پورشه تایکان، ژرفای پیچیدگی را نشان می‌دهند که برخی تنها استدلال می‌کنند. رنگ شده در پشم خودروساز می تواند جمع آوری کند.

طراحی ظاهری آئودی آر اس ئی-ترون جی تی

آئودی وعده داده بود که سبک طراحی متفاوتی نسبت به پورشه تایکان داشته باشد که این موضوع در طراحی بیرونی هم کاملا مشهود است. آئودی موفق شده خودروی مشابه نمونه مفهومی تولید کند که استایل آن به مراتب مخاطب پسندتر از پورشه تایکان است. البته هرچند آئودی در نمای جلو و عقب کاملا سبک طراحی خود را پیاده کرده، ولی در پروفیل جانبی می توان شباهت کلی بدنه این خودرو را با تایکان مشاهده کرد.

دلیل آن هم پلتفرم مشترک این خودرو با پورشه تایکان بوده که با همکاری هر دو کمپانی و برای توسعه و تولید خودروهای الکتریکی طراحی شده است. نسخه استاندارد آئودی ای-ترون GT دارای رینگ های ۲۰ اینچی است؛ ولی نسخه قدرتمندتر RS دارای رینگ هایی ۲۱ اینچی و همچنین چراغ های LED ماتریکس بوده که به صورت آپشنال روی نسخه استاندارد نصب می شوند.

معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی معرفی کامل آئودی آر اس ئی-ترون جی تی + عکس، قیمت و مشخصات فنی

قیمت آئودی آر اس ئی-ترون جی تی چقدر است؟

آئودی e-tron GT دارای قیمت در محدوده ی ۸۵۹۰۰ پوند تا ۱۱۲۰۰۰ پوند است.

قیمت آئودی E-Tron GT از ۹۹,۹۰۰ دلار برای مدل پایه پریمیوم پلاس شروع شده و به ۱۰۷,۱۰۰ دلار برای مدل پرستیژ و ۱۳۹,۹۰۰ دلار برای مدل RS می‌رسد. البته این قیمت‌ها شامل ۷۵۰۰ دلار مشوق‌های دولتی نیست. اگرچه قیمت این خودرو بالا به نظر می‌رسد اما دلیلی برای باور این موضوع وجود دارد که E-Tron ارزش‌های مرتبط با پسرعموی خود را به نمایش خواهد گذاشت زیرا کاتالوگ آپشن های آئودی بسیار کوچک‌تر از پورشه است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا