صنعت

قصد خرید پمپ دنده ای هیدرولیک را دارید؟ این مطلب را بخوانید

غیرممکن است در حوزه فعالیتهای صنعتی ماشین آلات، ابزارآلات سنگین صنعتی، خودروهای جاده‌ای، صنایع دریایی و تجهیزات هوافضا حظور داشته باشید و از نقش پمپ‌های دنده ای هیدرولیک  بی اطلاع باشید. پمپ‌هایی  که در جریان ساخت و تولید خودرو، ماشین آلات صنعتی، سیستم‌های پالایشگاهی، حمل‌و‌نقل و یا ساخت  لوازم‌‌خانگی محرو اساسی راندمان به حساب می‌آیند.

آیا مکانی معتبر برای خرید این محصول می‌شناسید؟ از امتیازات مهم پمپ‌ دنده ای هیدرولیک می‌توان به کارایی بالا، کم صدایی، سایز کوچک، وزن سبک و قابلیت نصب این تجهیز در فضاهای محدود اشاره کرد. اگرمی‌خواهید از پمپهای دنده ای جهت توسعه بهینه کیفیت کار و بهبود راندمان صنایع کاری خود استفاده کنید.

قدرت پمپ دنده ای هیدرولیک  را دست کم نگیرید

امکان دارد در صنعت، خودروها یا ماشین آلات صنعتی، نیاز به ایجاد حرکت قدرتمند داشته باشید. فرآیندی که با پمپ های دنده ای هیدرولیک موفق به مهار و تسهیل روند کار خواهید شد. در برخی از اماکن عمومی ایجاد صدا ناهنجار ماشینهای صنعتی  امتیاز منفی برای آنها منصوب می‌شود.

مردم تمایل دارند عملکرد پایدار بیشتری با صدای کم داشته باشند اینجاست که برای کاربران، گزینش ویژگی کم‌صدایی پمپ‌های دنده‌ای هیدرولیک نسبت به پمپ‌های دیگر، یک ترجیح است. فعالیت در برخی مشاغل نظیر صنایع دریایی، هوافضا و صنعت نفت و گاز دارای شرایط سخت محیط کار است. پمپ‌های دنده ای هیدرولیک این  قابلیت را دارند که در شرایط سخت، انعطاف پذیری بالایی داشته باشند.

 راه حل چیست؟

به دلیل وقوع مشکلات مطرح شده فوق، مثل نیاز به ایجاد حرکت، پایداری، صدای کم و انطباق با شرایط سخت محیط، مردم  به سمت پمپ‌های دنده‌ای هیدرولیک متمایل می‌شوند. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت پمپ دنده ای هیدرولیک  نوع برند می باشد.

 روش کارکرد پمپ دنده ای هیدرولیک  در صنایع متعدد

پمپ دنده ای هیدرولیک، یکی از پراستفاده‌ترین انواع پمپ در صنایع مختلف است که به منظور انتقال جریان سیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ برای انتقال آب، روغن هیدرولیک و سایر مواد سیال استفاده شده و از دو دنده با نواحی دندانی متقابل تشکیل شده‌ که در محفظه‌ای بسته قرار گرفته‌اند.

یک دنده معمولاً به صورت سرپوشیده دوران می‌کند و دنده دیگر در دندان آن قرار می‌گیرد. در هنگامی که دنده اصلی دوران می‌کند، فضای میانی بین دو دنده کوچک تر و سیال می‌تواند از آن عبور کند.

و اما در ادامه:

در هنگامی که پمپ شروع به کار می‌کند، سیال هیدرولیک وارد محفظه ورودی پمپ می‌شود. دنده ورودی به دنده اصلی پمپ متصل شده است و در حین چرخش، فضای میانی بین دو دنده کوچکتر و حجم سیال بیشتر می‌شود. به این ترتیب سیال به راحتی از سمت خروجی پمپ خارج می‌شود.

ناگفته نماند، دنده خروجی پمپ به دنده ورودی کنترل شده توسط یک Cup متصل است، هنگامی که دنده‌ی اصلی دورمیزند، دنده دیگر نیز دور می‌شود. در نهایت پمپ دنده‌ای هیدرولیک باعث ایجاد فشار در خطوط هیدرولیکی شده و باعث حرکت در قطعات و ماشین آلات صنعتی، بادی، و نیروی گریز از مرکزمی‌شود.

معرفی انواع برندهای پمپ هیدرولیک دنده ای

  • پمپ دنده ‌ای بوندیولی ایتالیا (Bondioli)
  • پمپ دنده ‌ای بوندی
  • پمپ دنده ای ستیما ایتالیا
  • پمپ دنده ای بوخر آلمان
  • پمپ دنده ای کاپرونی (Caproni)
  • پمپ دنده ای زد بی اف (ZBF)
  • پمپ دنده ای اسکرو ستیما ایتالیا (Settima)
  • پمپ دنده ای کاساپا (Casappa)
  • پ دنده ای رکسروت سری PGH
  • پمپ دنده ای ویکرز امریکا
  • پمپ دنده ای سالامی (Salami)
  • پمپ دنده ای گالتک (Galtech)
  • پمپ دنده ای آرافن (Arafan)
  • پمپ دنده ای رکسروت (Rexroth)
  • پمپ دنده ای ویت (Voith)
  • پمپ دنده ای اکرله (Eckerle)
  • پمپ دنده ای سومیتومو (Sumitomo)

انواع پمپ دنده ای هیدرولیک:

۱- پمپ هیدرولیک دنده‌ای متراکم Fixed Displacement Gear Pump)):

این پمپ‌ها دارای یک دنده و یک چرخه برای جابجایی مایع هستند و معمولاً برای کاربردهای کوچک‌تر و سبک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. پمپ‌های هیدرولیک دنده‌ای متراکم، از نظر قیمت نسبتاً ارزان‌تر از سایر انوع پمپ‌های هیدرولیکی هستند.

۲- پمپ هیدرولیک دنده‌ای متغیر (Variable Displacement Gear Pump):

این پمپ‌ها دارای ویژگی‌های مشابه با پمپ دنده‌ای متراکم است. یکی از مزایای استفاده از پمپ ها، کنترل بهتر فشار و جریان در هنگام کار با بار متفاوت است. به دلیل قابلیت تنظیم دبی جریان و فشار، پمپ های دنده‌ای متغیر برای مواردی مناسب هستند که بار متغیرداشته باشند.

۳- پمپ دنده ای معکوس (Reversible Gear Pump):

این پمپ دنده ای هیدرولیک، قابلیت چرخش در دو جهت را دارد و برای چرخش در جهت عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پمپ‌ها با گرفتن مایعات به طور چرخشی، فشار و جریان را در خطوط هیدرولیکی تامین می‌کنند. پمپ‌های دنده‌ای معکوس برای کاربردهایی ایده آل هستند که نیاز به کار کردن با سیستم‌های ترکیبی دارند.

۴- پمپ دنده ای تک سرعته (Single-Speed Gear Pump):

پمپ‌هایی هستند که تنها یک سرعت چرخش دارند. عملکرد این نوع پمپ دقیق‌تر و پایدارتر از پمپ‌های دنده‌ای نیمه تک سرعته (half-speed) است. در مقایسه با پمپ‌های دیگر، دارای نرخ جریان بالا و فشار کمتری هستند. همچنین، قابلیت تنظیم فشار در این پمپ‌ها محدود است و تعویض قطعات و تعمیرات پمپ نسبتاً پیچیده‌تر است.

قصد خرید پمپ دنده ای هیدرولیک را دارید؟ این مطلب را بخوانید

پمپ دنده ‌ای هیدرولیک در قیاس با پمپهای هیدرولیکی تک‌ سرعته

پمپ‌های هیدرولیکی تک سرعته با چالش‌هایی از قبیل خرابی پی‌در‌پی، نویز زیاد و نیاز به سرویس‌کاری‌های مداوم روبرو بودند که با توسعه پمپ‌های دنده‌ای هیدرولیک این موارد برطرف شده است. پمپ‌های دنده‌ای، با مزایایی مانند صدای کمتر، امنیت بیشتر،عدم خرابی، بدون نیاز به تغییر و تعمیرات مداوم و همچنین قابل استعمال بودن در شرایط سخت، برای صنایع مختلف، بسیار مفید و کارآمد هستند.

پمپ دنده ای هیدرولیک‌ دارای بستری پایدار، کیفیتی برتر، ضریب نویز کمتر و با امکان نصب راحت است. در ضمن، قابلیت تنظیم جریان و فشار نیز باعث می‌شود که این پمپ‌ها در انواع ماشین‌آلات و صنایع مختلف کاربرد داشته باشند. امروزه  پمپ‌های دنده‌ای هیدرولیک در صنایع خودروسازی، پالایشگاه‌ها، ماشین‌آلات بازیافت، تجهیزات هوافضا و صنایع دریانوردی استفاده می‌شود.

برای خرید پمپ هیدرولیک دنده‌ای، چه نکاتی را باید بدانید؟

توصیه می‌کنیم سعی کنید به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید پمپ مناسبی را انتخاب کنید که بتواند به طور بهینه برای نیازهای شما پاسخگو باشد.

۱- دبی جریان:

دبی جریان موردنیاز باید برای انتخاب مناسب پمپ دنده‌ ای هیدرولیک بررسی شود. لازم است پمپی را که قادر به برآورده کردن دبی جریان موردنیاز است، انتخاب کنید.

۲- فشار مورد نیاز:

فشار مورد نیاز در خطوط هیدرولیکی حائز اهمیت است. شما باید پمپی را انتخاب کنید که بتواند فشار موردنیاز را تأمین کند.

۳- سرعت موتور:

انتخاب پمپ بدون دانستن سرعت موتور کاملا خطاست. این برآورد باید به‌گونه‌ای محاسبه شود که پمپی مناسب با فشار و دبی مورد نظر انتخاب شود.

۴- نوع کاربرد:

 برای خرید پمپ، نوع کاربرد هم باید ملاحظه شود. برای مثال، اگر پمپ برای استفاده در ماشین آلات صنعتی استفاده می‌شود، پمپی با دانه‌های بزرگتر انتخاب کنید.

۵- نوع مایع:

به نوع مایعی که پمپ باید آن را جابجا کند ، دقت کنید. بعضی از پمپ‌های دنده‌ای نیازمند گریس هستند، در حالی که برخی دیگر بی‌نیاز از روغن کاری می‌باشند.
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا